تاریخ خبر: کد خبر: 8687

در یک‌صد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفت

توضیحات شهردار درباره اقدامات شهرداری در پسازلزله و سفر انتخاباتی تهران/ مرتضوی: برای ریاست ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی هزار نفر صالح‌تر از من هست

امروز عده‌ای اعلام می‌کنند که من رییس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی شده‌ام در حالی که برای این بزرگوار هزاران شخصیت صالح‌تر من از وجود دارد و افراد بسیاری برای کمک به ایشان پیش‌قدم خواهند شد و از طرفی من اصلاً کار ستادی می‌کنم.

توضیحات شهردار درباره اقدامات شهرداری در پسازلزله و سفر انتخاباتی  تهران/ مرتضوی: برای ریاست ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی هزار نفر صالح‌تر از من هست

به گزارش «قاصدنیوز»، سید صولت مرتضوی در یک‌صد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای شهر برگزار شد، با اشاره به زلزله اخیر مشهد تصریح کرد: در روز چهارشنبه گذشته ساعت 10 و 39 دقیقه صبح و در عمق 10 کیلومتری زمین زلزله به بزرگی 6.1 دهم ریشتر در سفید سنگ واقع در 84 کیلومتری مشهد به وقوع پیوست که پس‌لرزه‌هایی را نیز به دنبال داشت.

 

مرتضوی ادامه داد: خوشبختانه در آن ساعت در جلسه شورای معاونان شهرداری بودیم و بلافاصله معاونان و همکاران را بسیج کردیم و ستاد بحران را در شهرداری راه‌اندازی کردیم.

 

وی عنوان کرد: در کمتر از 45 دقیقه معاونان، شهرداران مناطق، سازمان آتش‌نشانی را ارائه دادند و معدل گزارش‌ها این بود که در سطح شهر مشهد حتی خشتی جا به جا نشده و قطره‌ای خون از بینی کسی جاری نشده است و از این بابت باید دو تکلیف الهی را به جا آوریم هم نماز آیات بر اساس تکلیف شرعی بخوانیم هم سجده شکر از بابت لطف خداوند به جا آوریم.

 

شهردار مشهد مقدس اظهار کرد: من در خراسان جنوبی زلزله‌های بزرگی را تجربه کرده بودم و در این زلزله الطاف الهی و کرم امام رضا (ع) به مدد مردم مشهد شتافت و خوشبختانه استان با کمترین مشکل استان مواجه شد.

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: در عصر همان روز زلزله استاندار در یکی از مراسم‌های شهرداری حضور داشتند و من اعلام کردم شهرداری مشهد آماده خدمت به سایر شهرستان است و وی اعلام کرد مشکل خاصی نیست اما در شب زلزله با شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر زلزله 7 درصدی بودیم اما آنهایی که تجربه این کار را دارند می‌دانند که ریشتر پس‌لرزه‌ها کمتر از زلزله اصلی است و من اعلام کردم باید در شبکه‌های سیما این اطلاع به مردم داده شود که متأسفانه آن‌گونه که باید محقق نشد.

 

وی ادامه داد: با این فضای سازی احساس ما این بود که مردم شب را در خارج از منازل خواهند بود بر این اساس به حوزه معاونت‌های فرهنگی، عمران و خدمات شهری دستور دادیم که پارک‌ها، کمپ‌ها و سوله‌های ورزشی را به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار دهند و اعلام کردیم به هیچ وجه نگران گل‌ها و چمن‌ها نباشید و فقط آرامش شهروندان مورد توجه باشد زیرا آسایش مردم طریق و روش ما است.

 

مرتضوی گفت: بعد از زلزله بامدادی روز پنج‌شنبه بسیاری از مردم شب را در بیرون از منازل خود سپری کردند و بنده نیز برای آگاهی از خدمات‌رسانی همکاران تا صبح بازدیدهایی از سوله‌های بحران، پارک‌ها و نمایشگاه بین‌المللی مشهد داشتم و بعد از نماز صبح مردم به تدریج به منازل خود حرکت کردند و در ساعت 6 صبح دیگر کمتر کسی در خیابان‌های سطح شهر حضور داشت.

 

شهرداری مشهد در این زلزله فراتر از وظایف قانونی خود عمل کرد

وی بیان کرد: شهرداری مشهد در این زلزله فراتر از وظایف قانونی خود عمل کرد به‌گونه‌ای که 48 ایستگاه آتش‌نشانی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند و اسکان اضطراری در سطح شهر توسط شهرداری فعال شد.

 

شهردار مشهد اضافه کرد: در بازه زمانی زلزله 207 عملیات آتش‌نشانی، 300 مورد بازدید ساختمان‌های خطرآفرین، بازدید از 7 مورد اماکن تجاری، حل مشکل 2 کوره آجرپزی و ایمن‌سازی المان و ستون برقی ایمن‌سازی شدند.

 

مرتضوی عنوان کرد: در حوزه اسکان تقریباً تمام شهر تبدیل به سکونت‌گاه شد و به طوری که 91 هزار 443 شهروند در پی وقوع زلزله در بوستان‌ها مراکز اسکان و سوله‌های بحران با برپایی بیش از 9 هزار چادر اسکان یافتند و این افراد از سوی شهرداری با 10 هزار بطری آب، 5 هزار موز، 5 هزار بیسکوییت و هزار صبحانه پذیرایی شدند.

 

وی گفت: شهرداری مشهد تمام قد و با تمام بضاعت در این حوزه فعال بود و شخص بنده یک ثانیه را نتوانستم استراحت کنم و خوشبختانه بسیار خوب مدیریت شد و با کمترین مشکل این عملیات به اتمام رسید.

 

مرتضوی در ارتباط با حواشی حضور وی در اجلاس جمنا نیز تصریح کرد: این مباحث مطرح شده را باید دسته‌بندی کرد، گروه اول افرادی هستند که نیتی نداشته و فقط دغدغه‌مند هستند و اطلاع ناکافی آن‌ها به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب ما است اما گروه بعدی رقبای سیاسی ما هستند که از همان ابتدای فعالیت ما ستاد فرماندهی تخریب را تشکیل دادند و بخشی دیگر نیز رسانه‌های بیگانه هستند.

 

شهردار مشهد مقدس عنوان کرد: رسانه‌های دولتی امروز برای 8 ساعت مرخصی قانونی من این‌گونه برخورد می‌کنند در حالی که اگر شرایط مشهد بحرانی بود چرا وزیر کشور، معاون اول رئیس‌جمهور و شخص رئیس‌جمهور به مشهد نیامدند و در سمنان بودند چرا کسی به آن‌ها خرده نمی‌گیرد در حالی که بنده بر اساس قانون هیچ وظیفه قانونی نداشتم و فقط وظیفه عرفی داشتم که به استاندار برای کمک اعلام آمادگی کردم.

 

مرتضوی افزود: اگر کار من سیاسی است کار رئیس‌جمهوری هم که در زمان زلزله در سمنان بود هم سیاسی است، دولت آقای روحانی از نیمه اسفند تا به امروز به اندازه 2 سال گذشته به سفرهای استانی سفر کرده در حالی که این سفرهای با هواپیماهای دولتی و هزینه‌های بسیار بالا و در زمان انتخابات انجام می‌شود در حالی که بنده 8 ساعت مرخصی قانونی گرفتم و برای رساندن پیغام و تکلیفی با هزینه شخصی خود بلیت هواپیما خریداری کرده و به تهران رفته‌ام.

 

وی ادامه داد: دولت در سفر خود به خراسان جنوبی کارخانه سیمان که در دولت نهم افتتاح شده بود و یا ورزشگاهی که مسابقه ورزشی در آن برگزار شده بود و انبار نفتی که من در دوران استانداری من در این استان تا 85 درصد پیشرفت داشت را به نام خود افتتاح می‌کند.

 

شهردار مشهد گفت: خبرگزاری‌های دولت به استفاده از بیت‌المال برای کار انتخابات این تبلیغات ناعادلانه را شروع کردند.

 

مرتضوی بیان کرد: امروز عده‌ای اعلام می‌کنند که من رییس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی شده‌ام در حالی که برای این بزرگوار هزاران شخصیت صالح‌تر من از وجود دارد و افراد بسیاری برای کمک به ایشان پیش‌قدم خواهند شد و از طرفی من اصلاً کار ستادی می‌کنم.

 

وی در ارتباط با سؤال یکی از اعضای شورای شهر که در پیام حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی آمده بود که به دلیل زلزله در مراسم جمنا حضور نیافته‌ام چرا شما به عنوان شهردار حضور یافتید، گفت: مسئولیت حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، ملی است اما مسئولیت من در حوزه شهر است و حتی برای کمک به همین منطقه سفید سنگ بر اساس قانون باید از شورا اجازه بگیرم و که البته لایحه آن را نیز به شورا ارائه می‌دهیم؛ اما کلاً صورت مسئله این سؤال اشتباه است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون