تاریخ خبر: کد خبر: 7531

«فتنه اکبر» فرق علمدار را نشانه گرفته است

به قلم: حجت الاسلام حسین ابراهیمی

«فتنه اکبر» فرق علمدار را نشانه گرفته است

نعمت ولایت بالاترین نعمت خداست و در تفسیر آیه شریفه « ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ » 1 مفسرین بیان کرده اند ،نعمتی که روز قیامت از آن سوال می شود نعمت ولایت است و تنها با این نعمت است که دین کامل و نعمات الهی تمام می شود2 .

 

ولایت که همان حاکمیت خدای تعالی بر بندگان است ،مظاهری دارد که در یک رشته طولی و متصل هستند که نفی یکی موجب نفی همه آنهاست و کسانی هستند که خدا را می پذیرند اما پیامبر را نمی پذیرند،یا ایشان را می پذیرند ولی تن به ولایت علی علیه السلام نمی دهند و یا همین طور در یکی از ائمه دوازده گانه متوقف می شوند و سایرین را نمی پذیرند که در دین ما رد کردن یکی از این مظاهر حاکمیت الهی در واقع به منزله رد همه آنهاست و در انتها بعضی امام دوازدهم را می پذیرند اما حجت او را گردن نمی نهند و تبعیت از شخص ولی فقیه را نمی پذیرند،این ها نیز کافران به این نعمت بزرگ خدای متعال هستند که رد کننده ولی فقیه رد کننده اهل بیت و رد کننده آنها مشرک به خداوند بزرگ است.3

 

اما وقتی بحث کفران این نعمت عظیم مطرح می شود اشاره به داخل کشور است که خطر دشمن داخلی بیشتر از دشمن خارجی است و اگر بنا باشد اسلام و نظام اسلامی ضربه بخورد مطمئنا به دست خائنان داخلی خواهد بود که البته جز قشر عمامه به سر دنیا پرست و قدرت طلب کسی نمی تواند به اسلام ضربه بزند،گاهی با خود می گفتیم چطور می شود که می گویند زمان ظهور امام زمان علما جلوی حضرت می ایستند اما امروز در زمان ولی فقیه و زمانه تمرین اطاعت از ولی در زمان نائب امام زمان،می بینیم عده ای که خود را آیت الله می نامند نه تنها از ایشان تبعیت نمی کنند که رفتار و گفتارشان سخت در تعارض و تضاد با ولی فقیه است.

 

اگر امروز بحث نفوذ دشمن خارجی مطرح می شود ،در لایه زیرین و خطرناک تر از آن (که بستر آن نفوذ خارجی را فراهم می کند) موضوع نفوذ منافقان در حیاتی ترین سطوح و ارگان های این مملکت است که امروز بالاترین سطح آن با پروژه «علامه سازی» در فصل قدرت خیز انتخابات آغاز شده است تا آنکه با نفوذ در مجلس خبرگان کار ناتمام خود را در فتنه 88 تمام کنند.

 

وقتی سخن از منافق مطرح می شود یعنی کسی که حتی بسیاری از اوقات دم از ولی فقیه می زند اما عملش خلاف این ادعاست و او بر خلاف دشمن خارجی در پی خنجر زدن از پشت است، که این شخص پست ترین افراد است.

 

برای شناختن منافق باید نشانه ها را در اعمال او پیگیری کرد؛ به عنوان مثال «سلام» شعار مسلمین و نام خداست و به معنای طلب سلامت برای طرف مقابل و نشانه مسالمت با اوست،عرب هرگاه می خواست وارد خانه کسی شود برای اینکه طرف مقابل اطمینان پیدا کند که گزندی از او به ایشان نمی رسد سلام می کرد اما در ماجرای فتنه 88 کسی نامه بدون سلام و والسلام به ولی فقیه نوشت و این با توجه به توضیحات مذکور یعنی این شخص سلامت طرف مقابل را طلب نمی کند و نیت مسالمت ندارد بلکه در پی گزند رساندن و جنگ با اوست؛

 

این شخص همان کسی است که امروز با نیتی شوم از جانشین رهبر انقلاب سخن می گوید، کسی که دیروز با دم زدن از آتشفشان خشم مردم علیه نظام و رمز تقلب و فریب دادن مردم با این موضوع خسارات تلخ و جبران ناپذیری به این مردم زد و امروز باز با صف آرایی جدید در پی فتنه ای اکبر است؛در یک جمله باید گفت او که دیروز با حمله و هدف قراردادن نیروها و ارگانهای اصلی انقلاب به دنبال قطع کردن بازوی علمدار بود،امروز با پروژه نفوذ در خبرگان فرق علمدار را نشانه گرفته است.

 

..........................................................................

پی نوشت:

1-تکاثر/8

2-الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا.مائده/3

3-امام صادق(علیه‏السلام) در روایت مقبوله عمر بن حنظله، می‏فرماید: «... مَنْ کَانَ مِنْکُم مِمَّنْ قَدْ رَوَی‏ حَدیثَنَا وَ نَظَرَ فِی حَلَالنَا وَ حَرَامنَا وَ عَرَفَ اَحکَامَنَا فَلیرضُوْا بِهِ حَکَماً فَاِنِّی قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیکُمْ حَاکِماً فَاِذَا حَکَمَ بِحُکمِنَا فَلَمْ یقبَلْ مِنهُ فَاِنَّمَا استخَفّ بِحُکْمِنَا وَ عَلَینَا رَدٌّ وَ الرَّادُّ عَلَینَا کَالرَّادُّ عَلَی اللّهِ وَ هُوَ عَلَی حَدِّ الشِّرکِ بِاللَّهِ»اصول کافی، دارالتعارف، 1401ق، ج 1، ص 67 ؛ محمد بن حسن عاملی، وسائل الشیعه، تهران: انتشارات اسلامی، ج 18، ص 98. ؛ «مردم باید به کسانی از شما (شیعیان) که حدیث و سخنان ما را روایت می‏کنند و در حلال و حرام ما به دقت می‏نگرند و احکام ما را به خوبی باز می‏شناسند (عالم عادل)، مراجعه کنند و او را به عنوان حاکم بپذیرند. من چنین کسی را بر شما حاکم قرار دادم. پس هرگاه به حکم ما حکم کند و از او پذیرفته نشود، حکم خدا کوچک شمرده شده و بر ما رد شده است و آن که ما را رد کند، خدا را رد کرده است و چنین چیزی در حد شرک به خداوند است»

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون