تاریخ خبر: کد خبر: 2658

عکس: عزاداری میلیونی در کربلا

بیش از هفت میلیون زائر عراقی و زائرانی از دیگر کشورهای اسلامی در مراسم عزاداری روز عاشورا در کربلای معلی حضور داشتند و در بین زائران خارجی، حضور زائران ایرانی چشم گیر بود.

میلیون‌ها نفر از شیعیان و محبین اهل بیت (ع) از جای جای جهان با تجمع در حرمین مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم(ع) و بین الحرمین در غم مظلومیت امام حسین(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 

براساس این گزارش، بیش از هفت میلیون زائر عراقی و زائرانی از دیگر کشورهای اسلامی در مراسم عزاداری روز عاشورا در کربلای معلی حضور داشتند و در بین زائران خارجی، حضور زائران ایرانی چشم گیر بود.

 

در این اجتماع عظیم که با حضور عزاداران و هیأت‌های مذهبی برگزار گردید، مداحان اهل بیت(ع) به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

 

میلیون‌ها زائر حضرت سیدالشهداء(ع) با سردادن ندای (لبیک یاحسین) و شعار «هیهات منا الذله» به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

 

«عثمان الغانمی» فرمانده منطقه فرات وسط در بیانه‌ای اعلام کرد: بیش از بیست و پنج هزار تن از نیروهای امنیتی، تامین امنیت زائران را در ایام سوگواری سالار شهیدان در کربلا بر عهده داشتند.

 

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق شب عاشورا در کربلا گفت: نیروهای عراقی در همه عملیات آزاد سازی شهر‌ها، مشارکت دارند و نیروهای آمریکایی هیج نقشی در آن ندارند.

 

دین محمد امروز با شهادت سبط رسول الله، ردای سرخ پوشد و برای همیشه در تاریخ ماندگار ماند.

 

امروز محشر زمین برپا شد و صور اسرافیل از نفیر حسین(ع) از بلندای صحرای کربلا- همه دل مردگان تاریخ را جان بخشد.

 

امروز و در روز عاشورا تمام تاریخ قد علم کرد و گذشته همه انبیاء خویش را در بیان رسالتشان - از نای نفیر حسین (ع) به نظاره نشست؛ و چه زیباست نماز ظهر عاشورای حسین(ع) در صحرای کربلا.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون