تاریخ خبر: کد خبر: 2701

پیش شماره نشریه “مبنا” منتشر شد + دانلود

در سطح شهر مشهد و در حوزه رسانه های مکتوب خلا وجود یک رسانه با حوزه مخاطب ارزشی احساس می شد. رسانه ای که بتواند محتوا و تحلیل مورد نیاز مخاطب دغدغه مند خود را پوشش دهد و این نیاز مهم را مرتفع سازد.

به گزارش قاصدنیوز، اولین شماره  گاهنامه مبنا توسط جمعی از فعالان فرهنگی مشهدمقدس  منتشر شد .

مشریه مبنا

مدیر مسئول این نشریه در اولین شماره و در توضیح  اهداف نشریه مبنا  نوشت:

با توسعه جوامع بشری و پیدایش نیاز اطاع رسانی ، رسانه ها نیز متولد شدند. فارغ از تکنیک مورداستفاده در زمان های مختلف ، همواره انسان برای اطاع رسانی و همسو سازی نیازمند رسانه بوده است. در حال حاضر نیز که در عصر انفجار اطلاعات به سر می بریم همگان بر اهمیت رسانه واقفند و هرگروه و جریانی سعی دارد تا با رسانه ، نگرش خود را به سایرین عرضه نماید و افکار عمومی را با خود همراه کند.در این میان می توان رسانه ها را به لحاظ حوزه مخاطب به دو گروه اصلی مخاطب عمومی و مخاطب نخبگانی تقسیم نمود.رسانه با مخاطب عمومی با توجه به نوع مخاطب سعی دارد مطالب و محتوا را در سطحی عمومی عرضه نماید و این امر ضمن ایجاد مزیت نسبی باعث بروز محدویت هایی در انتقال پیام و یا موضوعات مورد بحث می گردد. معمولا دغدغه ها ابتدا در قشر نخبگانی جامعه مطرح می گردد و پس از سیر مراحلی قابلیت عرضه به افکار عمومی را پیدا می کند. رسانه های نخبگانی از مطالب سطحی عبور کرده و سعی دارند بر محتوا و عمق خود بیفزایند و بیشتراز حجم مطالب و تعداد مخاطب به کیفیت این دو می اندیشند . در سطح شهر مشهد و در حوزه رسانه های مکتوب خلا وجود یک رسانه با حوزه مخاطب ارزشی احساس می شد. رسانه ای که بتواند محتوا و تحلیل مورد نیاز مخاطب دغدغه مند خود را پوشش دهد و این نیاز مهم را مرتفع سازد. گرچه بار سنگین می نمود و ره دشورا اما لزوم وجود چنین رسانه ای جمعی از دغدغه مندان را گرد هم آورد تا گام در این مسیر بگذارند. “مبنا”رسانه ایست مکتوب که فعلابا توجه به بضاعت محدود مان قصد داریم به شکل گاه نامه خدمت شما ارائه نمائیم . تعداد صفحاتش بسته به مطالب ارسالی شما عزیزان تعریف خواهد شد اما کیفیت را فدا نخواهیم کرد. مخاطب ” مبنا” تمامی دلسوزان و دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسامی خواهند بود و توزیع آن به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد.”مبنا” صفحه ای برای عرضه اندیشه ها و تحلیل های تمامی مخاطبان خود و سعی دارد بر اساس مبانی محتوا خود را تنظیم نماید.

 

سه محور کلی در این نشریه پیگیری خواهد شد:

  • پیگیری و تبیین گفتمان ها و سیاست های ابلاغی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)
  • نقد مشفقانه عملکرد ها و فرآیند ها در سطح ملی و شهری
  • پیگیری امور مربوط به شهر مشهد مقدس در حوزه های مختلف

 

“مبنا” به مدد الهی و با مشارکت شما عزیزان خواهد توانست ضمن افزایش سطح فکری و توان تحلیل مخاطبان خود ، صاحبان اندیشه و نخبگان ارزشی را به جامعه مخاطب خود معرفی نماید و از این رهگذر با اطاع رسانی به هنگام میزان اثر جامعه ارزشی را در مباحث روز افزایش دهد.

 

اولین شماره ی مبنا را میتوانید از لینک زیر دانلود نمائید :

مبنا2

 

کلمات کلیدی

  • حامد ازغندی 0 0

    سلام پیام شما مبنی بر ارسال نشریه ودرخواست شماره سایر دوستان به همراهم رسید ولی نشریه را را از اینترنت دانلود کردم نه از ایمیلم موفق باشید

ارسال نظر

تریبون