تاریخ خبر: کد خبر: 2778

گفتگو با عضو شورای شهر مشهد/

بدنه کارشناسی شهرداری تغییر نکرده است/ دغدغه های آیت الله علم الهدی درباره توسعه مشهد مورد توجه باشد

نخعی راد خبر از برگزاری جلسه هماهنگی در شورای شهر جهت بررسی بیشتر طرح جامع شهر مشهد داد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهرداری و شورای شهر نقشی مستقیم در تدوین و تصویب طرح جامع ندارند اما اگر کاری از دستمان بربیاید در اصلاح این طرح و طرح های تفصیلی انجام می دهیم.

بدنه کارشناسی شهرداری تغییر نکرده است/ دغدغه های آیت الله علم الهدی درباره توسعه مشهد مورد توجه باشد

علی‌ اصغر نخعی راد در گفتگو با «قاصدنیوز» درباره سخنان اخیر آیت الله علم الهدی پیرامون وضعیت نگران کننده توسعه شهر مشهد گفت: یکی از موارد ابراز نگرانی ایشان درباره عملکرد شهرداری، به موضوع برج های شمالی و جنوبی میدان شهدا بر می گردد.

 

وی اضافه کرد: در موضوع برج میدان شهدا اختلافی به وجود آمد و بدنه کارشناسی شهرداری و بعضی اعضای شورا با توجیه مشکلات مالی و هزینه های زیادی که میدان شهدا برای شهرداری در بر داشته است به دنبال احداث دو برج 19طبقه در این نقطه مهم شهری شدند و این امر با پیشنهاد شهرداری و رای شورا تصویب شد.

 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه همانطور که جمعی از نمایندگان مردم در شورای شهر مرتفع سازی در مناطق کم تراکم را نوعی تعدی به حقوق شهروندان می دانستند، آیت الله علم الهدی نیز این موضوع را نپسندیدند گفت: ایشان این اتفاق را بر این مبنا گذاشته اند که شورا و شهرداری راه گذشتگان را می‌روند و البته امیدوارم این‌طور نباشد و فقط در این موضوع باشد و این هم، با این سخنان انشاالله تعدیل شود.

 

رئیس سابق کمیسیون مشارکت های اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: این را باید دانست که بدنه کارشناسی شهرداری تغییر نکرده است و تنها شورا و مدیران ارشد شهرداری نظراتشان تعدیل شده است.

 

نخعی راد در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره دغدغه آیت الله علم الهدی در خصوص طرح جامع شهر مشهد گفت: شهرداری و شورای شهر نقشی مستقیم در تدوین و تصویب طرح جامع ندارند بلکه مشاورین این طرح ها را آماده و به کمیسیون ماده 5 که توسط اداره کل زمین و شهرسازی تشکیل می شود این طرح ها را تصویب می کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: این کمیسیون دغدغه های فرهنگی در تهیه این طرح ها نداشته اند و همین موضوع باعث نارضایتی آیت الله علم الهدی شده است.

 

نخعی راد در این خصوص خبر از برگزاری جلسه هماهنگی در شورای شهر جهت بررسی بیشتر طرح جامع شهر مشهد داد و خاطرنشان کرد: اگر کاری از دستمان بربیاید در اصلاح این طرح و طرح های تفصیلی کمک کنیم.

 

وی افزود: وقتی توان مالی افزایش پیدا کند اشتیاق به این امور زیاد می شود و اگر جریانی نباشد که جلوی این امر را بگیرد، به طور طبیعی تبدیل به جریان می شود. لذا باید عناصر ارزشی جلوی این جریان که دنبال معنویت زدایی است را بگیرد.

 

نخعی راد در انتها گفت: باید دغدغه های آیت الله علم الهدی مورد توجه باشد تا گرفتار مشکلات ناشی از این توسعه نامتوازن نشویم.

 

 

مرتبط:

سخنان مهم آیت الله علم الهدی خطاب به مسئولان شهری مشهد:

مشهد نه تنها شهر اسلامی نیست بلکه شهر امام رضا(ع) هم تلقی نمی‌شود

کلمات کلیدی

  • علیرضا تقوایی ابریشمی 0 0

    دروغ است ! بدنه کارشناسی نمانده است برای شهرداری مشهد
    سیاست بازی می کنند به رسم بنی امیه
    دولتشان پایدار نخواهد ماند
    بنده به عنوان یک کارشناس شهرسازی عرض می کنم

ارسال نظر

تریبون