تاریخ خبر: کد خبر: 8666

معرفی کتاب “ماه رجب ماه یگانه شدن با خدا” استاد طاهرزاده + دانلود

کتابچه «ماه رجب، ماه یگانگی با خدا»؛ سخنرانی استاد طاهرزاده در جمع افرادی است که مایل بودند با آگاهی بیشتر نسبت به مقام ماه رجب و آداب و اذکار آن نهایت استفاده را از این ماه عظیم الهی ببرند.

 معرفی کتاب “ماه رجب ماه یگانه شدن با خدا” استاد طاهرزاده + دانلود

به گزارش «قاصدنیوز»، کتابچه «ماه رجب، ماه یگانگی با خدا»؛ سخنرانی استاد طاهرزاده در جمع افرادی است که مایل بودند با آگاهی بیشتر نسبت به مقام ماه رجب و آداب و اذکار آن نهایت استفاده را از این ماه عظیم الهی ببرند.

 

در این بحث سعی شده ابتدا جایگاه ماه رجب در متون روایی، خوب تبیین شود و سپس جایگاه اذکار و اعمال این ماه در سلوک یک انسان سالک مشخص گردد، تا مؤمنین دانسته و آگاهانه نسبت به آن اعمال برخورد کنند و صرفاً مشغول آداب قالبی آن ماه نگردند.

 

مختصری از متن کتاب:

 

خستگی از خود…

دیده اید بعضی مواقع از بودن خودتان خسته شده اید دائما حوصله تان سر می رود؟ این به جهت قطع ارتباط باطنی قلب است با حق. حالا اگر انس با حق وارد زندگی و جان تان شود و خداوند جلیس شما شود حوصله سررفتن برایتان معنی نمی دهد.

 

حدیث فرشته داعی:

عن النّبی ِ صلّی الله علیه واله: أنّ الله تعالی نصب فی السماء السابعه ملکاً، یقال له الدّاعی. فاذا دخل شهر رجب ینادی ذلک الملک کلّ لیله منه الی الصباح: طوبی للذّاکرین، طوبی للطّائعین؛ یقول الله تعالی: أنا جلیس من جالسنی، و مطیع من أطاعنی، غافر من استغفرنی، الشهر شهری و العبد عبدی، والرحمه رحمتی، فمن دعانی فی هذا الشهر أجبته، و من سألنی أعطیته، و من أستهدانی هدیته، و جعلت هذا الشهر حبلاً بینی و بین عبادی، فمن اعتصم به وصل الیّ.

 

از پیامبر (ص) روایت شده است: بدان که خداوند تعالی در آسمان هفتم فرشته‌ای را گماشته، که داعی (دعوت کننده) نامیده می‌شود. پس هنگامی که ماه رجب داخل شود، آن فرشته هر شب تا صبح ندا می‌دهد که، خوشا به حال ذاکران، خوشا به حال اطاعت کنندگان. خداوند تعالی می‌گوید: من همنشین کسی هستم که با من بنشیند، و مطیع آنم که اطاعتم کند، آمرزنده‌ی کسی هستم که از من طلب بخشش کند. ماه، ماه ِ من است و بنده، بنده‌ی من، و مهربانی و رحمت از آن من است، پس هر کس بخواند مرا در این ماه اجابتش کنم، و کسی که بخواهد از من عطایش کنم، و هر کس از من هدایت جوید، هدایتش می کنم، این ماه را ریسمانی میان خودم و بندگانم قرار دادم، هر کس بدان چنگ زند به من می‌رسد.

 

با دشمنان من نجنگید…

آیت ا… ملکی رحمهالله علیه در کتاب المراقبات در رابطه با ماه رجب به عنوان یکی از ماه های حرام می فرمایند:

 

در ماه های حرام خداوند آنچنان غضبش فروکش می کند که حتی بر دشمنانش هم آن غضب فروکش می کند. لذا در ماه حرام اگر دشمنتان یعنی دشمن اسلام هم به شما حمله نکند یعنی اگر جهاد دفاعی نباشد باید ترک مخاصمه کرد یعنی غضب خدا در این ماه این طوری است. مگر غضب خدا بر دشمنانش جاری نیست؟ ولی این ماه این قدر عجیب است که خداوند می فرماید: باید به دشمان خدا هم امنیت بدهید.. این یعنی چه؟ یعنی شرایط غیبی این ماه ما را در شرایطی قرار می دهد که عامل فاطله گرفتن و  دور افتادن ما از مقام غیبی عالم ملکوت که همان غضب خداست در این ماه در صحنه نیست و لذا در چنین شرایطی زمینه ارتباط ما با خدا شدیدا  فراهم است. به همین جهت است که فرماید: هرکس مرا بخواند استجابت می کنم.

 

این یک نوع استجابت خاص است. یعنی تو در این ماه در هر شرایطی از گناه هستی اگر آمدی هر چه بگویی به سرعت اجابت می شود. در شرایط دیگر این طور نیست.

 

شیعه و ماه رجب…

این ماه در میان شیعیان آن قدر که لازم است و حق این ماه عزیز است مورد توجه قرار نگرفته است. اهل سنت عظمت ماه رجب را خوب متوجه هستند هرچند…ولی به واقع پیامبر(ص) عنایت خاصی به این ماه داشتند.

 

امیر المونین می فرمایند: از وقتی که من از پیامبر شنیدم که روزه ی ماه رجب و شعبان چه نتایجی برای مومن دارد دیگر هیچ وقت تا آخر عمرم روزه‌ی ماه رجب و شعبان را ترک نکردم.

 

دانلود کتاب

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون