تاریخ خبر: کد خبر: 3352

گفتگوی «قاصدنیوز» با مخترع دستگاه «یون ژنراتور»/

راهکار منحصر به فرد یک نخبه جوان برای رفع آلودگی هوای کلان‌شهرها

یون ژنراتور هیچ گونه عوارض جانبی و زیست محیطی ندارد و مزیت های متفاوتی را شامل می شود که در دستگاه های مشابه آن پیدا نمی شود. مثلا بدون استفاده از فیلتر عمل تصفیه را انجام داده و بدون صدا و با مصرف برق کم، کیفیت هوا را تا 100درصد بهبود می دهد.

راهکار منحصر به فرد یک نخبه جوان برای رفع آلودگی هوای کلان‌شهرها

قاصدنیوز: گروه «معین نیروی آسیا» مجموعه دانش بنیانی است که از سال 1380 فعالیت‌های خود را در حوزه الکترونیک، نانو و... در مشهدمقدس آغاز کرده است.

 

یکی از مهمترین دستاوردهای گروه«ماسا» که موجبات حیرت ما را هم فراهم کرد، دستگاه تصفیه هوایی است که ادعا می‌شود برای اولین بار در سطح دنیا ساخته شده است. این دستگاه با استفاده از ویژگی‌های طبیعی یون منفی می تواند باعث از بین بردن آلاینده های موجود در هوا شود.

 

متاسفانه این دستاورد فوق العاده که می‌تواند به صورت قطعی و ارزان، بدون عوارض زیست محیطی گام بزرگی در رفع این معضل بزرگ کلان شهرها بردارد به دلایل متعددی مغفول واقع شده است.

 

به مناسبت روز پژوهش، «قاصدنیوز» با مهندس مجید نوری مدیرعامل این مجموعه به گفتگو نشسته است. دغدغه اصلی ایشان هم اکنون تامین منابع مالی موردنیاز برای راه اندازی خط تولید این دستگاه منحصر به فرد می باشد. امید است تلاش های این نخبه جوان و پراستعداد با حمایت صنعتگران و نهادهای متولی، زمینه ایجاد هوایی پاک و سالم را برای تمامی شهروندان فراهم نماید.

 

*   *   *

 

* یون ژنراتور؛ با تاثیرات فوق العاده؛ بدون نمونه در جهان

کارکرد اصلی این دستگاه تولید یون منفی است و به نوعی شبیه سازی هوای طبیعت را انجام می دهد. یون منفی به صورت فراوان در آبشارها و جنگل های طبیعی تولید می شود. این دستگاه آلاینده ها، گازهای سمی  و ذرات آلرژی زای بو را به طور کامل از بین می برد و باعث آرامش، شادابی و پیشگیری از بیماری ها می شود. یون ژنراتور هیچ گونه عوارض جانبی و زیست محیطی ندارد و مزیت های متفاوتی را شامل می شود که در دستگاه های مشابه آن پیدا نمی شود مثلا بدون استفاده از فیلترهوا، عمل تصفیه را انجام و بدون صدا و با مصرف برق کم، کیفیت هوا را تا 100درصد بهبود می دهد.

 

دستگاه یون ژنراتور تصفیه کننده هوا

تولید این دستگاه که از ترکیب فناوری نانو، بیوتکنولوژی و الکترونیک به وجود آمده است برای اولین بار در دنیا اختراع شده و حاصل هشت سال تلاش ماست که هم اکنون در آمریکا، کانادا و... مشتریانی را پیدا کرده است.

 

* چگونگی شکل گرفتن ایده اولیه

فکر ساختن این دستگاه درسال 84 زمانی به ذهنم رسید که وقتی برای کاری به عسلویه رفتم متوجه شدم که محیط پیرامونی آن خیلی آلوده است و کارگران آنجا به بیماری های ریوی و سرطان دچار هستند و مشکلات صدا دارند. من از دیدن این صحنه خیلی متاثر شدم و این سوال در ذهن پیش آمد که شاید چیزی غیر از اکسیژن در طبیعت وجود دارد که هوا این‌قدر پاکیزه است. یک تحقیق گسترده انجام دادم و متوجه شدم  یونی به نام یون منفی(اکسیژن تک اتمی با بار منفی) در طبیعت وجود دارد که کسی از وجود آن با خبر نیست و این باعث از بین بردن آلایندگی هوا می شود.

 

دستگاه یون ژنراتور تصفیه کننده هوا

در سطح دنیا انجمن یون در ژاپن و دانشگاه MITآمریکا سی سال است که روی این پروژه کار می کنند و هنوز نتوانسته به ضریب خوبی از «یون بر اوزون» برسند. من به مدت هشت سال تمام وقتم را صرف این پروژه کردم که خیلی فرایند طولانی و پر هزینه ای بوده است و الحمدلله الان به نتایج خیلی خوبی رسیده استو نمونه های به روز شده این دستگاه را هم تولید کرده ایم.

 

 

* دوای درد آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها

تهران جزو چند شهر اول آلوده دنیاست و این آلودگی هوا و تعطیلی های ناشی از آن خسارات سنگینی به اقتصاد کشور ما وارد می کند و استفاده از این دستگاه می تواند تا حدودی زیادی جلوی این هدر رفت منابع مالی را بگیرد و به این مشکلات اخیر هم پایان دهد. همچنین برای اگزوز ماشین ها هم دستگاهی را طراحی کردم  که تا 95 درصد آلودگی هوا را کاهش می دهد.

دستگاه یون ژنراتور تصفیه کننده هوا

برای بزرگ شدن روی عکس کلیک کنید

 

نمونه مشابه این دستگاه را برای زیرگذر حرم مطهر رضوی که دارای آلودگی های بسیار زیاد است، طراحی کردیم ولی متاسفانه علی‌رغم آزمایشات مختلف و مذاکرات طولانی، این دستگاه بنا به دلایلی نصب نگردید. نمونه کوچک این دستگاه تا 250 متر مکعب هوای اطراف خود را تصفیه می کند.

 

تاکنون حدود 100 عدد  از این دستگاه ها را در مدل‌های مختلف  از مدل مرغداری تا خانگی تولید و به فروش رسانده ایم که هم اکنون در حال استفاده در مکان های مختلف است. این دستگاه حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان در بازار فروخته می‌شود که واقعا برای ما صرفه اقتصادی ندارد و فقط برای فرهنگ سازی و آشنا شدن مردم، این دستگاه را با قیمت پایین می فروشیم.

 

* جنگل مصنوعی می‌سازیم

از این دستگاه مدل درخت مصنوعی را طراحی کرده ایم که حالت قارچی دارد و جریان باد و باران به آن آسیب نمی زند و مصرف برق چند واتی آن هم می تواند از صفحه های خورشیدی و جریان برق شهری تامین شود و نیاز به هیچ تاسیسات جانبی ندارد. این درخت های مصنوعی با هم شبکه می شوند و یک جنگل مصنوعی را تشکیل می دهند که به طور هوشمند می توانند هوای شهری مثل تهران را تصفیه کنند.

 

 

* برای اثبات کارایی، حاضریم یک شبانه روز کنار بخاری بدون دودکش بخوابیم!

این دستگاه از طریق نانوتکنولوژی یون منفی را تولید می کند؛ یون منفی در طبیعت وجود دارد و این دستگاه از طریق فرایندی اکسیژن را از طبیعت می گیرد و اکسیژن تک اتمی بار منفی(یون منفی) را تولید می کند. درضمن قابلیت تبدیل گاز مونو اکسید کربن به گاز دی اکسید را که بی خطر است دارد. وقتی این دستگاه را برای آزمایش به وزارت بهداشت بردیم و آنها هم از بین بردن گازهای سمی توسط این دستگاه را تایید کردند این محصول را «ژنراتور اوزن» می‌دانستند که بعد از آزمایش اوزون و غبار، به عنوان «ژنراتور یون» تایید کردند. مشاهده شد دستگاه در شش دقیقه 66 درصد غلظت گرد و غبار را کاهش داده است. واقعا حاضریم برای اثبات کارایی دستگاه ها، یک شبانه روز کنار بخاریِ بدون دودکش بخوابیم.

دستگاه یون ژنراتور تصفیه کننده هوا

 

 

* حاصل پیچ و خم‌های اداری چیزی جز سرگردانی نبوده است/ به فکر فروش خارجی افتاده ام

متاسفانه وجود بروکراسی در ادارات و عدم حمایت مسئولین سبب شده است که با شرکت های خارجی برای فروش این محصول ارتباط پیدا کنیم. برای همین دستگاه یون ژنراتور با یک شرکت خارجی صحبت شده و آنها از این محصول اسقبال خوبی کرده اند و گفته اند اگر این محصول ثبت جهانی شود در همان ابتدای کار 40 میلیون دلار می دهند.

 

شاید بعضی‌ها فکر کنند که ما برای فروش محصولاتم کم حوصلگی به خرج داده ایم و اگر پیگیر تر بودیم محصولاتمان به فروش می رسید، ولی برخلاف تصور آنها پیچ و خم های اداری آنقدر زیاد است که ما تا الان برای خلاص شدن از آنها سه وکیل گرفته ایم و هزینه های زیادی را پرداخت کرده ابم. متاسفانه حاصل این پیچ و خم ها تا الان چیزی جز سرگردانی برای ما نبوده است.

 

 

* تاکید رهبری در شرایط موجود بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان قوت قلبی ماست

شعار اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در شرایط بسته کشور ما خیلی پروژه سنگینی بود و کسی باور نمی کرد که چنین همتی باشد که رهبر انقلاب با قاطعیت روی این شعار بایستند چون با شرایطی که ما داریم تقریبا غیر ممکن است ولی الحمد الله همین توصیه و پشتیبانی‌های ایشان قوت قلبی برای افرادی مثل بنده حقیر است  که سال ها روی این پروژه ها کار کرده ام و واقعا انرژی زیادی به ما داد.

 

مهندس مجید نوری

بهترین راه مبارزه تحریم ها همین فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است و خوب است مسئولین در حد شعار به آن نپردازند و جا افتادن این موضوع فرهنگ سازی و گفتمان سازی کنند.

 

در صنعت ما اکثر کالاها وارداتی هستند در صورتی که ما باید صادرات داشته باشیم و تمام این‌ها به سیستم مدیریتی کشور ما بر می گردد که باید اصلاح شود لذا ما نیاز به یک انقلاب فرهنگی و درونی داریم و انقلاب حتما به این معنی نیست که ما آشوب کنیم و همه چیز را به هم بریزیم تا مدیران ارشد عوض شوند، بلکه با فرهنگ سازی و تغییر ساختار می‌توانیم با همین مدیران، صنعت کشور را متحول کنیم. مثلا در کشور کره جنوبی یک انقلاب درونی اتفاق افتاده است و هم اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های تکنولوژی و اقتصادی جهان است و یا ژاپن بعد از جنگ جهانی رشد بسیار چشمگیری داشته است.

 

 

* توصیه ای  به نخبگان

توصیه ام به کسانی که می‌خواهند در کارهای اجرایی و عملی وارد بشوند این است که سعی کنند حتما اختراعات و طرح های خود را به یک محصول تبدیل کنند؛ حتی اگر یک ماژیک است و اگر در کشور امکان اجرای آن نیست، ارتباطات اقتصادی برقرار کنند ولی منافع آن را به کشور برگردانند.

 

به نظر من کسانی که در ایران تحصیل کرده اند و از منابع و امکانات کشور برای رشد و پیشرفت خود استفاده کردند بعد از پایان تحصیل باید به کشور برگردند و وفاداری خود را به کشورشان نشان دهند در مقابل مسئولین داخلی هم باید قدراین نخبگان را بدانند و حرفهایشان در حد شعار نباشد. ما الان به تکونولوژی هایی رسیده ایم که حتی کشور آمریکا هنوز به آنها نرسیده است و این نشان می‌دهد که اگر به خودمان باور داشته باشیم می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم ولی مدیران داخلی هم باید از این تکونولوژی ها استفاده کنند تا نخبگان و جوانان ما  از ادامه مسیر دلسرد نشوند.

 

بودجه‌های تحقیقاتی باید به دست محقق برسد. الان بیشتر بودجه‌های تحقیقاتی صرف پروپزال و مقاله و... می‌شود و یک سری شرکت‌های کلاهبردار به عنوان محقق بودجه می گیرند و بودجه‌های علمی کشور به دست محقق واقعی نمی رسد. یک محقق برای اینکه طرح هایش در پارک علم وفناوری پذیرفته شود باید کلی مدرک و سند بگذارد تا بتواند یک وام بهره دار بگیرد و با این وضع اختراع یک محقق حمایت اجرایی نمی‌شود. مثلا من وقتی خواستم یک شرکت دانش بنیان را ثبت کنم به من گفتند بیشتر سهام شرکت باید به نام اساتید دانشگاه و عضو هیات علمی باشد و به طور کل در مسیر ثبت شرکت، سنگ اندازی‌های زیادی انجام می‌دهند.

کلمات کلیدی

  • میکا 11 2

    بسیار خوشحالم که چنین دستگاهی با این ویژگی در ایران ساخته شد

  • محمد محقق 11 1

    خدا را شکر که چنین عزیزانی در کشور ما حضور دارند و مایه افتخار میباشند...
    فقط چطوری میشود با شرکت تماس گرفت؟؟؟

  • شرکت معین نیروی آسیا 8 1

    از لطف دوستان ممنونم. ارایه خدمات به هم میهنانم باعث افتخاراست
    09153187101

    • رضا 6 1

      سلام من طرحی دارم که میتونم کاری کنم که دود ماشین و کارخونه ها رو از بین ببره اما به هر کسی میگم میگن که برای چنین طرح هایی ارزش قائل نیست آقای مهندس شما میتونید کمکم کنید؟

      • فرزین 2 0

        سلام
        آقا رضا لطفا در خصوص طرح خودتان با من تماس بگیرید متشکرم
        09356690021

  • عباس شیخ 7 1

    برای شما آرزوی موفقیت میکنم

  • مصطفى 9 3

    سلام اگه مطالبى که عنوان شده کاملا با واقعيت تطبيق داشته باشه و ما تو مملکتمون از اون استفاده نکنيم واقعا جاى ملامت داره براى مسوولين

  • یک محقق ایرانی 4 8

    به هر حال با یک ثبت اختراع نباید همه را بشوریم ...

    اگر راست می گویند از خودخواهی کم کنند و اثبات ادعا ...
    ادعا کردن کار سختی نیست، مهم عمل است و این کار باید از لحاظ اقتصادی هم به صرفه باشد و ...
    البته نفس کار علمی و تلاش بسیار ارزشمند است.
    با آرزوی توفیقات الهی

  • مهدي 5 1

    <b>با عرض سلام و احترام ، در كشور ما نخبه هاي متعددي با ايده هاي اساسي و استراتژيك و حتي تجاري سازي شده مثل همين برادر عزيز وجود دارند كه متآسفانه به دلايل ... مغفول واقع شده اند و صدها تآسف كه هيچ انگيزه و اراده اي از طرف مسئولين امر براي استفاده از اين افراد وجود ندارد

  • دوست 8 1

    کاش مسئولین قدر این جوانان را بدانند و از علم و تخصص انها استفاده کنند به جای حاشیه رفتن و هزینه های هنگفت جهت تهیه دستگاه های کم فایده

  • مهدی باغچقی 93/11/15 3 0

    باارزوی موفقیت.چطور میشود باشمادرموردالودگی هوا وایده ای جدیدارتباط برقرارکرد.

  • 5 0

    مثل تمام مخترعین این اقا هم مجبور به ترک خانه و کاشانه میشه . کی به فکر مملکته؟ . فردا میبینیم از یه کشور دیگه سر در اورده و کسای دیگه دارن بهرشو میبرن

  • مجتبی هاشمی 3 1

    سلام من دانشجو هستم دنبال طرح یک نخبه برای هوای پاک میگشتم که وبلاگ شمارو پیدا کردم اگه میشه راجب دستگاهتون و چگونگی کارکرد اون بیشتر توضیح بدین...مرسی

  • فرید 1 0

    لطفا اگه ازاین شرکت کسی شماره تماسی داره بذاره

    • موسوی 0 0

      09153187101

  • منوچهر محمدی 0 0

    سلام من یه دستگاه اختراع کردم چطور میتونم با اقای نوری تماس بگیرم یا با هم همکاری بکنیم؟09187461749

  • 10 14

    چرا دروغ میگی اول اینکه دستگاه یون منفی اصلا چیز خاصی نداره تنها یه وسیله داره که تولید جرقه میکنه و جرقه الکتریکی خودش یون منفی زیادی تولید میکنه در طبیعت وقتی جایی صاعقه میزنه میلیاردها یون منفی تولید میشه که باعث تازه شدن هوای اطرافش میشه حالا این جرقه در خانه یا شهر کار همون صاعقه رو میکنه و دستگاه شما چیز جدیدی نیست و اختراع حساب نمیشه در ضمن سالهاست دستگاه های متنوع تولید یون منفی ساخته شده و وقتی شما میایی یک تسلا کوچک میسازی میزاری داخل جعبه تسویه هوا اسمش اختراع نیست سر هم کردنه

  • اکبر 0 0

    سلام من اکبر هستم از برازجان طرحی بسیار خوب جهت آلایندگی هوا مخصوصا خودروها دارم باید به کجا مراجعه کنم و شما تا کنون از اختراعتان چه نتیجه ای گرفته اید متشکرم

    • EM 0 0

      اگر توجیحات خوبی برای طرحتون دارید با ایمیل EM_IUT@YAHOO.COM تماس بگیرید

  • مریم 7 1

    کارتون عالی وشگفت انگیزواقعاخسته نباشیداقای مجیدنوری

  • حسام 0 1

    سلام اقای مهندس من یک ایده خیلی جالبی دارم که به ایده شما نزدیکه اما مثل ایده شما نیست ولی هدف من با هدف شما یکی هستش میخواستم با شما راجع به این ایده صحبت کنم و اطمینان دارم که ایده من رو قبول میکنید لطفا نشانی یا شماره تلفنی به من بدید تا بتونم با شما راجع به این ایده صحبت کنم ممنون میشم.

  • مسروری 0 0

    سلام لطفا شماره تماس بخش فروشتون رو در سایت قراربدین

  • شرکت معین نیروی آسیا 2 0

    باتشکر از لطف دوستان .خدمت به هم میهنان افتخار من است
    مجید نوری 09153187101

  • محمد باقر میرحبیبی 0 0

    با سلام و قدر دانی از زحمات و تحقیقات شما و به سر انجام رساندن کار و تولید دستگاه یون ژنراتور . شماره تماس شرکت شما را برای چند سوال و احتمالا همکاری در فروش محصولات شما خواستارم . با تشکر

  • حانیه 1 0

    یه سوال شما که در مورد الودگی و اینا تحقیق کردین الودگی کلان شهر هایی مثل تهران یا شهر های خارجی مثل نیویورک تا چه ارتفاعی هستش ؟
    میشه جواب بدید خیلی مهمه لطفا به ایمیل haniya.mansouri1380@gmail.com بفرستید جواب رو اقای مهندس

    • شکیبا 0 0

      حانیه خانم میشه اگه جواب سوالتو گرفتی به ما هم بگی واقعا به جوابش برای تحقیقم نیاز دارم دستت درد نکنه:)

  • محمد 0 0

    با سلام از شما تقاضا دارم ادرس شرکت و یا وب سایت شرکت را به همراه شماره تماس را در اینجا قرار دهید.

  • جماعت 3 0

    دست مریزاد جناب مهندس شمامایه افتخارایران هستید احساس غرور میکنم بهتراست شرکت سهامی عام تشکیل شود تاسرمایه فعالیت اندک اندک فراهم گردد

  • سید محمد ابراهیم 2 3

    متاسفانه گاز ازون همانقدر که برای جو زمین خوب است بسیار برای ما مضر است و ایجاد سرطان، ایجاد مشکل در سیستم ایمنی، پایین آوردن گلوبولهای سفید، درد بدن و مشکل در غدد لنفاوی میکند.... همانطور که ایشان فرمودند این دستگاه ژنراتور ازون بوده که بسیار خطرناک است

  • علیرضا 2 4

    سلام دستگاههای متعددی که یون منفی و اوزون تولید میکنند در بازار هستند. اختراع یا ابداع جدیدی من ندیدم.

    • نوید 0 0

      سلام .من یک مخترع جوان هستم .
      میتوانم 95درصد از الودگی هوا که توسط ماشین ها و کارخانه ها تولید میشود با ایده ای که دارم و دستگاهی که اختراع کردم را از هوا تهران پاکسازی و جلوگیری کنم و هوایی کاملا صاف رو به تهران بزرگ بازگردانم.
      این یک تبلیغ نیست

      لطفا برای همکاری و اسپانسر شدن به ایمیل گروه آلفا مراجعه کنید
      alfa.group200@gmail.com

      باتشکر نوید طه مخترع و ایده پرداز

      09300915463

  • مهدی 3 1

    انشالله مه مسئولین از خواب بیدار شن و از مخترعین حمایت کنند. تا ما بتونیم کشورمون رو خودمون آباد کنیم.
    حتی اگر کسی ادعا کرد هم باید مورد حمایت قرار بگیره

  • فهیمه 3 1

    دوستان من میخوام اینو به تولید انبوه برسونم لطفا راهنماییم کنید
    09362692291

  • مهدیه 3 0

    واقعا باعث افتخاره که در کشورمون همچین نخبه هایی داریم ولی جای تاسف ه که ما توی کشورمون نمیتونیم ازشون استفاده کنیم و بهره ببریم
    من خودم میخوام وسیله ای بسازم که مانع الودگی هوا میشه...

  • عارف عزیزی 0 0

    سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده 12 سال دارم و دارم برای ساخت فیلتری که الودگی هوا را بگیرد تلاش میکنم تا الان ماسک رو ساختیم ولی برای ساخت فیلتر به کمک شما نیاز داریم

  • ندا 1 5

    ما الان تو خونمون دستگاه بخور یونساز داریم که باعث توصیه هوا میشه و ساخت کشور آلمان هستش این دستگاه خیلی وقته ساخته شده برادر من

  • حامد 1 3

    دستگاه یون ساز به قول ندا خیلی که وقته هسش.
    تو بیمارستانهای اروپا و روسیه ام استفاده میشه.
    من ب این فکر میکنم که با باردار کردن ذرات گردو غبار فکری بحال خوزستان کرد مثل کاری ک تو تصفیه آب انجام میدن

  • مهندس ع 3 4

    باسلام خدمت تمامی دوستان وجناب مهندس عزیزم .اگه یه سری به سایتهای خارجی که در رابطه با همین موضوع هستند بزنید میبینید این اختراع یا ابداع حضرتعالی به اشکال پیشرفته ترش ثبت و اختراع شده وسالهاست که در اماکن وصنایع مختلف کاربرد داره....هرچند بنده به نوبه خودم اغلب صحبتهای شما عزیزان رو در رابطه با مسئولین قبول دارم و به افرادی چون شما بعنوان یک هم وطن میبالم وآرزوی بهترینها رو براتون دارم.دست از تلاش بر ندارید ودستگیر همدیگه باشید تا نسل آینده نسلی با وقار وبا صلابت بشه....

  • مهران 3 0

    سلام محصولات تصفیه هوای خانگی شما را چطور میشه خریداری کرد؟

    • 0 0

      http://majidnouri.com

  • مجید نوری (مخترع دستگاه یون ژنراتور) 7 0

    با عرض سلام خدمت همه دوستان و عزیزانی که پیام ارسال کردند.برای رفع ابهام اختراع بودن محصول،مثال اختراع هواپیما را در نظر بگیرید که از زمان برادران رایت تا الان صد ها بار تکنولوژی آن توسعه یافته. در ضمن دسامبر 2016 در کنفرسیوم مشترک دانشگاه ژاپن و یو کی ام محصول اسپری تصفیه هوا هوراد به عنوان اختراع جهانی ارایه شد و هم اکنون در حال ثبت پی تی سی هستم. اگر در مورد این محصول یا سایر پروژه های تحقیقاتی علاقه مند هستین لطفا وارد این سایت شوید. http://majidnouri.com/

  • میترا 5 1

    محصول دیگر از این مخترع
    http://www.isna.ir/news/95040117556

  • 0 0

    سلام من یک ایده بسیار خوب برای کاهش دود پالایشگاهها دارم ولی نميدونم کجا باید برم 09179964186 خلیلوند

  • یوسف محمدی 1 0

    سلام من دستگای درست کردم و ثبت اختراع ان هم گرفتم هر نو ع دود والاینده های انواع کارخانه ها رو میگیره و خروجیش هوای پاک به محیط میده بدون فیلتر اما در ایران حمایت مالی نمیشیم

  • محمد اقبال منش 3 6

    با من تماس بگیر میتوانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم مهندس جان من ۱۵ ساله این راه رفتم وبه کره جهت ارایه دستگاهی که ساختم دعوت شدم شما نصف راه رو رفتی ما مخترع نیستیم مبتکریم و قول میدهم با ارایه ابتکارم انقلابی در زمینه الودگی جهانی انجام بدهم درود بر همه ایرانیان

  • سیدامیرحسین 5 0

    پس چرا از این فیلتر ها دراگزوز خودرو ها استفاده نشده. چرا؟؟؟

  • خلیل کیانی 0 0

    با سلام . من نیز یکی از مخترعین کشور میباشم و ده اختراع در زمینه الکترونیک به ثبت رسانده ام . این ایده عملی حدود ده سال پیش جزء برنامه هام بود اما متاسفانه چون در سطح وسیعی کاربرد نداشت مورد تائید قرار نگرفت . اگر بر روی سیستمی که فراگستر عمل تصفیه هوا را انجام دهد یکی از بهترین روشها خواهد بود . موفق باشید .

  • ismail 3 0

    با سلام و عرض ادب حضور مهندس عزیز واقعا نخبگانی چون شما باعث افتخار کشور عزیزمون هستش و بنده به شخصه افتخار میکنم به شماها و یکی از معضلاتی که من را به فکر فرو برده و از آن رنج می برم وضعیت ناگور آب و هوای کره زمین است ولی متاسفانه دولت حمایت نمیکند بجای اینکه بستر را برای شماها مهیا کنند و بهتر کنند شما را درگیر کاغذ بازی های اداری و برو بیاهای مکرر میکنند و باعث دلسردی شما عزیزان میشوند واقعا با خواندن این مقاله ها که عزیزی چون این مهندس عزیز که دستگاهی ساخته که وضعیت زندگی مان را بهتر و آینده فرزندانمان را روشن تر کند خوشحال میشم و با موانع ایجاد شده برایشان قلبم به درد می آید

  • سیدی 0 0

    کسی طرح تولیدی در مورد رفع قطعی آلودگی لوله اگزوز خودرو ها اگه داره بهم پیام بده
    09385109527

  • مصطفی عباسی 1 1

    ضمن تشکر از زحماتتان تمایل دارم بامحصول تولیدی در تصفیه هواازنزدیک آشنا ودرصورت توجیهات کافی در تولید آن سرمایه گزاری کنم . 09166137220

  • امامپور 1 4

    آقاي نوري به همين سادگي كه ميگين مخترع ميشه شد؟ كارتون رو ميفهميد واقعا؟حال محمد باقر چطوره؟ تو غار حرا بهتون الهام شد؟

    • آرش 2 1

      جناب امام پور من شما را نمیشناسم ولی آقای دکتر مجید نوری را سالها است میشناسم.این طرز صحبت کردن اصلا درشان دانشمندان کشورمان نیست.ایشان صاحب چندین ثبت اختراع و تکنولوژی است و در دانشگاه UKM پروژه "نانو استراکچر با امواج آکوستیک را ارایه دادند"

  • محمد 0 0

    سلام به دلسوزان محیط زیست؛من کوچیکتر از انم که در حضور مخترعین بخوام حرف یا نظری داشته باشم.ولی دوست دارم فیلم چند نمونه از این اختراع ها رو ببینم .چون فیلتر دود خودرو نباید جلو فشار خروجی موتور بگیره تا خودرو در درازمدت دچار نقص فنی نشه.
    اگه نمونه ای دارید که روی خودرو نصب شده ارایه کنید تا با کمک هم به محیط زیست کمک کنیم
    باتشکر :به زودی نمونه خودم رو برایتان ارسال میکنم...

  • مهدی رسولزاده 5 1

    بنظر من هرحرفی رو باید شنید و کارشناسانه تحلیل نمود وبعداز آن راجعش قضاوت کرد پس به آقای نوری خسته نباشید میگم و امیدوارم زحماتشون به بار بشینه

ارسال نظر

تریبون