تاریخ خبر: کد خبر: 2029

معرفی مشهد 2017 متناسب با اقتضائات بین‌‌المللی صورت گیرد

اگر این ضعف مدیریتی در سطح شهر و ‌استان حل نشود بالطبع یک عنوان به عناوین عمومی شهر اضافه می‌شود و تنها این امر باعث بالا رفتن انتظارات شهروندان خواهد شد.

معرفی مشهد 2017 متناسب با اقتضائات بین‌‌المللی صورت گیرد

به گزارش قاصدنیوز، محمدمهدی برادران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد، دوم مهرماه در نشست تخصصی مشهد 2017 که در سالن شورای شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در جهان امروز دیپلماسی شهری بسیار مورد توجه است، اظهار کرد: این دیپلماسی شهری می تواند مقابل دیپلماسی دولت‌ها قرار گیرد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از اصولی که در اتحادیه کلانشهرها دنبال می‌شود عدم دخالت دولت‌ها در تعامل شهروندان شهرها است، ابراز کرد: در اوج تحریم های ایران ما توانستیم در حوزه مدریت شهری کشور را در عرصه های بین المللی مطرح کنیم که انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 یکی از این عوامل به شمار می رود.

 

برادران یادآور شد: تا چند هفته آینده در لایحه‌ای که به تصویب شورای شهر می‌رسد، شورای راهبردی در شهرداری برای پیگیری امور مشهد 2017 تشکیل خواهد شد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه باید یک اجلاس تخصصی برای مشهد 2017 برگزار شود، عنوان کرد: مکان احداث این سالن در محدوده پارک چهل بازه جانمایی شده است اما باید تامین اعتبارات آن در ردیف بودجه کشور گنجانده شود و نمایندگان مجلس نیز این امر را پیگیری کنند زیرا احداث آن نیازمند اعتبارات ملی است.

 

برادران با اشاره به این مطلب که مشهد در سال 88 به عنوان پایتخت معنوی ایران معرفی شد، افزود:  در پی این نام گذاری وعده‌هایی از سوی دولت وقت داده شد اما تاکنون هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشده است.

 

وی شعارزدگی را آفت نظام مدیریتی کشور دانست و گفت: به دلیل شعارزدگی به دنبال ساختارها و نهادهای جدید هستیم که معاونت زیارت استانداری با همین رویکرد تشکیل شد لذا اگر این ضعف مدیریتی در سطح شهر و ‌استان حل نشود بالطبع یک عنوان به عناوین عمومی شهر اضافه می‌شود و تنها این امر باعث بالا رفتن انتظارات شهروندان خواهد شد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد تاکید کرد: زمانی که عنوان می شود مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی خواهد شد انتظار می‌رود خود را در سطح جهان معرفی کنیم از همین رو نباید عنوان پایتخت فرهنگی را از منظر خودمان تعریف کنیم زیرا نامگذاری نمی‌تواند مشکل ما را حل کند بلکه باید متناسب با این نامگذاری ادبیات خود را تعریف کرده و متناسب با اقتضائات بین‌المللی در جهان حضور پیدا کنیم. 

 

منبع: ایکنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون