تاریخ خبر: کد خبر: 3214

نامه یک روزنامه نگار خطاب به علی مطهری:

شما فرزند همان پدری هستید که گفت «احزاب آزادند اما اجازه توطئه‌ و فریب‌كاری نمی‌دهیم»

اینکه حرفتان بی سند است و بر اساس فرضیات، شواهد و شنیده ها سخنی به میان آورده اید که در این شرایط از مراجع ذی ربط قویا درخواست داریم که از جنابعالی بپرسند که به چه پشتوانه ای جایگاه بسیج و سپاه و شورای محترم نگهبان را زیر سوال برده اید.

شما فرزند همان پدری هستید که گفت «احزاب آزادند اما اجازه توطئه‌ و فریب‌كاری نمی‌دهیم»

به گزارش «قاصدنیوز»، سعید ساداتی یکی از روزنامه نگاران ایرانی نامه ای را خطاب به علی مطهری نوشت که متن آن بدین شرح است:

 

جناب آقای دکتر علی مطهری؛ سلام علیکم
نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛ سلام علیکم
فرزند شهید والامقام مرتضی مطهری؛ سلام علیکم

از آنجایی که ما به نامه بدون سلام آلرژی داشته و رگ غیرتمان بالا می زند و «کار از محکم کاری عیب نمی کند»؛ نامه ام را با سه سلام با آغاز کردم.

علی آقای مطهری؛ به احتمال فراوان حقیر را می شناسید. من همان خبرنگاری هستم که تلفن شخصی‌ام را پاسخ می دهید و مواقعی هم که امکان پاسخ نداشته باشید در فرصت مغتنم خودتان مرحمت نموده و تماس می گیرید. بنده همان خبرنگاری هستم که در آخرین مکالمه‌مان زمانی که نظرتان را در مورد رهاسازی پرندگان قفسی در فضای آزاد پرسیدم، بی درنگ پاسخ دادید بهتر است به جای این موارد به فکر رفع حصر باشید!

فرزند شهید والا مقام مرتضی مطهری؛شناخت بنده از شما به اظهارات‌تان در موضوع فتنه و تلاش برای رفع حصر و محاکمه سران فتنه محدود نمی شود. حقیر به خوبی می دانم که در کنار تمامی دغدغه های سیاسی، معضلات فرهنگی را نیز به عنوان یکی از اصلی ترین دلواپسی های خود به همراه دارید. مضاف بر اینکه در هر جمع سیاسی و فرهنگی و حتی خانوادگی که نشسته ام و سخنی از شما به میان آمده همیشه صداقت، شجاعت و جسارت شما را تحسین کرده و گفته ام که خوبیِ علی مطهری با تمامی اعتقادات منحصر به فردش این است که «دو رو» نیست و دغدغه دین و مردم دارد اما متاسفانه گاها حرف هایش به مذاق رسانه های بیگانه خوش می آید و خوراک فکری برای غربی ها فراهم می کند.

چند خط فوق را نگاشته ام تا بدانید چند خط ذیل نه از روی احساس و خدای ناکرده کینه توزی است بلکه حقیر هم همانند شما دغدغه دین، عافیت جامعه و سلامت جمهوری اسلامی دارم و حاضر نیستم کوچکترین خدشه ای به صلابت کشورم وارد شود.

جناب مطهری؛ در روزگاری که مشکلات اقتصادی زیادی به جان مردم افتاده و بحمدالله! دولت تدبیر و امید نیز تمام همّ و غمّ خود را به سیاست خارجی معطوف کرده و توصیه های رهبری در مورد بهره گیری از اقتصاد درون زا به کنج عزلت تفکرات اقتصادی دولت محترم رانده شده؛ گویا جنابعالی هیچ دغدغه دیگری جز رفع حصر سران فتنه ندارید.

یادآوری این نکته که شما به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس می بایست پیگیر مطالبات مردم باشید و دغدغه های آنها را دنبال کرده و به دنبال رفع مشکلات آنها باشید؛ چندان ضروری به نظر نمی رسد، اما جناب مطهری یک سوال؛ شما نماینده کدام مردم در مجلسید؟! همان مردمی که در ۹ دی تکلیف سران فتنه را روشن کردند؟! یا همان مردمی که پس از پیروزی دکتر روحانی در خرداد ۹۲ به خیابان ها آمده و جشن گرفتند و بر سلامت نظام و حکومت شان مهر تایید زدند و به این مهم رسیدند که نظام جمهوری اسلامی ایران سالمترین نظامی است که پای آراء مردمش می ایستد و اجازه جابجایی حتی ۲۵۰ هزار رای را نمی دهد چه رسد به ۲۰ میلیون!

دکتر مطهری؛ مگر شما فرزند همان پدری نیستید که معتقد است «در حكومت اسلامی احزاب آزادند. هر حزبی اگر عقیده غیر اسلامی هم دارد آزاد است؛ اما ما اجازه توطئه‌گری و فریب‌كاری نمی‌دهیم» (مرتضي مطهري، پيرامون انقلاب اسلامي، ص ۱۷) پس چرا آن روز که سران فتنه دست به توطئه گری و فریب کاری می زدند فریاد عدالت خواهی شما بلند نشد؟! چرا آن روز که همسر جناب هاشمی رفسنجانی صراحتا گفت که اگر فلان نامزد انتخاباتی رای نیاورد مردم به خیابان ها بریزند، دم از عدالت علوی نزدید؟! چرا در روزهایی که عده ای آرامش اجتماعی، سیاسی و اخلاقی جامعه را بر هم زدند رگ غیرتتان بیرون نزد و خواستار مقابله با مقصرین نبودید؟! مگر نه این است که شما دغدغه سلامت حکومت اسلامی را دارید؟ پس چرا به توصیه پدرتان برای مقابله با توطئه گران و فریب کاران کمر همت نبستید؟!

جناب مطهری این روزها اظهارات شما آنقدر بر دل امت حزب الله داغ نشانده که اگر بخواهیم شما را بر سر سفره دلمان میهمان کنیم؛ نیاز به مثنوی هفتاد من کاغذ است اما علی ای حال بخشی از اظهارات تان را باهم مرور می کنیم. شما در دانشگاه فردوسی مشهد مدعی شده اید: «اگر متخلفان دو طرف قضیه محاکمه می‌شدند و نقش احمدی‌نژاد، شورای نگهبان، سپاه و بسیج در زمینه دخالت در اوضاع مشخص می‌شد اوضاع این‌گونه نبود.»

شما سخن از دو طرف فتنه زده اید؟! مگر فتنه دو طرف داشت؟ حتی اگر هم فرض بر صحت ادعای شما باشد؛ طرف مقابل فتنه و سران فتنه، نظام و سران نظام بودند. به عبارت دیگر سران فتنه صراحتا خود را در مقابل سران نظام قرار دادند نه در مقابل احمدی نژاد و اظهارات او. وقتی شب قبل از انتخابات صراحتا سخن از به خیابان آمدن معترضان به میان می آید چه کسی می تواند باور کند که عده ای به اظهارات احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی معترض شده باشند؟!

هر چند شما بارها و بارها ادعا کرده اید که احمدی نژاد یکی از طرف های فتنه است اما ضمن پذیرش تمامی نواقص اخلاقی، سیاسی و مدیریتی احمدی نژاد باید اذعان کرد سران فتنه با کلیدواژه «تقلب» به دنبال اهدافی بودند که احتمالا شما آن اهداف و پشت پرده ها را قبول ندارید و توهم می پندارید و حتما اعتراف «تقلب اسم رمز آشوب» را هم تحت فشار قلمداد می کنید؛ اما جهت یادآوری متذکر می شوم کسی که با بیرق ضدیت با ولایت فقیه به کف خیابان می آید تکلیفش حداقل با خودش مشخص است اما اینکه چرا هنوز تکلیف شما با این جریان مشخص نشده جای بسی سوال دارد!

از سویی دیگر، شما به صراحت به نقش شورای نگهبان، سپاه و بسیج در نتیجه انتخابات اشاره کرده اید؛ این ادعای شما دو وجه دارد: یا برای فرضیه خود سند دارید و حرفتان مستند است که وظیفه شرعی و اخلاقی ایجاب می کند که به مراجع ذیربط ارائه تا با متخلفان برخورد گردد و اینکه چرا تا کنون این کار را انجام نداده اید جای سوال دارد؛ یا اینکه حرفتان بی سند است و بر اساس فرضیات، شواهد و شنیده ها سخنی به میان آورده اید که در این شرایط از مراجع ذی ربط قویا درخواست داریم که از جنابعالی بپرسند که به چه پشتوانه ای جایگاه بسیج و سپاه و شورای محترم نگهبان را زیر سوال برده اید. مضاف بر اینکه اگر نبود نیروی جان بر کف بسیجی و اقتدار سپاه معلوم نبود چه آینده ای در انتظار کشور پس از فتنه۸۸ می بود!

جناب مطهری؛ از بین تمامی سخنان شما در دانشگاه فردوسی مشهد و نامه ای که خطاب به رئیس جمهور نوشته اید به همین چند خط بسنده می کنم و به عنوان یک جوان نسل سوم انقلاب که قطعا به اندازه شما انقلاب را درک نکرده ام، انتظار دارم که به من و هم سن و سالانم درس انقلابی گری بیاموزید و ثابت کنید مطهری زمان هستید. آنگونه که حافظه تاریخی پدران‌مان یادآور می شوند مطهری (ره) بارها و بارها در برابر فتنه های زمان خود ایستاد و حتی خونش را هم به پای درخت نوپای انقلاب اهدا کرد؛ پس ما نیز امروز از فرزند برومندش همین توقع و انتظار را داریم.

دکتر مطهری عزیز؛ تمام حرفم با شما این است. کمی عینک خوش بینی را از چشمانتان بردارید و به این موضوع بیاندیشید که اگر درایت های رهبر معظم انقلاب و لطف بی کران حضرت ولیعصر(عج) نبود و اگر خدای ناکرده سرنوشت جمهوری اسلامی به سرنوشت کشورهای اسلامی که مورد فتنه غربی ها قرار گرفتند تبدیل می شود چه واکنشی از خود نشان می دادید؟! حتی اگر فرضیه شما را در این بین محتمل تر بدانیم که مدیریت فتنه ۸۸ از غرب و از سوی آمریکا و اسرائیل نبوده (که نگارنده با این فرضیه موافق نیست) اما تحرکات سران فتنه و همفکرانشان زمینه را برای خرابکاری و اقدامات علیه امنیت ملی فراهم نموده و خسارات زیانباری را به اقتدار جمهوری اسلامی وارد می آورد آیا آن وقت هم حاضر بودید در حمایت از سران و ایادی فتنه فریاد «واویلا واویلا» سر دهید؟!

علی آقای مطهری عزیز؛ خواستم نامه ام را با بازخوانی اظهارات رهبری عزیز در موضوع فتنه به پایان برسانم اما احساس می کنم شما از شنیدن واژه «فتنه فتنه» خسته شده و از آنجا نیز که مدعی هستید «خبرگان وظیفه نظارتی اش بر عملکرد رهبری را به خوبی انجام نداده» ترجیح دادم تنها یادآور شوم که رهبری بارها و بارها تاکید کرده اند که «مساله فتنه همچنان خط قرمز نظام است و نباید به فراموشی سپرده شود» البته اگر شما نیز فرمایشات رهبری را نصب العین عملکرد خود قرار دهید که به اعتقاد حقیر قطعا چشم شما هم به دست اشاره ولی دوخته شده است.

و اما در پایان؛ الحمدالله که هنوز سایه «آقا» بر سرمان است و در شرایطی که عده‌ای به «سینه چاکی» برای سران فتنه افتاده‌اند درایت های رهبری بار دیگر می تواند از پیچ های تاریخی عبورمان دهد.

الحمدالله که بودیم و درک کردیم «فتنه۸۸» را و دیدیم «غربالگری انقلاب» را در روزهای حساس سال ۸۸.

اگر در آن طرف جبهه «تقلب اسم رمز آشوب بود» ؛ در این سو تنها «بصیرت»؛ اسم رمز سربلندی در آزمون بزرگ انقلاب در روزهای اغتشاش سال ۸۸ بود و لاغیر.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

 

منبع: جهان نیوز

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون