تاریخ خبر: کد خبر: 2036

پروژه جنجالی هتل هفت ستاره ارتفاعات جنوب مشهد پلمپ شد

شهردار منطقه هشت مشهد اعلام کرد: این پروژه به دلیل تخلفات انجام شده و رعایت نکردن ضوابط قانونی پلمپ شده است و ما در حال بررسی جزئیات پروانه صادر شده برای احداث این هتل ‌ هستیم

پروژه جنجالی هتل هفت ستاره ارتفاعات جنوب مشهد پلمپ شد

به گزارش قاصدنیوز ، جواد اصغری در گفتگو با شهرارا با بیان این مطلب افزود: پروانه احداث هتل هفت ستاره آبادگران مشهد با ٣۶٠ هزار متر‌مربع زیر‌بنا در سال ١٣٩١ از سوی شهرداری مشهد صادر شد.


وی افزود: با اینکه بر ‌اساس پروانه صادر شده، سرمایه‌گذار پروژه می‌بایست نقشه‌های مصوب را به تایید سازمان نظام مهندسی می‌رساند تا بر روند احداث هتل نظارت‌های لازم انجام گیرد، اما به دلیل ‌رعایت نکردن این مفاد پروانه، روز گذشته‌ برای پلمب ‌و جلوگیری از ادامه ساخت آن اقدام شد.


شهردار منطقه ٨ مشهد با اشاره به اینکه این هتل هفت ستاره قرار است در ٣۶ طبقه احداث شود، خاطرنشان کرد: این پروژه در مرحله اجرای فنداسیون بود که به دلیل تخلفات انجام شده و ‌رعایت نکردن ضوابط قانونی، بر‌اساس ماده ١٠٠ قانون شهرداری‌ها، اخطار ۴٨ ساعته برای ارائه نقشه‌های مصوب به پیمانکار پروژه داده شد، اما در مهلت مقرر نیز اقدامی در این راستا انجام نپذیرفت.


به گفته وی پس از اتمام مهلت ۴٨ ساعته و در‌حالی‌که پیمانکار پروژه همچنان مقاومت می‌کرد، با هماهنگی مراجع قضایی ‌برای پلمب و جلوگیری از ادامه احداث هتل ‌هفت‌ ستاره آبادگران اقدام شد.


اصغری ادامه داد: تا زمانی که پیمانکار این هتل‌ نقشه‌های مصوب پروژه را به شهرداری و سازمان نظام مهندسی ارائه نکند، از ادامه فعالیت ‌آن‌ها جلوگیری خواهد شد.


وی با بیان اینکه پروانه احداث این هتل هفت ستاره در دوره مدیریت سابق شهری صادر شده است، خاطرنشان کرد: در حال بررسی جزئیات پروانه صادر شده برای احداث این هتل ‌ در ارتفاعات جنوبی کلان‌شهر مشهد هستیم.

 

خلیل موحدی، عضو شورای شهر مشهد و رئیس کارگروه نظارت و کنترل پروژه شورا، مرداد ماه امسال در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با «نسیم» با اشاره به احداث این هتل گفته بود: متاسفانه مجوز ساختن مکان‌های کلیدی مشهد در دوره قبلی شهرداری داده شده است، با توجه به ارائه مجوز در دوره قبل، در حال حاضر به لحاظ قانونی نمی‌توانیم جلوی این ساخت و سازها را بگیریم اما بسیاری از پروانه‌ها مربوط به منطقه‌ای بر روی ارتفاعات جنوبی شهر بوده که از جمله آن یک هتل هفت‌ستاره است که حتی سالن رقص هم دارد، این مسئله یکی دیگر از تصمیمات بد مدیریت شهری سابق بوده که به این شهر تحمیل شده، ما پیگیری می‌کنیم که حتی به سرمایه‌گذار خارجی این هتل خسارت بدهیم تا جلوی ساخت این ساختمان‌ها را بگیریم.

 

مرتبط:

پرونده اتهام اختلاس ۷۰۰ میلیارد تومانی مدیریت سابق شهری مشهد در جریان است

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون