تاریخ خبر: کد خبر: 2945

رکورد شکنی کتاب اسیر 17ساله همچنان ادامه دارد/

«من زنده ام» را بخوانید و در مسابقه شرکت کنید+ راه‌های تهیه با قیمت استثنائی

اولین دوره مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب جذاب «من زنده ام» از دهه اول محرم تا اربعین حسینی در خراسان رضوی در حال برگزاری است.

«من زنده ام» را بخوانید و در مسابقه شرکت کنید+ راه‌های تهیه با قیمت استثنائی

به گزارش «قاصدنیوز» سید وحید موسویان دبیر ستاد جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقه همزمان با ایام اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)و هفته کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی و تاکید بر فرهنگ عفاف و حجاب، در استان خراسان برگزار می شود.

 

وی با معرفی کتاب " من زنده ام" و نوشتار رهبر معظم انقلاب درباره این کتاب افزود: تفریظ مقام معظم رهبری که می فرمایند:«کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبائی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب و بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.» خود گواه اهمیت و تاثیرگذاری آن است.

 

موسویان ادامه داد: کتاب «من زنده‌ام» مجموعه خاطرات خانم دکتر معصومه آباد از روزهای کودکی تا زمان اسارتش در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است. وی روزهای ابتدایی جنگ در سن 17سالگی به اسارت در آمد و خاطرات او اکنون کتاب خواندنی «من زنده‌ام» را شکل داده است. این کتاب به علت استقبال چشمگیر و بی سابقه رکورد انتشار در یک ماه را شکسته است.

 

دبیر ستاد جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع این کتاب تصریح کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سراسر کشور اجرا می‌شود که به منظور ترغیب مخاطبان و ایجاد انگیزه برای مطالعه آن، جوایز متعددی از جمله 50سفر عتبات عالیات، 100سکه بهار آزادی و بیش از دو میلیارد ریال جایزه نقدی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است. همچنین جایزه ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان دختر 17ساله اختصاص یافته است.

 

موسویان درباره تهیه کتاب "من زنده ام" در مشهد گفت:علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «من زنده‌ام» را از کتاب‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتاب مشهد، دفاتر نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفاتر انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهیه کنند. آدرس مراکز توزیع کتاب در مشهد مقدس نیز به شرح ذیل است:

 

1- کتاب آفتاب: چهارراه شهدا. روبروی شیرازی 14 . پاساژ رحیم پور

2- مرکز فرهنگی ولیعصر: میدان 10 دی، ابتدای امام خمیني(ره) 34 ، پلاك5

3- پاتوق كتاب : چهارراه شهدا، خ آيت الله بهجت، نبش بهجت 7

4- کتاب پایداری: ارسال به تمام نقاط شهر- شماره تماس:09353405461

5- دفاتر انجمن اسلامی دبیرستان‌های دخترانه مشهد

6- فرهنگسراهای  سطح شهر مشهد

 

همچنین با مراجعه به  سایت مسابقه به نشانی KetabZendegi.ir هم می‌توان نسخه موبایلی کتاب را دانلود و مطالعه کرد. به منظور رفاه حال شرکت‌کنندگان، آخرین چاپ کتاب «من زنده‌ام» در شمارگان بالا و به قیمت استثنایی 8500 تومان (چاپ قبلی کتاب 20هزارتومان قیمت داشت) به چاپ رسیده است.

 

لازم به ذکر است این مسابقه در استان خراسان رضوی توسط نمایندگی مجمع ناشران انقلاب، ستاد جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی و با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی خراسان رضوی، شهرداری مشهد و کتاب فروشی های معتبر مشهد برگزار می شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون