تاریخ خبر: کد خبر: 2397

بودجه فرهنگی مشهد از 7 کلانشهر کشور کمتر است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد گفت: بودجه فرهنگی مشهد از هفت کلانشهر کشور کمتر است.

بودجه فرهنگی مشهد از 7 کلانشهر کشور کمتر است

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با اقدامات فرهنگی یک سال گذشته شهرداری مشهد اظهار داشت: متاسفانه معاون فرهنگی شهرداری مشهد مسئولی بوده که دائم بحث تغییر وی مطرح بوده است.

 

وی افزود: احساس من این است که با توجه به فرصتی که به معاون فرهنگی شهرداری مشهد داده شده و همچنین حالت نیمه معلقی که این مسئول داشته اما توانسته در حد توان خود کار کند و حداقل آنچه که در ارتباط با سیاست‌های کمیسیون فرهنگی بوده تا 70 درصد اعمال شده است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به نظر من دلیل آن 30 درصد نیز که اعمال نشده به خاطر سال نخست شورای چهارم بوده چون در شورای سوم بدون هیچ سیاستی معاونت به کار خود ادامه می‌داد و متاسفانه از نظر من نگاه شورای سوم دخالت در اجرا بوده و هیچ سندی در ارتباط با سیاستگذاری در کمیسیون فرهنگی از شورای سوم موجود نیست.

 

اخلاقی تصریح کرد: تا به امروز به نظر من معاونت فرهنگی و اجتماعی موفق بوده البته ما بودجه فرهنگی در پایتخت معنوی ایران اسلامی کم داریم و سرانه هر شهروند در طول سال 25 هزار تومان است که البته باید حضور 25 میلیونی زائران را نیز در نظر گرفت که بخش عمده‌ای از بودجه فرهنگی به صورت مستقیم در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: فرهنگسرای زیارت مشهد 65 درصد از خدمات خود را به زائران ارائه می‌کند و در بین هفت کلانشهر ایران مشهد پایین‌ترین سهم را در بودجه فرهنگی دارد که این برازنده پایتخت معنوی ایران اسلامی نیست.

کلمات کلیدی

  • 0 0

    عجب !!!

ارسال نظر

تریبون