تاریخ خبر: کد خبر: 8590

4 شهید گمنام در خراسان رضوی تشییع می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) 4 شهید گمنام در این استان تشییع می‌شوند.

به گزارش «قاصدنیوز»، سردار علی اکبر نجاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به میزبانی این استان از 184 شهید گمنام اظهار داشت: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) 4 شهید گمنام در این استان تشییع می‌شوند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص جزئیات این مراسم اضافه کرد: قرار است، پیکرهای این شهیدان سه‌شنبه و چهارشنبه 10 و 11 اسفند ماه امسال به مشهد وارد شوند که با همراهی و استقبال مسؤولان و مردم خراسان رضوی اجرایی می‌گردد.

 

سردار نجاتی با اشاره به اینکه پیکر این شهیدان گمنام برای طواف به حرم مطهر رضوی منتقل می‌شوند یادآور شد: یکی از این شهیدان در عملیات ایذایی والفجر 8 در بهمن ماه 1364 در جزیره ام‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمده و شهید گمنام دیگری نیز در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

 

وی بیان کرد: پیکر دو شهید گمنامی که چهارشنبه وارد مشهد می‌شوند، هم‌زمان با شب شهادت حضرت فاطمه(س) در جامعة‌الحسین(ع) رزمندگان اسلام مشهد تشییع می‌گردند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره برگزاری مراسم توسط اجتماع فاطمیون مشهد هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) افزود: قرار است پیکر این دو شهید گمنام جمعه این هفته به انابد در بردسکن منتقل شود.

 

سردار نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر قوچان و زاوه در تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: پیکر مطهر این دو شهید بعد از 33 سال شناسایی شده که اسامی آن‌ها به زودی اعلام می‌شود و این در حالی است که به خانواده آن‌ها اطلاع داده نشده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون