تاریخ خبر: کد خبر: 3410

28هزار زائر پیاده حرم مطهر رضوی تاکنون وارد مشهد مقدس شدند

رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده گفت: تاکنون ۲۸هزار زائر پیاده حرم مطهر رضوی وارد مشهد مقدس شده‌‌اند.

 28هزار زائر پیاده حرم مطهر رضوی تاکنون وارد مشهد مقدس شدند

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر محور فریمان به تربت‌جام یکی از محور‌های پرتردد است و شاهد حضور جمعیت بسیاری از زائران پیاده در این مسیرها هستیم.

 

وی با اشاره به تعداد زائران پیاده افزود: سال گذشته 162هزار نفر زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف شدند که پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران پیاده امسال نسبت به سال گذشته رشد 20درصدی داشته باشد.

 

علوی با بیان اینکه در حال حاضر محورهای مواصلاتی به مشهد مقدس مملو از جمعیت است، خاطرنشان کرد: از اربعین حسینی(ع) تاکنون 28هزار نفر زائر به‌صورت پیاده به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: شب گذشته 60هزار نفر در محورهای سرخس، تربت حیدریه، قوچان، کلات، فریمان، نیشابور، تربت‌جام در ایستگاه‌های بین‌راهی اتراق داشته‌اند و با تعداد کاروان‌هایی که امروز در مسیرهای ورودی به مشهد به جمعیت افزوده می‌شود تعداد زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس به 100هزار نفر می‌رسد.

 

علوی با بیان اینکه برخی از زائران پیاده از فردا حرکت خود را به‌سمت مشهد مقدس آغاز می‌کنند، گفت: از صبح روز جمعه مسیر جاده قدیم نیشابور تا ملک‌آباد به‌منظور تسهیل در رفت و آمد زائران پیاده با هماهنگی راهنمایی و رانندگی یک‌طرفه شده است.

 

رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده با اشاره به بازدید مسئولان استانی و استاندار خراسان رضوی از مسیرهای تردد زائران پیاده و ایستگاه‌های بین‌راهی تصریح کرد: برخی کمبودها از جمله پتو، ایستگاه‌های سوخت، آمبولانس، ارائه خدمات درمانی، سرویس‌های بهداشتی، کپسول‌های آتش‌نشانی از سوی مردم خیر و سازمان‌های مختلف تأمین شد.

 

وی با بیان اینکه برای نخستین بار تهیه غذای زائران پیاده به‌صورت متمرکز و با حضور کارشناسان بهداشت در محل ایستگاه‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد:  پخت غذا برای زائران پیاده در آشپزخانه‌های سیار انجام می‌شود.

 

علوی به حرکت هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور به‌صورت پیاده از ملک‌آباد خبر داد و گفت: این دانشجویان فردا حرکت خود را آغاز می‌کنند که از تعداد مذکور 600 دانشجو پسر و 400 دانشجو دختر هستند و امید است چنین حرکت‌هایی بین جامعه دانشجویان کشور گسترش پیدا کند.

 

وی به خدمات اسکان در نظر گرفته شده برای زائران پیاده اشاره کرد و افزود: 100 محل اسکان برای 55هزار زائر پیاده در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است اما با وجود افزایش تعداد زائران پیاده ظرفیت محل‌های اسکان در نظر گرفته تکمیل شده است.

 

رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده افزود: کاروان‌های زائران پیاده هرچه سریع‌تر برای اسکان با شماره تماس 38558010 اقدام به ثبت‌نام کنند  و مردم خیر مشهد که دارای محل اسکان با ظرفیت 100 تا 500 نفر هستند اعلام آمادگی کنند.

 

وی از حرکت بزرگترین کاروان پیاده با حضور 4هزار نفر بانوان از نیشابور خبر داد و گفت: این کاروان عصر روز گذشته حرکت خود را از نیشابور به‌سمت مشهد مقدس آغاز کرده‌اند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون