تاریخ خبر: کد خبر: 2442

آستان قدس رضوی بزرگترین طلبکار دولت است

این مجموعه برای مدیریتش‌ یک‌ریال از دولت اعتبار دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: در‌حال‌حاضر آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگترین طلبکار دولت مطرح است.

آستان قدس رضوی بزرگترین طلبکار دولت است

به گزارش قاصدنیوز، معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه این مجموعه برای مدیریتش‌ یک‌ریال از دولت اعتبار دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: در‌حال‌حاضر آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگترین طلبکار دولت مطرح است.


حجت‌الاسلام عبدالرضا اصغری روزگذشته در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: دولت موظف است بدهی‌های آستان قدس را چه در‌ قالب نقدی و چه در قالب واگذاری سهام شرکت‌هایی که در بحث اصل‌٤٤ وارد شده‌اند، پرداخت کند و در سال‌جاری نیز مبلغی بین ٣٠‌تا‌٤٠میلیارد‌تومان برای این منظور در بودجه تعیین شده است.


وی ادامه داد: بیشتر وقفیات‌ واگذارشده توسط واقفین به آستان قدس رضوی را مباحثی چون روشنایی، سوخت حرم، دارالشفا و بیمارستان‌ها، مراسم سوگواری و روضه‌خوانی و اطعام ایتام و نیازمندان فرا‌گرفته است.

 

اصغری با بیان اینکه وظیفه اصلی این معاونت، حفظ و حراست حقوقی از تمام موقوفات آستان قدس رضوی به‌وسیله وکلا و حقوق‌دانانی‌برجسته، متعهد و مجرب است، ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف، تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) دارد.وی بازنویسی وقف‌نامه‌ها و همچنین بازخوانی و بازنویسی دفاتر و اسناد اجاره و صلح نامه‌های قدیمی را از دیگر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فعالیت‌های این معاونت دانست و اعلام کرد: در‌حال‌حاضر بیش‌از ٨٥درصد موقوفات حضرت رضا(ع) دارای سند مالکیت است.


اصغری در بخش دیگری از سخنانش گفت: واقفانی که قصد دارند موقوفات جدیدی را برای امام‌رضا(ع) داشته باشند، می‌توانند از اداره موقوفات آستان قدس کمک بگیرند و در همین‌ راستا به‌زودی دفتر راهنمایی وقف در حرم مطهر راه‌اندازی خواهد شد تا بتواند پاسخگوی نیازهای مردم در این زمینه باشد؛ زیرا خوشبختانه به‌دلیل اعتماد مردم به آستان قدس رضوی شاهد گرایش روز‌افزون مردم ‌به انجام وقف برای امام‌رضا(ع) هستیم.

 

منبع: شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون