تاریخ خبر: کد خبر: 3231

واقعه 23آذر مشهد مقدس ثبت جهانی می‌شود

مدیر فرهنگسرای شهر بهشت با اشاره به اینکه در این واقعه مقام معظم رهبری نیز سخنرانی بسیار کوبنده‌ای علیه رژیم پهلوی داشته‌اند گفت: واقعه ۲۳ آذر مشهد ثبت جهانی می‌شود.

 واقعه 23آذر مشهد مقدس ثبت جهانی می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، بهزاد چوپان کاره صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت دهه اخر صفر در معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد اظهار داشت: 23 آذر یکی از وقایع بزرگ تاریخ انقلاب مشهد است، رژیم پهلوی در این روز به زائران حرم رضوی حمله کرد و بر همین اساس پزشکان مشهد در این زمینه تحصن کردند.

 

وی با اشاره به اینکه در این جریان یک نوزاد 6 ماهه کشته شد خاطر نشان کرد: آقای روحانی و پروفسور رضوانی در این جریان دستگیر شدند و بر همین اساس نام بیمارستان تغییر کرد و اتحاد بسیار مناسبی بین پزشکان مشهدی شکل گرفت.

 

چوپان کاره عنوان کرد: این تحصن با هدایت آیت الله طبسی در مشهد شکل گرفت و به دل تاریخ سپرده شد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم واقعه این روز گرامی داشته شود.

 

مدیر فرهنگسرای شهر بهشت با اشاره به اینکه تا کنون هزار عکس از وقایع 23 آذر در مشهد مقدس جمع اوری شده است خاطر نشان کرد: ستاد مرکزی این روز در فرهنگ سرای شهر بهشت تشکیل شده است. جمع آوری عکس و اسناد انقلاب اسلامی، برگزاری تئاتر، بازسازی واقعه ان روز، ثبت جهانی روز 23 آذر از فعالیت های شهر بهشت در این روز است.

 

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن این روز در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: چند کتاب نیز در این زمینه آماده شده است و به زودی روانه بازار می شود.

 

وب سایت ویژه اسناد انقلاب اسلامی در مشهد مقدس رونمایی می‌شود

مجید عسکری مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد نیز در این نشست با اشاره به اینکه فراخوان ویژه وقایع انقلاب در مشهد آغاز شده است اظهار داشت: وب سایت ویژه اسناد انقلاب اسلامی در مشهد مقدس راه اندازی می‌شود.

 

وی افزود: بررسی شهدای انقلاب اسلامی، اسناد در قالب عکس و فیلم، روزشمار انقلاب، انقلاب و گروه‌های مختلف مردمی از بخش‌های مختلف این سایت است.

 

عسکری با اشاره به اینکه یکی از نکات بسیار مثبت این سایت ترجمه به زبان انگلیسی است عنوان کرد: این سایت در روز 23 آذر به صورت رسمی در مشهد مقدس راه اندازی می‌شود.

 

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد با اشاره به اینکه ارتباط بسیار مناسبی با آموزش و پرورش شکل گرفته است عنوان کرد: 200 بسته فرهنگی در قالب تصاویر مختلف به مدارس مختلف شهر مشهد ارسال می‌شود و در این زمینه اولویت با ناحیه 6 است.

 

وی با اشاره به فراخوان زینبیه در مشهد مقدس اظهار داشت: مردم و زائران امام رضا(ع) می‌توانند تمامی وقایع مجالس عزاداری، هیئت‌های مذهبی شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس را ثبت کنند و این تصاویر را در اختیار ما قرار دهند.

 

عسکری با اشاره به اینکه ارتباط مجموعه رسانه‌ای استان با فرهنگ سرای رسانه‌ای بسیار ضروری است گفت: در بخش عمومی 15 کمک هزینه سفر عتبات عالیات و در بخش دانش آموزی 14 عدد تبلت به برگزیدگان این مسابقه اهدا می‌شود.

 

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون