تاریخ خبر: کد خبر: 3314

چین در عرصه سوغات، از مشهد پیش افتاده است

سید جواد رفائی گفت: امروزه کشور چین در عرصه سوغات زائران شهر مشهد، از ما پیشی گرفته و نسبت به نیازهای زائر و نمادهای پایتخت معنوی ایران از خود ما آشناتر است.

چین در عرصه سوغات، از مشهد پیش افتاده است

به گزارش قاصد نیوز ، سید جواد رفائی اظهار کرد: متاسفانه نسبت به بسیاری از صنایع فرهنگی مخصوص شهر مشهد، بی‌مهری صورت گرفته که این امر باعث فراموش شدن آن‌ها شده است.

 

وی افزود: امروزه کشور چین در عرصه سوغات زائران شهر مشهد از ما پیشی گرفته و نسبت به نیازهای زائر و نمادهای پایتخت معنوی ایران از خود ما آشناتر است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فعالان اقتصادی چین به خوبی می‌دانند برای ساخت نماد گنبد امام رضا(ع) باید از دو گنبد استفاده کرد و یا در ساخت مهرهای شکیات نماز به تمام موارد دقت می‌کنند، و این در حالی است که ما خود نسبت به بسیاری از محصولات سوغات‌محور شهر مشهد غافل شده‌ایم.

 

رفائی با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو عنصر مهم در تولید محصولات و صنایع فرهنگی متناسب با فرهنگ مشهد و کشور بشمار می‌روند، گفت: می‌توان با کمترین هزینه بسیاری از صنایع فرهنگی مشهد را احیاء و از این مجرا کارآفرینی مناسبی برای شهروندان ایجاد کرد.

 

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان حوزه اقتصادی مایل به سرمایه‌گذاری در محصولات فرهنگی و صنایع فرهنگی هستند تا علاوه بر احیای صنایع مخصوص شهر مشهد، برای عده‌ای نیز اشتغال‌زایی داشته باشند و در این میان تنها خواسته آن‌ها از مسئولان، حمایت است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: جامعه ما به‌ویژه پس از تاکید مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، می‌تواند با تولید و احیای صنایع مخصوص خود بخشی از نیازهای اقتصادی کشور را برطرف سازد؛ چرا که این صنایع مخصوص کشور بوده و در تولید آنها نیازی به دیگران نداریم.

 

رفائی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، اظهار کرد: حوزه هنری این آمادگی را دارد تا با معرفی هنرمندان فعال در حوزه‌های مختلف محصولات فرهنگی، نقش مثبتی را در توسعه محصولات و صنایع فرهنگی شهر مشهد ایفا کند.

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون