تاریخ خبر: کد خبر: 1431

سخنان صریح رسایی درباره مسائل روز کشور

آقاي رئيس جمهور! مردم اما گراني را هم تحمل مي كنند ولي تحقير را نه! در طول یک سال ریاست جمهوری شما و مذاکره دولت تدبیر و امید با آمریکا كه با اصرار شما بوده، کم تحقیر نشدیم که بر خود نلرزیم.

به گزارش قاصد نیوز به نقل از بی باک حجت الاسلام حمید رسایی نماينده مردم شريف تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در نطق ميان دستور خود درباره مسائل مهم روز کشور مطالبی را متذکر شد که در ادامه تقدیم می شود.

 

همكاران محترم و ملت شريف ايران

 

هفته گذشته رئیس جمهور محترم برای چندمین بار در حالتی عصبانی، منتقدان آرام خود را نواخت و بعد از آن که آنها را کم سواد، بی سواد، بی شناسنامه و تغذیه شوندگان از جای خاص خطاب کرده بود، این بار آنها را بزدل سیاسی و ترسو نامید و به جهنم رفتن حواله داد

.

این سخنان آقاي روحانی آنقدر توهین آمیز بود که سایت رسمی ریاست جمهوری مجبور شد به فاصله چند ساعت آن را از خروجی خود حذف کند و کار به جایی رسید که حتی رسانه ها و اطرافیان و حامیان رئیس جمهور - به جز چند مشاور مداح دائمی وی – نتوانستند از ادبیات روحانی دفاع کنند بلکه يا محكوم كردند يا توجيه و يا در برابر آن سكوت كردند

.

این ادبیات غیرقابل دفاع چندباره روحانی در مواجه با منتقدان، در حقیقت نقض صریح بند ششم از اصل سوم قانون اساسی است که دولت را مکلف به محو هرگونه خودکامگی، انحصار طلبی و استبداد کرده است.

 

این ادبیات همچنین بر خلاف محتوای قسمی است که بر اساس اصل ۱۲۱ رئیس جمهور به زبان آورده و اعلام داشته که از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص حمایت کند

.

پيش از اين وقتي رئيس دولت قبل در مقابل دشمنان اين ملت و دشمنان انقلاب و اسلام از چنين ادبياتي استفاده مي كرد، عده اي نداي واويلا سر مي دادند كه آبروي جمهوري اسلامي رفت و ادب مرد به ز دولت اوست.

 

اكنون اما اين الفاظ و ادبيات نثار دوستان داخلي مي شود و لبخند، مدح و ستايش نثار دشمنان انقلاب اسلامي، اكنون اما از زبان رئيس جمهور نيمي از رأي دهندگاني كه با علم و آگاهي سال گذشته به آقاي روحاني رأي ندادند اما او را رئيس جمهور خود مي دانند،  بي سواد، بي شناسنامه و بزدل و ترسو خطاب مي شوند و اوباماي وحشي و حامي رژيم كودك كش مي شود باهوش و باادب !

 

اما آقاي روحاني ما شما را به دليل به دست آوردن رأي اكثريت و لو با يك رأي لب مرزي و با  فاصله 7/0 درصد بيشتر و به دليل تنفيذ رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهور خود مي دانيم و دوست نداريم رئيس جمهور قانوني كشور با ادبياتي سخن بگويد كه حاميانش سرافكنده باشند.

 

ما از اين كه مي بينيم دشمنان اين ملت بعد از مذاكرات هسته اي در خصوص شما به ناشايستگي سخن مي گويند و دولت شما را تحقيقر مي كنند، ابرو در هم مي بريم و بر آنها خشم مي گيريم و خشم خود را بر سر آنها فرود مي بريم.

 

جناب روحاني! رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال قبل، وقتي حضرتعالي با ادبيات نامناسب با منتقدان خود سخن گفتيد، شما را به شرح صدر در برابر منتقدان دعوت كردند.

 

در همان تاريخ، ايشان به منتقدان شما نيز توصيه كردند به دليل اين كه از عمر دولت يازدهم شش ماه گذشته و اين دولت در ابتدای کار است، مراعات حال او را بكنند تا فرصت داشته باشد خود را نشان دهد.

 

اما جناب روحاني، دولت شما اكنون در يكسالگي عمر خود است. يعني يك چهارم فرصت از دست رفته است. در همين مدت هم علي رغم انتقادات بسيار به وزرا و جهت گيري هاي اقتصادي شما، نمايندگان مجلس، رسانه ها و نخبگان منتقد، دندان به لب گرفتند تا شما بهانه اي براي بي برنامگي خود نداشته باشيد.

 

آقاي روحاني! حامل هاي انرژي را گران كرديد، بنزين را گران كرديد ولي يارانه مردم را افزايش نداديد، ‌لبنيات گران شد، اقلام مختلف در حال گران شدن است و شما از كاهش نقطه به نقطه تورم سخن مي گوئيد!

 

يادتان رفت كه در ايام تبليغات انتخاباتي، همين شما بوديد كه گفتيد، شاخص تورم را نه بانك مركزي مشخص مي كند و نه مركز آمار بلكه اين جيب مردم است كه شاخص تورم را مشخص مي كند و جيب مردم امروز مي گويد كه نقطه به نقطه از دارايي شان كم مي شود نه از تورم. مردم مي گويند گراني هست ولي تحقير هم هست.

 

آقاي رئيس جمهور! مردم اما گراني را هم تحمل مي كنند ولي تحقير را نه! در طول یک سال ریاست جمهوری شما و مذاکره دولت تدبیر و امید با آمریکا كه با اصرار شما بوده، کم تحقیر نشدیم که بر خود نلرزیم.

 

هم تحقیر شدیم و هم بیشتر تحریم شدیم! آقاي روحاني منتقدين خود را به جهنم حواله داده ايد، ما به جهنم برويم آيا از بار مشكلاتي كه با سياست هاي انفعالي شما در برابر زورگويان براي مردم بوجود آمده كاسته مي شود؟

 

قطعا مشكلات اقتصادي مهم است، قطعا گراني هر روزه لبنيات مهم است، قطعا ركود حاكم بر بازار مهم است و ما منتقدان از اين مسائل غافل نيستيم و تذكرات علني و غير علني خود را بارها و بارها داده ايم. بيش از ما رهبر معظم انقلاب در اين خصوص تاكيد كردند.

 

اتفاقا تمام حرف ما در حوزه اقتصاد اين است كه چرا آقاي روحاني تمام تخم مرغ هاي خود را در سبد مذاكرات با 5+1 گذاشته و به اميد وعده هاي سر خرمن جاني هايي مانند جان كري، از اقتصاد مقاومتي و اتكا به جوانان اين مرز و بوم غافل شده.

 

رئيس دولت دلش را خوش كرده كه ديوار تحريم ها كوتاه تر شده اما امروز قضاوت ما منتقدين دلسوز شما هيچ، قضاوت داوري منصف و مطلع از امور مانند رهبر معظم انقلاب - كه شما مي گوييد اجازه نمي دهيد كسي به ايشان توهين كند - در باره نتايج مذاكرات هسته اي شما چيست؟

 

این جمله ای است که بارها ما را به خاطر بیان آن مورد توهین قرار دادید اما چند روز قبل از زبان رهبر معظم انقلاب نیز شنیدید: "مذاکره با آمریکا بي فايده بود نه تنها سودی نداشت بلکه تحریم ها و توهین ها را بیشتر هم کرد و آمريكا را گستاخ تر كرد. این جمله رهبر انقلاب یعنی: آقای روحانی بیدار شوید، هیچ تحریمی ترک برنداشته

!

اکنون رهبر انقلاب برای چندمین بار به صراحت عنوان می کند که تنها فایده مذاکرات این است که سر سازشکاران به سنگ بخورد و تجربه شود که در سایه مذاکره با آمریکا هیچ گره ای از مشکلات کشور باز نمی شود.

 

بار ديگر امام خامنه اي خطاب به دولت مي فرمايند كه تنها راه برون رفت از مشکلات تحریم غربی ها اعتماد به نسل جوان و مقاومت در برابر زیاده طلبی های کشورهای سلطه گر و برنامه ريزي براي اقتصاد مقاومتي است

.

و اما نكته اي در باره استيضاح وزير علوم!

 

امروز عده اي بهانه كرده اند كه اين استيضاح به خاطر مخالفت وزير علوم با بورسيه هاي غير قانوني در دولت قبل است.

اولا بنا بر مستندات اين بزرگ نمايي دروغ است اما اگر هم واقعي است چرا وزير محترم الان يادش افتاده كه سخن بگويد.

ثانيا تخلف در هر دولتي باشد غلط است. ما از وزير علوم مي خواهيم تا قبل از رأي عدم اعتماد مجلس، اسناد كليه بورسيه هاي غير قانوني را منتشر و با خاطيان برخورد كند و اين مهم را به عهده وزير بعدي نگذارد.

 

متأسفانه حاميان وزير علوم كساني هستند كه در بخچه ذهنشان فاصله زيادي با باورها و ريشه هاي انقلاب اسلامي دارند.

 

يكي از آنها نجفقلي حبيبي رئيس شورای هماهنگی اصلاحات و رئیس ستاد میرحسین موسوی در تهران است كه در اين روزها فعال شده و به اسم انجمن مدرسين در حال راه اندازي كمپين دفاع از وزير علوم است اما همين فرد در برنامه زنده تلويزيوني با تحقير هويت انقلاب اسلامي مي گويد:

 

"این قدر هزینه می شود در عاشورا چه اثر فرهنگی است جز چهارتا گریه! سالانه در ایام عاشورا چه پول ها که در مملکت خرج می شود، اما بازده این ها چقدر است، دو شب گریه می کنند و تمام می شود!"

 

آقاي حبيبي شما و دوستانتان كه در يوم الله 9 دي از مردم سيلي خورديد حق داريد از عاشورا كينه به دل داشته باشيد و بپرسيد فايده اين همه هزينه كرد براي عاشورا چيست!

 

تاسوعا و عاشورا همان ايامي است كه دودمان پهلوي را بر باد داد و به تعبير امام راحل اسلام را زنده نگه داشت، عاشورا همان روزي است كه بساط فتنه گران به دليل اهانت به آن در يوم الله 9 دي جمع شد و بساط شما هم جمع مي شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون