تاریخ خبر: کد خبر: 9062

بیانیه جبهه پایداری خراسان رضوی در واکنش به اظهارات تفرقه‌آمیز معاون استاندار درباره «خراسان غربی»

به دنبال برخی اظهار نظرهای سید جواد حسینی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی پیرامون مباحث منطقه‌ای و قومی و ایجاد موجی از اعتراضات مردمی، جبهه پایداری خراسان رضوی با صدور بیانیه ای، خواستار توجه مسؤولان استانی به سخنان و عواقب آن شد.

بیانیه جبهه پایداری خراسان رضوی در واکنش به اظهارات تفرقه‌آمیز معاون استاندار درباره «خراسان غربی»

به گزارش «قاصدنیوز»، به دنبال برخی اظهار نظرهای سید جواد حسینی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی پیرامون مباحث منطقه‌ای و قومی و ایجاد موجی از اعتراضات مردمی، جبهه پایداری خراسان رضوی با صدور بیانیه ای، خواستار توجه مسؤولان استانی به سخنان و عواقب آن شد.

 

باسمه‌تعالی

وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ کانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مبارکه‌ اسراء آیه 34)

و به پیمان (خود) وفا کنید، که قطعاً از پیمان سؤال می‌شود.

امروز با گذشت یک دوره از عمر دولت تدبیر و امید و استقرار مجدد آن بر پایه اعتماد مردم شریف ایران به برنامه‌ها و وعده‌های متعدد دولتمردان، فرصتی است که می‌توان به نقد و بررسى دقیق، کارشناسانه و درعین‌حال منصفانه کارنامه عملکرد آن با شاخص اعتماد عمومى جامعه پرداخت. وعده‌هایی که اساس آن بر پایه ادعاى مهارت دولت تدبیر و امید در فهم زبان دنیا و توانمندى تعامل با قدرت‌ها در راستاى حل بزرگ‌ترین معضلات کشور بخصوص رکود، تورم و اشتغال تعریف گردید و امید داده شد که بحران‌ها برطرف شده به سمت فرصت‌ها خواهیم رفت.

 

صد البته تجربه قریب به نیم‌قرن از عمر پربرکت انقلاب اسلامى ثابت نموده است که ارتباط با دنیا تنها بر پایه عزت و حکمت و مصلحت است که می‌تواند فرصت زا بوده، مشروط بر اینکه دست‌های چدنى را وراى دستکش مخملى غرب و بالأخص ایالات‌متحده آمریکا ببینیم و به این انذار قرآنى توجه نماییم که اگر توجه نکرده و آن را هزاران بار در بوته آزمون قرار دهیم، نتیجه‌ای جز خسارت محض نخواهد داشت.

 

بیان بیش از ٤٤٧ وعده اجرائى از سوى ریاست محترم جمهور با عنایت به ظرفیت، توان، استعداد و از همه مهم‌تر، ایمان نیروى جوان و مؤمن و انقلابى کشور چیزى دست‌نیافتنی نیست مشروط به آنکه این مهم با نگاه به درون دیده شود، لیکن مهم‌ترین ضمانت اجراى آن در گام نخست باور بر اجرایى شدن آن وعده‌هاست و در گام دوم سرمایه‌گذاری بر اعتماد عمومى و ایجاد باور و امید حقیقى که حاصل آن وحدت جامعه براى نیل به تحقق آن وعده‌ها خواهد بود و گام سوم به‌کارگیری متعهدین متخصص بر مصدر امور است.

 

به‌عنوان یک نمونه اجتماعى در جغرافیاى جمهورى اسلامى ایران می‌توان از شبکه مسائل استان خراسان رضوى در حوزه‌های مختلف و وعده و وعیدهای دولت تدبیر و امید در حل آن‌ها و تحقق چشم‌انداز پیشرفت استان نام برد.

 

استانى با مرکزیت معنوى آستان ملک پاسبان حضرت على بن موسی‌الرضا(ع) و ظرفیت عظیم انسانى از اقوام و مذاهب که برمدار پیشرفت کشور و استان همدل و متحد بوده و همراه و هم‌قدم با انقلاب اسلامى و همت مسئولان  با به خدمت گرفتن سایر ظرفیت‌های استانى و ملى ، افق‌های والاى سند چشم‌انداز ٢٠ ساله را محقق سازد.

 

استانى با این ظرفیت‌های عظیم که قادر است جامعه‌ای الگو و طراز اسلامى را از خود به نمایش بگذارد امروز با معضلات متعددى روبه‌روست .

 

 زخم‌های کهنه‌ای همچون بیکارى و بی‌آبی و عدم نگاه ملى به زیارت و مشهد و مسئله پدیده و وعده‌های متعدد در خصوص آن در کنار بی‌تدبیری‌های جدیدى چون کاسپین و میزان و … حکایت دردهای امروز این استان است.

دردهای من

گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست

درد مردم زمانه است

مردمی که چین پوستینشان

مردمی که رنگ روی آستینشان

مردمی که نام‌هایشان

جلد کهنه‌ی شناسنامه‌هایشان

درد می‌کند

 

اما مشکلات و معضلات متعدد فرهنگى و اجتماعى استان در کنار وعده‌های متعدد عمل نشده مانع از دیده شدن فرهنگ غنى و تاریخی و تمدن ساز این سرزمین نگردیده است و خراسان رضا را با نیشابور و بیهق و سبزوار و گناباد و خبوشان و جام و حیدریه و ترشیز جهانى نموده است و این فرهنگ اصیل در کنار نام ٢٣٠٠٠ شهید این استان و سردارانى چون کاوه و برونسى و شوشترى وحدتى بی‌نظیر را به تصویر کشانده تا خدا بر سر ملک ایران نوشت خراسان زمینى است رشک بهشت…

 

 حال اگر وعده‌های مختلف مسئولان ظرفیت اجرا براى رفع این معضلات کهنه و نو را ندارد ، لازم است اظهارات آن‌ها وحدت و انسجام استان را نیز برهم نزند.

 

اظهاراتى که با عنایت به سابقه آن می‌تواند حتى ابعاد سیاسى و امنیتى جدى پیدا نماید ، اظهارات چندى پیش یکى از مسئولان سیاسى و امنیتى استان در بیان واژه‌ای جعلى براى این استان را می‌توان از همین دسته برشمرد که موجى از اعتراضات را به دنبال داشت و لازم می‌نمود تا مسئولان ملى و مقام عالى دولت در استان واکنش مناسبى به این اظهارات ناصحیح داشته باشند تا در ادامه شاهد برخى اتفاقات این روزها که مناسبشان و جایگاه و منزلت مردم شریف این استان نیست نباشیم.

 

بیانات اظهارشده معاون سیاسى امنیتى استاندار محترم از تدبیر و عقلانیت سیاسى لازم برخوردار نبوده است که البته فعالیت اجرائى ایشان نیز در همین مدت مؤید همین نکته است لیکن اقدام اعتراضى صورت گرفته در پاسخ به این بیانات نیز خلاف مصلحت و مورد تأیید نیست.

 

اظهارنظر و اقدامى که به‌سرعت سوژه خبرى رسانه‌های معاند قرار گرفت و نیز مستمسکى شد براى شیطنت برخى رسانه‌های داخلی براى انتصاب این اتفاق به یک جریان سیاسى براى صید ماهى مرده‌ای از آب گل‌آلود این بی‌تدبیری و اظهارنظر ناصحیح و البته اقدام غیر شایسته‌ای که مورد تأیید نیست.

 

وحدت ، عزت و همدلى این خطه عنایتى است الهى که به یمن وجود مضجع شریف امام رئوف ارزانى گردیده است که باید قدردان و پاسبان آن بود و با اظهارات و اقدامات نسنجیده خدشه‌دار نکرد.

 

امید است مسئولان اجرائى استان در راستاى تحقق وعده‌های دولت تدبیر و امید توفیق خدمت و نوکرى روز افزون بیابند و قدردان اعتماد ولی‌نعمتان خود باشند، ان‌شاءالله

 

جبهه پایداری خراسان رضوی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون