تاریخ خبر: کد خبر: 9035

خوبان خراسانی/ به مناسبت سالروز شهادت محمود کاوه

شهیدی که ضد انقلاب برای سرش جایزه گذاشته بود

رای حفاظت از بیت امام(ره) در جماران، در یک مأموریت شش‌ماهه به تهران عزیمت کرد. توفیق حضور در محضر مبارک امام(ره) تغییرات شگرفی در جان و روحش به وجود آورد.

شهیدی که ضد انقلاب برای سرش جایزه گذاشته بود

به گزارش «قاصدنیوز»، "من محمود کاوه فرزند محمد هستم، در یکی از کوچه‌های مشهد، در سال 1340 به دنیا آمدم و سال 1347 به مدرسه علمیه رفتم ، پس‌ازآن ادامه تحصیل دادم و اول پیروزی انقلاب ، بعدازاینکه تحصیلاتم تمام شد به سپاه آمدم و مدتی در سپاه آموزش‌های مختلفی را گذراندم. پس‌ازآن به منطقه‌ی جنوب و بعدازآن به کردستان آمدم . در این مدت در نقاط مختلف کردستان مشغول بکار بودم و الان حدود چهار سال و اندی است که در خدمت مردم و اسلام هستم." این‌ها بخشی از یک مصاحبه صوتی با اوست.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی، جزو اولین عناصر متعهدی بود که به سپاه در شهر مقدس مشهد پیوست و پس از گذراندن یک دوره چریکی، به آموزش نیروهای سپاه و بسیج پرداخت. پس‌ازآن، برای حفاظت از بیت امام(ره) در جماران، در یک مأموریت شش‌ماهه به تهران عزیمت کرد. توفیق حضور در محضر مبارک امام(ره) تغییرات شگرفی در جان و روحش  به وجود آورد.

 

با اعزام به مناطق غرب کشور، نقش بی‌بدیلی در آزادسازی بوکان، جاده پیرانشهر و شهر سقز داشت. در پی حضور و موفقیت‌های شگفت انگیزش، ضدانقلاب برای سر او مبلغ هنگفت 2میلیون تومانی را به‌عنوان جایزه تعیین کرد.

 

با شهادت شهیدان کاظمی،گنجی زاده و بروجردی، سکان فرماندهی تیپ ویژه شهدا که نیرویی فرا منطقه‌ای بود و نیروهایی از سراسر کشور داشت، در سال۱۳۶۲ به او سپرده شد. او در راه انجام تکلیف، از همه علایقش، حتی از مشرف شدن به مکه معظمه چشم پوشید. تیرماه 1362 با تیپ تحت امرش عملیات برون‌مرزی والفجر2 را به سرانجام رساند و در عملیات والفجر4 نیز درخشید. شرکت در عملیات بدر، قادر و... ازجمله عملیات‌های اوست.

 

سرتیپ شهید حسن آبشناسان فرمانده لشگر23 نوهد ارتش درباره او می‌گفت :«اگر در دنیا یک چریک پاکباخته و دلباخته به اسلام و حضرت امام «قدس سره» وجود داشته باشد، محمود کاوه است و هر رزمنده‌ای که بخواهد خوب پخته و آبدیده شود، باید به تیپ ویژه شهدا، پیش او برود».

 

مقام معظم رهبری درباره شهید کاوه فرمودند: "از لحاظ نظم، اداره واحد، مدیریت قوی، دوستی و رفاقت با عناصر لشگر، ازلحاظ معنوی، اخلاق، ادب و تربیت، توجه و ذکر، یک انسان جوان، اما برجسته بود... این جوان جزو عناصر کم‌نظیری بود که او را درصدد خودسازی یافتم. حقیقتاً اهل خودسازی بود، هم خودسازی معنوی، اخلاقی و تقوایی و هم خودسازی رزمی"

 

سرانجام این ژنرال جوان در ۱۱شهریور سال۱۳۶۵ درحالی‌که ۲۵سال بیشتر از عمرش سپری نشده بود، در عملیات کربلای ۲ بر بلندای حاج عمران به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت رضا(ع) زیارتگاه عاشقان است.

کلمات کلیدی

  • 0 0

    خوب بود

ارسال نظر

تریبون