تاریخ خبر: کد خبر: 3537

برنامه‌های صدا و سیمای استان برای 9دی

صداوسیمای استانی خراسان رضوی همزمان با ایام سالگرد خلق حماسه ملی نهم دی ماه سال ۸۸، مجموعه برنامه های کارشناسی، تحلیلی و مستندی را در این ایام پخش خواهد کرد.

برنامه‌های صدا و سیمای استان برای 9دی

به گزارش قاصدنیوز، صداوسیمای استانی خراسان رضوی همزمان با ایام سالگرد خلق حماسه ملی نهم دی ماه سال ۸۸، مجموعه برنامه های کارشناسی، تحلیلی و مستندی را در این ایام پخش خواهد کرد.

 

برنامه رادیویی "گفتگوی بصیرت" با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه در خصوص تبیین علل پیدایش فتنه سال ۸۸، نقش مقام عظمای ولایت و بصیرت امت همیشه در صحنه در خلق حماسه نهم دی و خنثی شدن فتنه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به بحث و بررسی می پردازد. این برنامه ساعت ۱۳ الی ۱۴ روز ۹ دی پخش خواهد شد.

 

برنامه رادیویی "رهاورد" به پوشش مستقیم بخش هایی از همایش ویژه ۹ دی (در فواصل برنامه های رادیویی) که در شهرستان تربت حیدریه روز ۹ دی برگزار می شود، اختصاص دارد. در این همایش آقای حداد عادل و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وقایع یوم الله ۹ دی، تبیین و تحلیل ریشه های فتنه سال ۸۸ و تشریح جایگاه ولایت فقیه در انقلاب اسلامی را به بحث و بررسی می گذارند.

 

گفتنی است سایر برنامه های  شبکه استانی صدای خراسان رضوی به این مناسبت می پردازند .

ویژه برنامه های تلویزیونی "روز بصیرت" و "یادمان بصیرت" در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز با رویکرد تبیین حضور مردم در خلق حماسه ۹ دی  تهیه شده است .

 

در این برنامه های تحلیلی با حضور کارشناسان مسائل سیاسی به بحث خلق این حماسه از سوی مردم و هوشیاری مردم در خنثی سازی فتنه استکبار جهانی پرداخته می شود. برنامه "روز بصیرت" روز ۹ دی  ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه و برنامه "یادمان بصیرت" روز ۸ دی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی به روی آنتن می رود .

 

برنامه مستند ترکیبی تلویزیونی "شما که غریبه نیستید" نیز یادآور حماسه با شکوه مردم شریف کشور در حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) در محرم سال ۸۸، از نگاه مردم، کارشناسان، فعالان سیاسی حوزه دانشجویی و اقشار مختلف مردم به تحلیل و بررسی فتنه سال ۸۸ می پردازد

.

در این برنامه از طیف های مختلف سیاسی برای حضور بی پرده در برنامه دعوت شده است. صبغه  فتنه در تاریخ اسلام، ویژگی های فتنه سال ۸۸ و اینکه چرا این واقعه از سوی مقام معظم رهبری فتنه نام گرفت، عملکرد مردم در خلق حماسه ۹ دی و تاثیر رسانه های خارجی و دستگاه های اطلاعاتی بیگانگان در ایجاد فتنه از موضوعات طرح شده در این برنامه است که کارشناسان، مردم و فعالان سیاسی به آن ها پاسخ می دهند

.

برنامه "شما که غریبه نیستید" در ۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای از  ۸ دی ساعت ۱۹ به روی آنتن می رود و گفتگو، تصاویر آرشیوی و وله های خاص از بخش های مختلف برنامه است.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون