تاریخ خبر: کد خبر: 8586

نامه 300 نفر از فعالین دانشجویی پیام نور استان خراسان رضوی به رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور:

رئیس دانشگاه با صراحت اعلام می‌کند وقتی برای کار فرهنگی ندارد/ اجازه نمی‌دهیم این رویکرد سیاست زده و غرب‌زده بر دانشگاه حاکم شود

300 فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه پیام نور کشور، از وی خواستند تا پیگیر وضعیت فرهنگی شعبه این دانشگاه در خراسان رضوی که دانشجویان آن را بغرنج می‌دانند، باشد.

رئیس دانشگاه با صراحت اعلام می‌کند وقتی برای کار فرهنگی ندارد/ اجازه نمی‌دهیم این رویکرد سیاست زده و غرب‌زده بر دانشگاه حاکم شود

به گزارش «قاصدنیوز»، 300 فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه پیام نور کشور، از وی خواستند تا پیگیر وضعیت فرهنگی شعبه این دانشگاه در خراسان رضوی که دانشجویان آن را بغرنج می‌دانند، باشد.

 

دانشجویان در این نامه همچنین گلایه شدید خود را از اظهارت رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی مبنی بر اینکه «وقتی برای کار فرهنگی ندارم»، ابراز داشتند.

 

متن کامل نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما» 148/ نساء

 خدا بلند کردن صدا را به بدگویی دوست ندارد، مگر از آن کس که به او ستمی شده باشد، و خدا شنوا و داناست.

 

ریاست محترم پیام نور کشور، جناب آقای دکتر رستمی ابو سعیدی

سلام علیکم

نیک مستحضریم قریب به دو سال است که به عنوان مسئول دانشگاه پیام نور کل کشور منصوب گردیده‌اید. ان شاءالله که در حال انجام وظیفه هستید.

 

باتوجه به گستردگی عرصه‌ی مسئولیتی که جنابعالی دارید بر آن شدیم جهت درک و شناخت بهتر جناب عالی ازمجموعه های تحت امرتان، آنچه که در این مدت برفضای دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی، فارغ از گزارشات کلیشه‌ای که بدستتان می‌رسانند، از زبان خود دانشجویان فعال فرهنگی و علمی استان خراسان به استحضارتان برسانیم.

 

چرا که رهبر عظیم الشان انقلاب، لازمه‌ی حرکت در این مسیر را، اطلاع دقیق و میدانی شما مسئولان وزارت علوم، از شرایط واقعی دانشگاه‌ها دانستند و تاکید کردند: نباید فقط به گزارش‌ها بسنده کرد، بلکه باید خروجی‌ها را بصورت میدانی مورد بررسی قرار داد تا متوجه شد اهداف مورد نظر تاچه حد محقق شده‌اند.

 

امید است که همانطور که ما وظیفه‌ی مطالبه گری خود را انجام می‌دهیم، جنابتان هم وظیفه رسیدگی به این مسائل را به طور جد سرلوحه‌ی کارخود قرار دهید.

 

قطعاً شما هم اذعان دارید که دانشگاه مهمترین مرکز تربیت مدیران آینده کشور است به گونه‌ای که عملکرد مناسب و یا غیر مناسب دانشگاه‌ها در این زمینه آینده کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد. دانشگاهی که خط مقدم نفوذ فکری و جریانات سیاسی و تهاجمات اعتقادیست و یکی از فرهنگی‌ترین نهادهای کشور شناخته می‌شود.

 

پس اگر دانشگاه جایی شد که در خروجی آن، دانشجو و استاد نه نسبت به انقلاب و کشور حساس باشند، نه نسبت به دین و فرهنگ؛ این دانشگاه در هر زمینه‌ای هم که والا باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

 

 متاسفانه باید بگوییم مبنای کار در دانشگاه پیام نور خراسان رضوی از همان ابتدای انتصاب مسئولی که بر رأس امور این دانشگاه نهادید، یک مبنای پوپولیستی و به دور از نگاه کلان فرهنگی و علمی بوده است و این در نگرش مدیریت انقلابی، یک فاجعه و خسران غیر قابل جبران محسوب می‌گردد.

 

شاید بتوان دلیل این مسائل را با امثال این نوع پرسش بررسی کرد که:

مسئول پیام نور استان، وظیفه‌ی حضور در مسابقات آشپزی کارکنان را دارد یا وظیفه‌ی حضور در ستاد برنامه ریزی راهیان نور، که به تعبیر مقام معظم رهبری عظیم‌ترین حرکت فرهنگی کشور است.

 

برخلاف این اصول وقتی کار فرهنگی از اصل به فرع تبدیل گردد و اساس آن زیر سؤال برود و حتی اولویت دسته چندم مدیرانتان هم قرار نگیرد، وضع بهتر از این نخواهد شد.

 

جناب آقای دکتر رستمی

از شما بعید است با این سبقه ی انقلابی و تجربه‌ی کاری و دیرینه‌ی دانشگاهی، در مجموعه‌تان چنین وضعی حاکم باشد. بدنه‌ی دانشجویی فعال و پیگیر دانشگاه، این درد را با خود به کجا ببرد که در شرایطی از زمان که رهبر انقلاب مسئله‌ی فرهنگ را آن قدر پر اهمیت جلوه می‌دهند که حاضرند جانشان را در این راه فدا کنند؛ شخصی در سیستم مدیریت دانشگاهی پیدا شود که به این امر با نگاه درآمد زایی و تهیه‌ی رزومه‌های پوشالی بسنده کرده و اینگونه تعابیر را به ضرس قاطع به سخره گیرد!!

 

این مسائل در شرایطی اتفاق می افتد که ایشان برخلاف ادعاهای واهی برای این مسائل ارزشی قائل نبوده و مقوله‌ی فرهنگ نیز اولویت دسته چندم جناب حقوق‌دانشان هم قرار ندارد؛ اعلام می‌دارند که وقتی برای کار فرهنگی ندارند؛ خود را ملزم به تبعیت از قوانین و آئین نامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات مجلس نمی‌دانند؛ حتی آئین نامه‌های داخلی پیام نور را نیز به اجرا در نیاورده و قانون گریزی و ابهام در شفاف سازی اموری همچون برنامه ریزی و بودجه‌ی فرهنگی و کارشکنی در رسیگی به امور مسئولیتشان نهادینه شده است.

 

در شیوه مدیریتی که ادعای ارتباط با دانشجو را دارد، این سؤال پیش خواهد آمد که جناب آقای داوریار به جای حضور تبلیغاتی در برنامه‌های مختلف، چند بار در جمع دانشجویان فعال فرهنگی و علمی حضور داشته و پاسخگوی مسائل آنان بوده‌اید؟! چند بار خود به سراغ دانشجو آمده و به بررسی نقطه نظرات آنان در مقوله هموار سازی مسیر فرهنگی و ارتقای علمی دانشگاه و دانشگاهیان پرداخته‌اید؟! از جناب دکتر عذرخواهیم که فضای برد رسانه‌ای مناسب را برایشان در اینگونه جلسات همچون مراسم مختص روز دانشجو و نیز گردهمایی فعالین فرهنگی _ علمی دانشجویان پیام نور استان، فراهم نکردیم تا حضورشان را در آنجا شاهد باشیم.

 

جناب دکتر رستمی ابو سعیدی

یادآور می‌شویم که دانشجو صریح است و اهل تعارف و مصلحت‌های محافظه کارانه نیست و هیچ عقد اخوتی با هیچ شخص و جریانی ندارد.

 

 پس به صراحت خدمتتان ابراز می‌داریم که فقط شعار دادن از سوی مدیرانتان کافی نیست و باید دید درعمل چه رخ می‌دهد و چه کرده‌اند؟!

 

دردمندانه اعلام می‌کنیم این بار دیگر سخن از عدم همکاری و کم کاری. کاستی‌های گذشته در میان نیست و عالی‌ترین مقام استانی‌تان یعنی شخص «دکتر محمد علی داوریار» با کارشکنی، صراحتاً اعلام می‌دارند که ما وقتی برای انجام کار فرهنگی نداریم!!

 

انتظار این است کسی که خود را فرهنگی و انقلابی خطاب می‌کند این را با عمل و برنامه ریزی در جهت ارتقای روحیه‌ی انقلابی و اعتلای دغدغه‌های فرهنگی در دانشگاه به اثبات برساند.

 

چندی پیش بود که کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» رهبر انقلاب و کتاب حقوق دانشگاهیان توسط فعالین استان به ایشان اهدا گردید، بلکه فرجی در رویکرد غلطشان نسبت مسئله‌ی فرهنگ و حقوق دانشجو حاصل شود، اما زهی خیال باطل.

 

ما فرزندان انقلابی دانشگاه‌های پیام نور استان خراسان رضوی، طبق رسالت و مسئولیتی که بر گردنمان احساس می‌کنیم، بنا به آنچه که در این یکسال از روی کار آمدن چنین مسئولی در دانشگاه بر ما گذشته است، دیگر اجازه نخواهیم داد در خانه‌ی دوممان که به گفته‌ی امام بزرگوار «مبدأ همه‌ی تحولات است» اینگونه رویکردهای سیاست زده‌ی غرب زده رخنه کرده و حاکم شود.

 

محافظه کاری و سکوت، قتلگاه انقلاب اسلامی است و جریان دانشجویی بیدار و بصیر پیام نور خراسان رضوی نه تنها هرگز به آنچه که امروز از فکر و فرهنگ غلط رویکرد مدیریتی «ریاست پیام نور استان خراسان رضوی» بر دانشگاه حاکم است اکتفا نکرده و تن نخواهد داد، بلکه اگر به این امر رسیدگی نشود دیگر سکوت نخواهد کرد و خود دست به کار خواهد شد و به میدان خواهد آمد.

 

جوان دانشجو و مؤمن شأنیتش همین است که یک لحظه هم از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکند و امروز وظیفه ما وارثان آن حق طلبان است که این روحیه را حفظ و این مطالبات را فریاد زنیم و به سوی آن گام برداریم. چراکه دانشجو هیچ گاه از بیان و اعاده حق روی گردان نیست و جز از قدرت لایزال الهی ترس و وهمی بر خود راه نمی‌دهد.

 

بی صبرانه منتظر رسیدگی در موارد فوق، که تنها بیان رویکرد کلی مباحث بود و در این سخن مجال برای بیان مصادیق بیشتر نیست، را از جنابعالی که در کرسی ریاست پیام نور کل کشور هستید به عنوان پدری دلسوز به این مهم هستیم.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

رونوشت:

- مسئول دفتر مقام معظم رهبری (حجت الاسلام گلپایگانی)

- نماینده‌ی ولی فقیه در استان خراسان رضوی (آیت الله علم الهدی)

- نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (حجت الاسلام والمسلمین محمدیان)

- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سردار عزیز جعفری)

- وزیر علوم تحقیقات و فناوری (دکتر فرهادی)

- وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی (دکتر صالحی امیری)

- سازمان بسیج دانشجویی کشور (دکتر گودرزی)

-کمیسیون آموزش مجلس (دکتر زاهدی)

 -دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

-مسئول مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی(دکتر مقصودی)

-استاندار خراسان رضوی(دکتر رشیدیان)

-فرماندار مشهد(دکتر نوروزیان)

-معاونت فرهنگی شهرداری مشهد (دکتر جلیلی)

-نمایندگان شورای شهر مشهد

-نمایندگان مجلس شورای اسلامی

-فرماندهی کل سازمان بسیج (سردار غیب پرور)

-حوزه‌ی نظارت بر آموزش عالی وزارت اطلاعات ج.ا.ا

-معاونت فرهنگی سپاه پاسداران (سردار نقدی)

-دبیر دفتر تحکیم وحدت (دکتر قائد شرف)

-فرمانده سپاه امام رضا (ع) (سردار نظری)

 

اسامی دانشجویان نزد قاصدنیوز محفوظ است

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون