تاریخ خبر: کد خبر: 2761

دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی کیست؟/سوابق/اظهارات/واکنش ها/عکس

دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی کیست؟/سوابق/اظهارات/واکنش ها/عکس

به گزارش قاصدنیوز، در شرایطی که پس از رای نیاوردن وزرای پیشنهادی روحانی به مجلس انتظار آن می رفت که رئیس جمهور وزیر بی حاشیه و توانمندی را برای تصدی این مهم معرفی کند متاسفانه شاهد آن بودیم که دکتر فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی جدید روحانی به مجلس، چهره کمتر شناخته شده ای به شمار می رود
 

اظهارات دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی

در نقل قول عجیبی که در کتاب «دفتر دانش، تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران به روایت دکتر مصطفی معین» از  فخرالدین احمدی دانش آشتیانی منتشر شده، آمده است:

”طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای‌ هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید.”

 

واکنشها به معرفی دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با صدور نامه‌ای خطاب به روحانی با بیان اینکه وزیری بدور از حاشیه‌های سیاسی و بری از فعالیت در فتنه 88 برای وزارت علوم معرفی کنید،‌ اعلام کرد: گویی معرفی فردی بی‌حاشیه برای وزارت علوم به آرزویی دست‌نیافتنی بدل شده است.
 
متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
همانطور که مستحضرید، از ابتدای کار دولت یازدهم همواره حاشیه‌های متعددی در رابطه با وزارت علوم همراه بوده است و مکررا به گوش می‌رسید که این وزارتخانه حساس و حیاتی که ارتباط مستقیم با بدنه نخبگانی کشور دارد، تبدیل به یک بنگاه چانه زنی برای افرادی خاص شده تا به وسیله آن بتوانند سهم خود را از دولت حضرتعالی اخذ کنند.

شوربختانه تا به امروز گزینه‌های معرفی شده از سوی دولت، مُهر تاییدی بر این شائبه‌ها و شایعه‌ها شده است و متاسفانه اکنون بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی در این وزارتخانه، کماکان ابهامات و نابسامانی‌ها همچون سایه‌ای شوم بر روی این وزارتخانه گسترده است.

مع الاسف در طی این مدت معرفی چهره‌ای علمی و نخبه و بدون داشتن حاشیه سیاسی برای این وزارتخانه، تنها به آرزویی دست نیافتنی برای جامعه علمی کشور تبدیل شده و تاسف والاتر آنجاست که علی رغم توصیه‌های متعدد مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری قوا با یکدیگر، نامشخص ماندن وزیر برای این وزارتخانه و معرفی چهره‌های نامناسب که گاها حضور فعال در پروژه براندازی جمهوری اسلامی در فتنه 88 داشته‌اند، به معضلی در ارتباط  مجلس و دولت مبدل شده است.

دولت یازدهم با وجود توصیه‌های مکرر نمایندگان ملت و با توجه به مشخص بودن دغدغه‌های نمایندگان، مجددا با معرفی چهره‌های حاشیه‌ساز بر طبل اختلاف با مجلس کوبیده است.

جناب آقای رئیس جمهور!
با توجه به مقدماتی که ذکر شد، لازم می‌دانیم که بار دیگر مطالبه صریح و مشخص دانشجویان را یاد آور شویم و متذکر شویم که این حجم از نابسامانی در این وزارتخانه حساس که به واسطه نامشخص بودن مسئولین این وزارتخانه بوجود آمده است،از سوی جامعه دانشگاهی غیر قابل پذیرش بوده است.
 

در همین راستا از ریاست محترم جمهور مطالبه می‌شود تا با معرفی فردی نخبه به همراه سابقه مدیریتی و اجرایی مناسب و همچنین به دور از حاشیه های سیاسی و بری از فعالیت در فتنه88 به مجلس معرفی شود تا پایانی باشد برای دوران نابسامانی‌ها و ناکار آمدی‌هایی که نتایج تلخ آن در پیشرفت کشور ،سالیان بعد روشن و معلوم خواهد شد.»

 

سوابق دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی

فخرالدین دانش آشتیانی از سال ۷۶ تا ۸۲ در دوران وزارت مصطفی معین در وزارت علوم، معاون او بوده است.
 

احمدی دانش آشتیانی دارای دکتری مهندسی زلزله است. وی مدت طولانی در وزارت علوم از سال های دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۸۰ در دولت های مختلف سمت اجرایی از جمله معاونت وزیر و مسوولیت های اجرایی و پژوهشی داشته است. 
 

وی متولد ۱۳۳۴ در آشتیان و  تحصیل کرده مدرسه علوی است. وی مدرک مهندسی راه و ساختمان را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت کرده و برای ادامه تحصیل به امپریال کالج انگلستان رفت.
 

حضور در دفتر فنی سپاه پاسداران از سال ۵۹ تا ۶۴، مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۴ تا ۶۸، معاون امور جنگ وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۶ تا ۶۸، همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا در امور مهندسی رزمی جنگ، مسئول ستاد پشتیبانی جنگ دانشگاه ها از سال ۶۶ تا ۶۸ و مسئول اعزام دانشجویان طرح ۳ ماهه برای حضور در جبهه ها و بکارگیری انها در حوزه های تخصصی جنگ با هماهنگی فرماندهان لشگرها و قرارگاه ها بخشی از این سوابق است. 
 

همچنین احمدی در سال 68 تا 82 سمت های مختلفی در وزارت علوم داشته است که از آن جمله می توان به معاون امور عمرانی و دفاعی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۶۸ تا ۷۲، معاون اداری و پشتیبانی وزارت فرهنگ و آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۰، معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام وزیر از سال ۸۰ تا ۸۲، عضو شورای گسترش آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۲، عضو کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش عالی از سال ۷۶ تا ۸۲، عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۷۶ تا ۸۲، عضو شورای تدوین برنامه پنج ساله چهارم علم و فناوری آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو شورای برنامه ریزی سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۷۶ تا ۸۲ و رئیس مجتمع آموزشی مفید اشاره کرد. 
 

برخی سوابق علمی پژوهشی دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی

وی در حال حاضر دانشیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مهندسی عمران است. پیش از این عضو هیأت امنای دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس و ریاست کمیسیون هیأت امنای دانشگاه های تربیت مدرس، هنر تهران، صنعتی اصفهان، اصفهان، هنر اصفهان، شهید چمران اهواز را در کارنامه کاری خود دارد. 
 

سرپرست دانشگاه ایلام همزمان با مسئولیت در وزارت به منظور ارتقای جایگاه دانشگاه بعد از جنگ، مدیر گروه زلزله دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از سال ۸۳ تا ۸۷ و عضو کمیته منتخب بررسی صلاحیت علمی اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران از سال ۸۳ تاکنون و همچنین تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، انجام پروژه های مختلف، بیش از ۱۱ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، چاپ بیش از ۳۱ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی و کنفرانسهای بین المللی و.... از دیگر سوابق علمی وی است.
 


مرتبط: وزیر پیشنهادی یکی از رهبران فتنه88 در دانشگاه‌هاست

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون