تاریخ خبر: کد خبر: 8839

28 تشکل فرهنگی و اجتماعی از کاندیداهای لیست معتمدین انقلاب تعهد گرفتند +متن میثاق‌نامه

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدس از کاندیداهایی که توسط لیست معتمدین انقلاب انتخاب شده‌اند، تعهد کتبی در قالب میثاق نامه اخد کرد تا بر اساس آن هم حمایت خود را اعلام نماید و هم در جهت تحقق وحدت و گفتمان انقلاب برای رأی آوری و ایجاد اعتماد به لیست در بدنه مردم تلاش کند.

28 تشکل فرهنگی و اجتماعی از کاندیداهای لیست معتمدین انقلاب تعهد  گرفتند +متن میثاق‌نامه

به گزارش قاصد نیوز، شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدس از کاندیداهایی که توسط لیست معتمدین انقلاب انتخاب شده‌اند، تعهد کتبی در قالب میثاق نامه اخد کرد تا بر اساس آن هم حمایت خود را اعلام نماید و هم در جهت تحقق وحدت و گفتمان انقلاب برای رأی آوری و ایجاد اعتماد به لیست در بدنه مردم تلاش کند.

 

در همین رابطه شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگی اجتماعی مشهد مقدس بیانیه‌ای صادر کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تمام مقدرات یک شهرستان دست شوراهاست و اگر خدای نخواسته یک اشخاص فاسد در این شوراها پیدا بشود، ممکن است که شهرستان را، بلکه ایران، بلکه اسلام را به فساد بکشند. (امام خمینی (ره))

 

شوراها از مظاهر مشارکت مردمى و براى تسهیل امور مردم است و اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع دقیقاً در نقطه مقابل نظام‌های استبدادی است (مقام معظم رهبری).

 

استقرار شورایی کارآمد و البته انقلابی، جز با همدلی و همگرایی همه ظرفیت‌های معتقد به ارزشهای گفتمان انقلاب اسلامی محقق نخواهد شد و تجربه گذشته نشان داده است که آنچه باعث توفیقات و پیروزی‌های بزرگ در مسیر تحقق آرمان‌ها گردیده، مسیر وحدت می‌باشد.

 

این شورا به همه نقش آفرینان و گروه‌های سیاسی اردوگاه انقلاب در مشهد مقدس بیان می‌دارد که نسبت به خطر انحراف از مسیر انقلاب و آرمانهای امام و رهبری عزیز در مدیریت شهر تراز رضوی به دلیل عدم وحدت، هوشیارانه عمل نموده و با ارائه لیست‌های متعدد ذهنیت مردم را مخدوش ننمایند، چرا که اگر انحراف در پایان صورت پذیرد، بدنه مردمی نیروهای انقلاب با وحدت شکنانی که زیاده خواهی ها، سهم خواهی ها و ویژه خواهی های آن‌ها، منجر به شکستن وحدت مؤمنین شده، برخورد خواهد نمود.

 

امضا کنندگان بیانیه:

مسجدصنعتگران- حسینیه فرهنگی قرآن و عترت-مؤسسه خیمه الانتظار-مجامع تشکّل‌های فرهنگی حاشیه شهر-مجموعه گروه‌های جهادی تبلیغی طلاب خراسان رضوی -مجموعه کهف الحسن شهرک شهید رجایی- حزب الله مشهد- مجمع هیأت های رزمندگان مشهد (متشّکل از 23 هیأت رزمندگان سطح شهر مشهد)- کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام-مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی- جامعه العباس جانبازان خراسان رضوی-هیأت بین الحرمین مشهد الرضا (علیه السلام)-موسسه تفحص سیره شهدا-مجمع دانش آموختگان بسیجی دانشگاه‌های مشهد-جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی - مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام محمد باقر (علیه السلام) قاسم آباد- مؤسسه رهپویان معروف- کانون شهید برونسی- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی- جمعیت احیاء ارزش‌های اسلامی- مسجد امام علی (علیه السلام) فرامرزعباسی- قرارگاه فرهنگی عاشورائیان مشهد - جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری- مسجد 14 معصوم (علیه السلام) قاسم آباد- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان- هیأت مُحبّین الحسین رزمندگان جوان اسلام - جبهه رسانه‌ای انقلاب- هیأت رأیه الشهداء ) دانشجویان و طلاب- بنیاد فرهنگی اجتماعی اسلام ناب- مجموعه مدارس مسجد محور مشهد مقدس

 

مفاد میثاق نامه منعقد شده میان اعضای لیست معتمدین انقلاب و شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدس به شرح ذیل است:

  • اعتقاد و التزام عملی به اسلام ناب و انقلاب اسلامی ایران، آرمانهای حضرت امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان خراسان رضوی در سرلوحه تصمیم گیری ها و اقدام باشد.
  •  همواره فهم کلان و نگرش سیستمی به مسائل و برنامه محوری با رویکرد گفتمانی به انقلاب و اصول مکتب امام و رهبری در مدیریت شهری پدیدار باشد.
  • همواره توجه ویژه به مختصات شهر اسلامی و هویت شهر زیارتی مشهد مقدس با در نظر گرفتن اولویت ها و نیازهای زیربنایی شهر ریل گذاری 4 ساله فعالیتی در شورا باشد.
  • نسبت به امور مستضعفین و مناطق محروم شهر، دلسوزانه عمل نموده و در جهت جاری سازی روح دیانت و اخلاق اسلامى در شهر تلاش نمایند.
  • نسبت به نفوذ ثروتمندان و جاذبه ى ثروت تأثیرناپذیر بوده و با رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن با حیله هاى شبه قانونى از آلوده شدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم جلوگیری نموده، و در یک کلمه با رعایت تقوا، تدبیر و پشتکار از دانش و تجربه در طول دوره نمایندگی بهره گیری نمایند.
  • ارتباط دائمى خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه ى مستمر خود بدانند و دسترسى مردم را به خود، آسان سازند و سرکشی از مناطق شهری داشته باشند
  • در گزینش شهردار، توجه اصلی به ملاک امانت و دینداری، کفایت و کارآمدی، نجابت و حسن سلوک با مردم را مدنظر قرار دهند.
  • به شهردار برگزیده کمک و فرصت داده شود و البته در برابر کوتاهیها یا کج رفتاریها بى تفاوت نمانند و به وظیفه ى قانونى خود عمل کنند و از جنجال و غوغاگرى دوری گزینند.
  • منطبق بر شاخصهای محوری انقلاب نسبت به فتنه های پیش رو به طور کامل از منویات مقام معظم رهبری پیروی کامل داشته و در در بزنگاه ها مواضع درست و به موقع اتخاذ نمایند.
  • با تشکل های فرهنگی، نخبگان و افراد اهل تجربه خاصه جوانان مومن و خوش فکر انقلابی تعامل مستمر و نظام مند داشته و از توانمندی آنها در مدیریت شهری استفاده و از این مجموعه ها، حمایت های لازم صورت گرفته و جلسات مستمر با هدف پاسخگویی و هم اندیشی در هر فصل انجام پذیرد.
  • با روحیه جهادی، پرتلاش و کاری بر انجام امور مردم اهتمام ورزیده و بدون جنجال و غوغاگرى سیاسى، از پرداختن به امور خارج از وظایف دوری گزینند
  • در مسائل و موضوعات مهم محافظه کاری و مماشات به خرج نداده و در تصمیم گیری روحیه تعامل و کارشورایی و همگرایی را مدنظر داشته باشند.
  • منطق با نص صریح قانون عمل کرده و از قانون فروشی جلوگیری کرده و در دوران مسئولیت با رشوه خواری در شهرداری مبارزه جدی نمایند.
  • در انتخابات تبلیغات سالم و بدون اسراف عمل کرده و از تهمت و تخریب دیگر کاندیداها پرهیز و اعلام رسمی مبنی بر ورود به سایر لیست های گروه های سیاسی دیگر داشته و در رفتار انتخاباتی هم گرایی کامل داشته باشند.

 

متن کامل بیانیه و میثاق‌نامه را اینجا بخوانید
 

لیست شورای مردمی معتمدین انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای شهر مشهد از این افراد تشکیل شده است: محمد سهیلی، غلامحسین صاحبی، علی‌اصغر نخعی راد، محمود عامری فرد، حسن قدیری طرقی، خلیل موحدی طوسی، سرکارخانم انسیه غفوری شعرباف، مرتضی سعیدی زاده، حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع، ابراهیم آموزگار، سرکار خانم حلیمه، شیخ علیشاهی ابراهیم امیرخانی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، محسن لشکری، ایمان فرهمندی

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون