تاریخ خبر: کد خبر: 3041

هشدار دادستان مشهد به شرکت نفت

دادستان مشهد گفت: مدیریت شهری در گام اول خواهان حل شدن مشکل از طریق توافق طرفین است اما این موضوع اگر حل و فصل نشود، قانون وجود دارد و دستگاه قضا هم از اختیارات قانونی اش برای باز شدن بن بست مذکور استفاده خواهد کرد.

هشدار دادستان مشهد به شرکت نفت

 به گزارش قاصد نیوز، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهدبا اشاره به پرونده واگذاری زمین انبار نفت که به تداوم کشمکش ها میان شهرداری مشهد و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی منجر و نهایتا با درخواست اعمال ماده ٩ وارد فاز جدیدی شده است؛ گفت: ترافیک میدان شهید گمنام بسیار سنگین بوده و شهرداری هم مکلف است به یک شکلی این گره را برای تسهیل در امر آمد و شد مردم باز کند؛ البته گشوده شدن چنین گرهی نیازمند تهیه لوازمی است برای تهیه و تدارک آن بعضی مجاوران اعم از حقیقی و حقوقی باید مدیریت شهری را همراهی کنند.

 

غلامعلی صادقی افزود: شرکت نفت یکی از مجاوران حقوقی این میدان است و در همین راستا جلسات متعددی نیز در این خصوص بین دو دستگاه در استانداری خراسان رضوی برگزار شده اما به هر ترتیب هنوز منجر به تفاهم نشده است.

 

وی به مکاتبه دو روز گذشته(٢ آذر) شهرداری مشهد با دادگستری اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت شهری در گام اول خواهان حل شدن مشکل از طریق توافق طرفین است اما این موضوع اگر حل و فصل نشود، قانون وجود دارد و دستگاه قضا هم از اختیارات قانونی اش برای باز شدن بن بست مذکور استفاده خواهد کرد.

 

آرای ساخت و سازهای غیرمجاز ارتفاعات جنوب مشهد صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ساخت و سازها در ارتفاعات جنوب مشهد هم گفت: دستگاه قضا از تمام ظرفیت خود برای حفاظت از این ارتفاعات استفاده می‌کند.

 

وی با بیان اینکه ساخت و سازها در ارتفاعات جنوب مشهد با مجوزهای قانونی صورت گرفته است، ابراز داشت: برای بعضی از این پروژه ها، مجوزهایی اخذ شده اما لازم است که در آن ها تجدید نظر صورت گیرد چرا که بر خلاف قوانین زیست شهری بوده و از این منظر، تخلف محسوب می‌شود.

 

به گفته صادقی، بخشی از ساخت و سازها هم که به عنوان جرم محرز و مشخص شناسایی شده بودند، با هماهنگی و استفاده از آرای کمیسیون ماده ١٠٠، تخریب شدند.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت که آمادگی داریم برای حفظ ارتفاعات جنوب مشهد از سازمان‌های مسئول، حمایت قضایی داشته باشیم.

 

تکذیب ارتباط یک موسسه مالی با دادگستری

وی در خصوص شائبه‌های موجود مبنی بر ارتباط یک موسسه مالی و اعتباری با وزارت دادگستری نیز گفت: موسسه مذکور هیچ ارتباط حقوقی با دستگاه قضایی ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین در صورت مشاهده تخلف و سوء مدیریت در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، این مرکز به سازمان بازرسی معرفی خواهد شد و در صورت احراز تخلفاتی آن، دستگاه قضایی ورود پیدا کرده و برخورد شدیدی خواهد داشت

منبع: شهر آرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون