تاریخ خبر: کد خبر: 1423

روایت حدادعادل از نگرانی رهبر انقلاب

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های رهبر انقلاب گفت: در این سه چهار ماه اخیر چند باری که پای صحبت رهبری بودم دقت کردم که آقا متوجه خطری شدند و نکته‌ای را خطاب به مسئولان فرمودند.

 روایت حدادعادل از نگرانی رهبر انقلاب

به گزارش قاصد نیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، دکتر غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی یکشنبه شب در جمع دانش‌پژوهان نوزدهمین دوره طرح ولایت اردوگاه سیدالشهدا آبعلی تهران با اشاره به اینکه بسیج را ادامه انقلاب و تبلور سازمان یافته حرکت مردم در انقلاب سال 57 می‌داند، اظهار داشت: جوانان بسیجی که تا قبل از انقلاب مأمور سرنگونی رژیم قبل بودند بعد از انقلاب مأمور برپایی رژیم جدید شدند. یعنی هرچه تا دیروز در راه تخریب به کار می‌بردند از فردای پیروزی انقلاب در راه سازندگی به کار بردند.


وی در ادامه گفت: شما فکر نکنید این انقلاب به آسانی به دست آمده است. بخوانید تا ببینید در همان روزهای بیست، بیست و یک و بیست و دو بهمن چند نفر در همین تهران شهید شدند. همین جوانان بسیجی این انقلاب را به پیروزی رساندند و اداره کردند. آن روزها هیچ کس هم هیچ توقعی نداشت و انتظار نداشت با پیروزی انقلاب به پست و مقامی برسد.


نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان خاطره‌ای از راهپیمایی سرنوشت‌ساز تاسوعا و عاشورای سال 57 گفت: وقتی راهپیمایی تمام شد مردم می‌خواستند به خانه‌هایشان زنگ بزنند. آن موقع تلفن عمومی بود که با سکه های دو ریالی یا همان دو زاری کار می‌کرد و دو ریالی هم کم گیر می‌آمد. در خیابان آزادی کنار هر تلفن عمومی یک بچه بسیجی (البته آن موقع اسمشان بسیجی نبود) ایستاده بود و یک کلاه در دست داشت و می‌گفت: هر کی دو زاری داره بندازه، هر کی می‌خواد برداره. کسانی که نمی‌خواستند تلفن کنند یا دو زاری زیاد داشتند دو زاری‌هایشان را داخل کلاه می‌انداختند و کسانی که نیاز داشتند دو زاری‌ها را برمی‌داشتند و تلفن می‌کردند. روحیه حاکم بر شرایط انقلاب این گونه بود و همه امیدوار و مصمم و خدایی بودند. آن روحیه مردمی، دینی، انقلابی بعد از انقلاب در قالب بسیج حفظ شده اما شکل پیدا کرده و سازمان یافته است.


حداد عادل خاطرنشان کرد: خیلی اسم‌ها در انقلاب مطرح بود اما معنای آن عوض شد. مثلا اگر از انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها بپرسید به شما می‌گویند کدام انجمن اسلامی در کدام دانشگاه؟ یعنی ممکن است ده انجمن اسلامی با عقاید و سلایق مختلف وجود داشته باشد. در دوره اصلاحات انجمن اسلامی در دانشگاه تهران داشتیم که بیانیه می‌داد و می‌گفت دین از سیاست جداست و حکومت دینی نباید وجود داشته باشد. اما امروز شما وقتی از بسیج صحبت کنید، کسی نمی‌گوید کدام بسیج؟ چون ده جور بسیج نداریم و همه می‌دانند بسیج دانشجویی یعنی یک روح در پیکر صد دانشگاه.


وی دانشجویان را توصیه کرد که قدر این انقلاب را بدانند و بیان داشت: از بزرگانی شنیده‌ام و خودم هم عقیده دارم که از صدر اسلام تا به امروز فرصتی ارزشمندتر از فرصت انقلاب اسلامی برای اسلام در ایران به وجود نیامده است. قدر این فرصت را بدانید. امروز که جوان هستید با خدای خودتان عهد کنید و بگویید خدایا من با تو عهد می‌بندم که هرچه به من استعداد و موهبت دادی در راه خودت خرج کنم. خدا خودش بلد است که چگونه به عهد خود وفا کند. فکر نکنید که مبارزه و کار انقلاب تمام شده است.


حدادعادل با اشاره به نگرانی‌های رهبر انقلاب گفت: در این سه چهار ماه اخیر چند باری که پای صحبت رهبری بودم دقت کردم که آقا متوجه خطری شدند و نکته‌ای را خطاب به مسئولان فرمودند. این خطر این است که عده‌ای می‌خواهند بگویند انقلاب حادثه‌ای برای سی و شش سال پیش بود و هر کسی سرش به کار خودش گرم باشد. آقا تأکید دارند که این حرف غلط است و انقلاب یک جریان زنده مستمر است. ایشان نگران هستند که عده ای فکر کنند دیگر دشمنی وجود ندارد.


نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر جای منطقه را که نگاه کنید می‌بینید دشمن بیداد می‌کند. در بین کشورهای عربی که با اسرائیل هم مرز هستند تنها رژیم سوریه مطیع آمریکا نبود و با ایران ارتباط داشت و مانع ارتباط ما از طریق کشورش با حزب‌الله لبنان نمی‌شد. آنها در شلوغی بیداری اسلامی تحت عنوان این که در سوریه دموکراسی نیست این کشور را مورد هجوم قرار دادند. در کدام کشور عربی دموکراسی بوده و هست که در سوریه نبوده؟ چطور شما بین این کشورهای عربی سراغ سوریه رفتید؟ از دل این قضایا داعش را ساختند که الان در عراق فتنه ایجاد کرده است.


حدادعادل با اشاره به دلیل استکبار برای تسلط بر جهان اسلام گفت: رهبری دو سال پیش در سخنرانی نوروزی خود فرمودند مهمترین انگیزه استکبار برای تسلط بر جهان اسلام موضوع نفت است یعنی آنها می‌خواهند نفت را که ذخیره عمده آن در خاورمیانه است در اختیار داشته باشند بنابراین هیچ حکومت مستقل مردمی در هیچ یک از این کشورها نباید حاکم باشد.. نفت خون تمدن جدید است و رابطه آن با جهان امروز مثل رابطه زندگی با بدن انسان است و هر قدرتی که به ذخایر نفتی مسلط باشد به همه جهان تسلط دارد.


وی افزود: اروپا نفت و منبع انرژی ندارد. اگر آمریکا به نفت خاورمیانه تسلط داشته باشد حتی اروپا را که نزدیک‌ترین متحدش در سیاست‌های خارجی است می‌تواند کنترل کند و کشور بزرگی مثل چین را که صنعت دارد اما فاقد انرژی است به زانو درآورد. ما الان با چین مبادلات نفتی داریم اما اگر زمان شاه بود و آمریکا بر ایران مسلط بود و تصمیم می‌گرفت که به چین نفت ندهد یک دستور به حکومت شاه می‌داد و ایران نفت خود را قطع می‌کرد.
 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون