تاریخ خبر: کد خبر: 8998

«قاصدنیوز» بررسی کرد

«شفافیت نمایشی» منتخبان در فرایند انتخاب شهردار

گزینه‌های منتخبان شورای شهر مشهد برای شهرداری اعلام شد که تصویر آن در پیوست آمده است. یکی از اعضا هنوز نام گزینه‌های مطلوب خود را اعلام نکرده است.

به گزارش «قاصدنیوز»، گزینه‌های منتخبان شورای شهر مشهد برای شهرداری اعلام شد. یکی از اعضا هنوز نام گزینه‌های مطلوب خود را اعلام نکرده است.

 

جالب اینجاست که غلامحسین مظفری،محسن شوشتری و خلیل کاظمی که پیشتر جزو گزینه‌ها اعلام شده بودند، در گزینه‌های مطلوب هیچ‌کدام از اعضا جایی نداشتند. محسن شوشتری و خلیل کاظمی از جمله گزینه‌هایی بودند که گرایش اصلاح‌طلبانه نداشتند. 

جدول

با این اقدام اعضای شورا مشخص شد درج نام آنها در میان گزینه‌ها ژستی بیش نبوده و آنچه هنوز برای شورای پنجم اولویت دارد گرایش سیاسی است نه کارآمدی و توانایی

 

نکته جالب دیگر انتخاب‌های شهناز رمارم است. کسی که معتقد است دو خانم عضو شورا از همه گزینه‌های دیگر کارآمدتر هستند! گزینه‌هایی که در کارنامه‌شان کوچکترین کار اجرایی دیده نمی‌شود و یکی از آنها صرفا مشاور زنان استاندار خراسان‌رضوی بوده که از آن‌هم چندین سال می‌گذرد. این اقدام هم نشان داد حمایت از زنان در مرام اصلاح‌طلبی، چه در تهران و چه در مشهد مثل همان موضوع گرایش، یک ژست مبتدیانه برای در امان ماندن از اعتراض رای دهندگان خانم و همچنین کمپین‌های فجازی است. الهه کولایی هم گفته بود حضورش میان گزینه‌های شهرداری تهران صرفا ویترینی است!

 

در کل به نظر می‌رسد آنچه شاهد آن بودیم، صرفا یک «شفافیت نمایشی» است و الا این همه افتراق در میان 15 نفر که همه از یک جناح هستند، نوبر است! این رفتارهای صرفا رسانه‌ای برای نشان دادن اینکه «همه را برای شهرداری رصد می‌کنیم، چه زن باشند، چه اصول‌گرا، چه الهیات خوانده باشد چه دکتری فیزیک پزشکی» و بعد هم منت گذاشتن بر سر همان قشرها که «دیدید حواسمان به شما بود» اقدامی نخ نما شده است.

 

گفتنی است بحرینی و ریاحی از حضور در فرایند انتخاب شهردار استعفا داده‌اند. بحرینی از اینکه بدون هماهنگی با او نامش را رسانه‌ای کردند در نامه‌ای از منتخبان شورای شهر گلایه کرد و خواست مدارکش را عودت دهند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون