تاریخ خبر: کد خبر: 2566

پروژه پرحاشیه«مجد» الگوی موفق کنفرانس ملی مدیریت شهری!

پروژه عظیم «مجد» به تخلفات کلانی چون «تضییع چند ده میلیاردی» حقوق شهرداری و شهر، پیشرفت فیزیکی کمتر از 50درصد پس از گذشت 10سال از پروژه علیرغم اتمام فرصت 3 ساله شورای سوم، اخذ تخفیف کلان میلیاردی در پروانه از طریق ایجاد رابطه با مسئولین وقت شهرداری و موارد متعدد حقوقی و فنی دیگر، متهم است.

به گزارش «قاصدنیوز»، ششمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری در حالی کمتر از یکماه دیگر  توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار می شود که قرار است پروژه «مجد» که دارای حاشیه های فراوان است به عنوان یک الگوی موفق معرفی شود.

 

پروژه عظیم «مجد» به تخلفات کلانی چون «تضییع چند ده میلیاردی» حقوق شهرداری و شهر، پیشرفت فیزیکی کمتر از 50درصد پس از گذشت 10سال از پروژه علیرغم اتمام فرصت 3 ساله شورای سوم، اخذ تخفیف کلان میلیاردی در پروانه از طریق ایجاد رابطه با مسئولین وقت شهرداری و موارد متعدد حقوقی و فنی دیگر، متهم شده است. با مروری بر سوابق «شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق» به عنوان مجری پروژه عظیم «مجد» که از قضا مدیر عاملی آن را شهردار اسبق مشهد برعهده دارد مشاهده خواهیم کرد که در سالهای اخیر اجرای پروژه های مختلفی در شهر به این شرکت تعلق گرفته است.

پروژه عظیم مجد

در یکسال اخیر نیز، کلیت شورای چهارم و بویژه کمیسیون مشارکت های کلان، بارها از اسناد غیر قابل انکار این تخلفات سخن گفته و در فضای رسانه ای از آن دفاع کرده و احقاق حقوق شهرداری و مردم را در فسخ این قرارداد و پروژه غیر کارشناسی دانسته است. فارغ از میزان صحت وسقم اسناد، ماحصل تلاشهای نمایندگان مردم، در فضای عمومی، این شده که مدل مدیریتی و ماحصل آنچه که در پروژه مجد اتفاق افتاده نه تنها قابل دفاع نیست بلکه خود مولد فساد و ضرر برای شهر است.

 

با این حال قرار است کارگاه‌ آموزشی «بهره برداری از پتانسیل های شهری» در ششمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری توسط مجری پروژه مجد برگزار خواهد شد. ظاهرا این موضوع تنها به برگزاری کارگاه آموزشی بسنده نمی شود و گویا پروژه آنقدر منحصر به فرد بوده که از بین تنها 3 بازدید پروژه ای میدانی حاضران در شهر مشهد در کنار پروژه هایی مانند خط دو قطارشهری و مجموعه صنعتی بازیافت، این پروژه پرحاشیه و خاص نیز به عنوان الگوی موفق معرفی خواهد شد.

پروژه مجد

در این بین باید این سوال را باید از مسئولان برگزاری این همایش ملی پرسید که آیا مدیران این پروژه «خاص» و «غیرقابل دفاع» قرار است از چه تجربه موفق خود در این کارگاه آموزشی و بازدید علمی بگویند؟

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون