تاریخ خبر: کد خبر: 3125

بنیاد زیرمجموعه رهبری، در استان چند مدرسه ساخته است؟+عکس

٤٠‌مدرسه،١٤٠‌مسجد و ٨١٨ پروژه زیربنایی، هدیه مقام معظم رهبری تحت‌عنوان طرح‌های بنیاد برکت، روز گذشته در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش قاصدنیوز، بنیاد برکت برای مدرسه سازی در روستاها و مناطق محروم استان خراسان رضوی 35.230 میلیون ریال هزینه می کند. این بنیاد تاکنون 6 مدرسه شامل 33 کلاس درس در این مناطق ساخته است که در مقاطع ابتدایی و متوسطه فعال هستند.


این در حالی است که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال ساخت 7 مدرسه دیگر در مناطق محروم استان خراسان رضوی است. این مدارس شامل 26 کلاس درس است و در روستاهای باغون آباد، حسن آباد، صالح آباد، قلعه نو علیا، سعدآباد، ساره جزین و بهلول آباد ساخته می شود.  


رهبر معظم انقلاب اسلامی در بدو تاسیس بنیاد برکت توصیه کردند که این بنیاد در هزار روستای محروم کشور، هزار مدرسه تاسیس کند که این رهنمود با شتاب ادامه دارد. تاکنون بنیاد برکت علاوه بر تحویل 231 مدرسه با 1000 کلاس درس در نقاط مختلف و محروم کشور، درحال ساخت 179 مدرسه در سایر روستاها و مناطق محروم است تا امکان تحصیل در شرایط مناسب برای فرزندان مناطق محروم کشور فراهم شود.  


این مدارس از بالاترین استانداردهای ساخت اماکن آموزشی و بهترین تجهیزات کمک آموزشی برخوردار است. بنیاد برکت ساخت 120 مدرسه شامل 360 کلاس درس در سال 93 در مناطق محروم کشور، را در برنامه کار خود دارد. مدارس برکت در سال های اخیر تاثیر قبال توجهی در بهبود شرایط آموزشی در مناطق محروم کشور داشته است.

 

عکس های زیر مربوط به افتتاح مدرسه باغون آباد بخش مرکزی مشهد است که روز شنبه با حضور آیت الله علم الهدی و استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.

*   *   *

٤٠‌مدرسه،١٤٠‌مسجد و ٨١٨ پروژه زیربنایی، هدیه مقام معظم رهبری تحت‌عنوان طرح‌های بنیاد برکت، روز گذشته در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسید. در مشهد این مراسم با حضور رئیس دفتر مقام معظم‌رهبری به‌ صورت ویدیو کنفرانس، امام‌جمعه مشهد، استاندار خراسان‌‌رضوی، معاون وزیرآموزش‌و‌پرورش و همچنین جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد و هفت مدرسه در مناطق کمتر توسعه‌یافته خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسید.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه این طرح‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس در روستای باغون‌آباد از توابع مشهد برگزار شد، این شهر را شهری منحصر‌به‌فرد در ایران و جهان اسلام دانست و گفت: این شهر منحصر به یک استان نیست و متعلق به تمام کشور است.

 

تاکید رهبری بر مختلط نبودن مدارس

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد‌محمدی گلپایگانی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که در هر کجای کشور و هر منطقه‌ای که به گوششان برسد که مدارس مختلط فعالیت دارند، بلافاصله در این زمینه اقدام می‌شود که خراسان‌رضوی نیز از همین جزء است.وی با اشاره به ماموریت محوله مسئولان استان از سوی مقام معظم‌رهبری در‌خصوص رسیدگی به حاشیه‌شهر مشهد و رفع معضلات فرهنگی این منطقه‌ گفت: موفقیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در این راستا که به سمع مقام‌معظم رهبری رسیده، موجبات خوشحالی معظم‌له را فراهم کرده است.

 

آمریکا اگر توان حمله را داشت، لحظه‌ای تردید نمی‌کرد

وی با اشاره به اوضاع منطقه گفت: آمریکا اگر توان حمله به ایران اسلامی را داشت، لحظه‌ای تردید نمی‌کرد.وی یادآور شد: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا برای اینکه چند دقیقه با رئیس‌جمهور ما صحبت کند، خود را به در و دیوار می‌زند، نشان‌دهنده‌ قدرت بی‌نهایت ایران است و باید توجه داشت که توان ما از اعتقاد ما ناشی می‌شود.وی عنوان کرد: در این زمان که دشمن با تمام توان خود برای از بین بردن کانون خانواده‌ها و نسل جوان به میدان آمده، وظیفه مسئولان خطیرتر می‌شود.وی با طرح این سوال که موضوعی که به‌تازگی با عنوان ازدواج سفید در کشور مطرح شده، به چه معناست؟ گفت: طرح این موضوع در نظام اسلامی بسیار نامناسب است که چند صباحی دو فرد بدون هیچ قید و شرطی با هم زندگی کنند؛ حاکم اسلامی باید مراقب این موضوعات باشد، چون تمام این موارد از دسیسه‌های دشمن بوده که در صورت بی‌توجهی عواقب ناخوشایندی را در پی خواهد داشت.

 

افتتاح ٦٠٠ مدرسه در نقاط محروم کشور تا پایان امسال

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش نیز در این مراسم گفت: امسال از هزار مدرسه در حال ساخت بنیاد برکت، ٦٠٠ مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد و سعی شده این مدارس در مناطقی احداث شوند که دانش‌آموزان کافی نیز در آنجا سکونت داشته باشند.

 

مرتضی رئیسی افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها، محرومیت‌زدایی آموزشی از کشور است و خوشبختانه قوانین کاملا در ساخت این مدارس رعایت شده است.

 

اختصاص ١٥٠٠ میلیارد تومان برای توسعه روستاها

استاندار خراسان‌رضوی همچنین در این مراسم گفت: برای توسعه روستاهای استان بیش از هزار و ٥٠٠‌میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است.علیرضا رشیدیان اظهار کرد: ١٣ پروژه مدرسه‌سازی در قالب طرح‌های برکت در خراسان‌رضوی انجام شده‌ که مبلغی بالغ بر ٣٨‌میلیارد ریال هزینه در بر‌داشته است.وی ادامه داد: هشت مدرسه دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک با اعتباری بیش از ٣٢‌میلیارد ریال در مناطق کمتر توسعه‌یافته خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.وی با بیان اینکه در قالب این طرح‌ها همچنین دو مدرسه نوسازی و بهسازی می‌شود، تصریح کرد: حدود ١٠‌میلیارد ریال نیز برای احداث حوزه‌های علمیه در مناطق محروم استان در نظر گرفته‌شده است.وی عنوان کرد: برای توسعه روستاهای خراسان‌رضوی بیش از هزار‌و‌٥٠٠‌میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده‌است.

 

ساخت٨٠ درصد مدارس استان به همت خیرین

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی هم در این مراسم گفت: در طول سال‌های ٨٨ تا ٩٢ در این استان شش مدرسه ساخته‌شده از سوی بنیاد برکت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و امروز نیز هفت مدرسه به این مجموعه افزوده می‌شود.سید‌جواد حسینی افزود: ١٠‌مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است که در مجموع ٢٣‌مدرسه با ١١٨‌کلاس درس در این استان به همت این موسسه احداث می‌‌شود.وی با اشاره به فعالیت خیرین ‌ افزود: ٨٠‌درصد مدارس استان از مجموع حدود ١٢‌هزار‌و‌٥٠٠‌مدرسه به همت خیرین ساخته شده است

.

بنیاد برکت در سراسر کشور، ۳۶۰۰‌میلیارد تومان خدمات ارائه کرده است

رئیس شورای اسلامی خراسان‌رضوی هم در این مراسم گفت: بنیاد برکت در سراسر کشور ۳هزارو۶۰۰میلیارد تومان خدمات ارائه کرده است.

 

غلامرضا بصیری‌پور با بیان اینکه خدمت اصلی بنیاد برکت در زمینه محرومیت‌زدایی است، گفت: امروز هم‌زمان با سراسر کشور، ٤٠‌مدرسه در ایران به بهره‌برداری می‌رسد که سهم استان خراسان‌رضوی،هفت مدرسه است

مدرسه بنیاد برکت ستاد فرامین امام

علم الهدی و رشیدیان در افتتاح مدرسه بنیاد برکت ستاد فرامین امام

مدرسه بنیاد برکت ستاد فرامین امام

مدرسه بنیاد برکت ستاد فرامین امام

مدرسه بنیاد برکت ستاد فرامین امام

مدرسه بنیاد برکت ستاد فرامین امام

مدرسه بنیاد برکت ستاد فرامین امام

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون