تاریخ خبر: کد خبر: 2125

فیلم/ خروج دستگاه TBM حفر تونل مترو از میدان شریعتی مشهد

کمتر از 3 هزار و 300 متر از مسیر 13کیلومتری پروژه باقی مانده و امیدواریم تا سال 96 این خط که از منطقه رضاشهر به بلوار طبرسی ختم می شود به بهره برداری برسد.

 

 

رئیس شورای شهر، مدیرکل صداوسیما و تنی چند از مسؤولان شهری و استانی به ایستگاه میدان شریعتی (تقی آباد) رسید تا گامی بلند در جهت اجرای این خط برداشته شود.

 

شهردار مشهد در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: روزگاری جوانان ما در جبهه های حق علیه باطل از خود رشادت به خرج دادند و امروز در جبهه سازندگی و تولید، دستاوردهای بزرگی همچون ساخت هواپیما، موشکهای بالستیک و سازه های صنعتی را به دست آورده اند.

 

سید صولت مرتضوی درباره روند حفاری خط 2 پروژه قطار شهری مشهد نیز گفت: نیمه شعبان امسال بود که دستگاه حفار در مسیر جنوبی از ایستگاه راه آهن عبور کرد و امروز نیز دستگاه حفار مسیر شمالی به ایستگاه شریعتی رسید و به لطف خداوند اگر مشکلی پیش نیاید این دو دستگاه اسفند امسال 3 ماه زودتر از موعد تعیین شده در برنامه کلی، به ایستگاه میدان شهدا خواهند رسید.

 

وی با بیان اینکه در سفر هیأت دولت از رئیس جمهور درخواست تخصیص اعتبار لازم برای توسعه خط یک و اجرای خط 3 کرده ایم، گفت: امیدواریم کارگاه های خطوط قطار شهری مشهد با توان بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

 

شهردار مشهد درباره اینکه چه تعداد واگن برای خط 2 قطار شهری خریداری شده است، اظهار داشت: مطابق قراردادی که با پیمانکار چینی بسته ایم 100 واگن باید به ما تحویل داده شود و از همین رو ما پیش پرداخت قسط اول قرارداد را به رقم 5/17 میلیون یورو به حساب پیمانکار واریز کرده ایم و پنجشنبه (امروز) نیز با نمایندگان آنان جلسه ای داریم تا درباره شرایط تحویل پارت اول واگنها گفت وگو کنیم.

 

* بهره برداری از خط 2 در سال 96

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: رسالت مدیران جامعه پایداری و حراست از ارزشهای انقلابی است و البته باید ارزشهای جدیدی نیز ایجاد کنیم.

 

تلاش جهادی، رفع مشکلات مردم و مشارکت مردم در سازندگی همه ارزشهای جدیدی هستند که البته ریشه در دفاع مقدس دارند.

 

انتظاری هروی درباره روند احداث پروژه خط 2 قطار شهری مشهد بیان کرد: اگر روند این پروژه در سالیان قبل را نگاه کنیم همچون کشتی به گل نشسته ای می ماند که راه به جایی نداشت و این درحالی بود که با اعتبار 817 میلیارد تومانی باید تا پایان سال 92 به پایان می رسید.

 

وی افزود: اما در شورای چهارم شهر موفق شدیم با دریافت اعتبار 1500 میلیارد تومانی برای این پروژه و عقد قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خون تازه ای به رگهای این پروژه تزریق کرده و اگر روند کار همچنان ادامه پیدا کند شاهد بهره برداری از این خط در سال 96خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: در سفر اخیر هیأت دولت به مشهد نیز 100 میلیارد تومان برای توسعه خط یک قطار شهری اعتبار گرفتیم و شهروندان مطمئن باشند با وجود دستگاه های نظارتی کارآمد و جلسات متعددی که با شهرداری و شرکت قطار شهری برگزار کرده و می کنیم این روند سازندگی متوقف نخواهد شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با ابراز نگرانی از نداشتن جایگاه برای توسعه خط 3 قطار شهری در بودجه کشور اظهار داشت: مطابق برآوردها خط 3 به طول 28 کیلومتر خواهد بود که هر کیلومتر آن 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با وجود فاینانس چینی متأسفانه هنوز ما از آن بهره ای نگرفته ایم و امیدواریم دولت نیز مساعدت کرده و در ردیف بودجه سال 94 این اعتبار دیده شود تا خدمت دیگری در حمل و نقل شهری به شهروندان و زائران ارايه شود.

 

* ثبت رکورد جدید حفاری در کشور

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد نیز با بیان اینکه دستگاه مکانیزه حفاری «تی-بی-ام» بزرگترین دستگاه از این منظر در کشور است، گفت: با این دستگاه 110 متری که وزنی افزون بر 1300 تن دارد، موفق شدیم مسیر 3 هزار و 988متری از رضاشهر به میدان شریعتی را در عمق 20 متری 2 ماه زودتر از موعد مقرر به پایان برسانیم.

 

ابوالفضل میرزایی ادامه داد: خوشبختانه در طول حفاری این پروژه کمترین بار ترافیکی را برای شهر داشته ایم و به همت کارگران و کارکنان زحمتکش توانسته ایم رکورد جدیدی در حفاری کشور را با ماهی 392 متر پیشروی از خود برجای گذاریم.

 

وی افزود: با این شرایط کمتر از 3 هزار و 300 متر از مسیر 13کیلومتری پروژه باقی مانده و امیدواریم تا سال 96 این خط که از منطقه رضاشهر به بلوار طبرسی ختم می شود به بهره برداری برسد.

 

 

کلمات کلیدی

  • مامان 0 0

    آیا این ماشینو ایران ساخته؟

ارسال نظر

تریبون