تاریخ خبر: کد خبر: 9073

افغانستانی‌ها و پاکستانی‌های جامانده از زیارت اربعین مهمان امام رضا علیه‌السلام شدند

دبیر ستاد مردمی اربعین گفت: حدود 17هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد ایران شده اند و از پاکستان و کشورهای آذری زبان هم بیش از 45 هزار نفر به مشهد خواهند آمد.

افغانستانی‌ها و پاکستانی‌های جامانده از زیارت اربعین مهمان امام رضا علیه‌السلام شدند

به گزارش «قاصدنیوز»، مشهد در روزهای پایانی ماه صفر، از همه دلدادگان خاندان نبوت پذیرایی می‌کند. در میان زائرانی که در این روزها به مشهد می‌آیند، حضور زائرانی از کشورهای دیگر نیز چشمگیر است. میزبانی از این زائران در حریم رضوی، بخشی از وظایفی است که خادمان امام رئوف بر عهده خود می‌دانند.

 

مهدی جلالی در گفتگو با خبرنگار ما از حضور بیش از 17 هزار نفر افغانستانی به ایران خبر داد و اظهار کرد: این زائران با ویزای اربعین و با هدف زیارت کربلا در ایام اربعین وارد ایران شده‌اند که به دلیل اینکه ویزای آن ها به موقع نشده صادر نشده است، ما اکنون میزبان آن ها هستیم.

 

وی با بیان اینکه ورود زائران افغانستانی به مشهد همچنان ادامه دارد، گفت: این زائران از مرز دوغارون وارد استان می‌شوند و در لحظه ورودشان خادمان امام رضا (ع) از آن‌ها استقبال می‌کنند.

 

دبیر ستاد مردمی اربعین ادامه داد: علاوه بر خادمان رضوی، نمایندگانی از سپاه و بسیج و همچنین ستادهای مردمی به استقبال این زائران می آیند و از آن ها پذیرایی می کنند تا تشریفات مرزی برای ادامه مسیر آن ها به سمت مشهد و پس از آن به کربلا انجام شود.

 

وی با بیان اینکه این میهمانان اهل بیت(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) و اردوگاه شهید کاوه اسکان داده می شوند و ما 2 یا سه روز از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم.

 

جلالی با تأکید بر اینکه در روزهایی که زائران افغانستانی در این اردوگاه ها هر سه وعده غذایی را مهمان امام رضا(ع) هستند، ادامه داد: در مکان اقامت زائران خدمه ای هم که اکثرا از افغانستانی های مقیم ایران هستند، به این هموطنان خود خدمت رسانی می کنند.

 

وی ادامه داد: برای زائران امکان عزیمت به حرم مطهر در وعده های مختلف وجود دارد و در دارالهدایه برنامه های ویژه برای آن ها برگزار می شود.

 

دبیر ستاد مردمی اربعین به فراهم کردن امکاناتی برای عزیمت این زائران از مشهد به مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: اتوبوس هایی هماهنگ شده تا با نازل ترین قیمت زائران را به مرز برساند.

 

وی با اشاره به هماهنگی برای پذیرایی از زائران در مسیر عزیمت تا مرزهای غربی کشور گفت: هر شب در مصلای قم حدود هفت هزار نفر از این زائران پذیرایی می شوند.

 

جلالی بر این نکته تأکید کرد که زائران امام حسین(ع) از لحظه ای که وارد خاک ایران می شوند تا وقتی کشور ایران را ترک می کنند میهمان ما هستند، ادامه داد: این خدمات به زائرانی ارائه می شود که بضاعت مالی ندارند.

 

وی در همین حالاز میزبانی این ستاد از 6 هزار و 400 زائر آذری زبان از جمهوری آذربایجان و نخجوان خبر داد و گفت: ما پیش‌بینی میزبانی از 40 هزار زائر پاکستانی در روزهای پایانی ماه صفر کرده ایم.

 

دبیر ستاد مردمی اربعین ادامه داد: از این تعداد زائر پاکستانی، 36 هزار نفر به صورت کاروانی به مشهد می‌آیند و مابقی با خطوط پروازی به پنج استان این کشور تردد می‌کنند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون