تاریخ خبر: کد خبر: 2117

افزایش پنج درصدی ولادت در خراسان رضوی / خواف و تایباد دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی از افزایش پنج درصدی تعداد ولادت در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در استان خبر داد.

افزایش پنج درصدی ولادت در خراسان رضوی / خواف و تایباد دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت

به گزارش قاصدنیوز، محمدرضا محسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در نیمه اول امسال 74 هزار و 819 واقعه ولادت در این استان ثبت شد که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 71 هزار و 209 مورد بود.

 

وی افزود از کل ولادت های امسال 38 هزار و 409 نفر پسر و 36 هزار و 410 نفر دختر بودند و به ازای هر 100 دختر 105 پسر متولد شده است.

 

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال خراسان رضوی تعداد فوت شدگان در این استان را در سال جاری 14 هزار و 76 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 1،3 درصد رشد داشته است.

 

محسنی، آمار وقایع فوت ثبت شده در شش ماه نخست پارسال را 13 هزار و 895 نفر ذکر کرد.

 

وی تعداد مردان فوت شده در نیمه اول امسال را هشت هزار و شش نفر و تعداد زنان فوت شده را شش هزار و 70 نفر عنوان کرد و گفت: به ازای هر 100 زن 131 مرد فوت شده است.

 

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان با بیان اینکه بیشترین نرخ رشد طبیعی جمعیت در خراسان رضوی مربوط به شهرستان های خواف و تایباد با رقم 2،9 است افزود : این نرخ رشد در مشهد به میزان 2،2 است اما کمترین میزان مربوط به شهرستان های درگز و فریمان به میزان 1،2 می باشد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون