تاریخ خبر: کد خبر: 8955

چهارمین پاتوق فعالان فرهنگی مشهد، اُکسیدانی شد!

چهارمین پاتوق فعالان فرهنگی مشهد با موضوع نمایش و بررسی فیلم سینمایی "اکسیدان" در محل پردیس سینمایی هویزه برگزار شد.

به گزارش «قاصدنیوز»، چهارمین پاتوق فعالان فرهنگی مشهد با موضوع نمایش و بررسی فیلم سینمایی "اکسیدان" در محل پردیس سینمایی هویزه برگزار شد.

 

شرکت کنندگان آقا و خانم پس از دیدن فیلم در سالن شماره یک هویزه، نماز را به امامت یکی از روحانیون جمع اقامه کردند و سپس برای شرکت در برنامه نقد و بررسی فیلم، در محل کافی شاپ سینما حاضر شدند.

 

اکسیدان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی محصول سال ۱۳۹۵ است.

 

پاتوق فرهنگی

 

داستان این فیلم حول زندگی «اصلان» با نقش آفرینی جواد عزتی است که نامزدش بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج سفر می کند. حالا اصلان به دنبال راهی برای گرفتن ویزای قانونی است تا بتواند نامزدش را برگرداند و باقی ماجرا

 

برخی از نظرات اهالی پاتوق را که در جلسه نقد و بررسی فیلم عنوان شد، در ادامه می‌خوانید. سعی کرده‌ایم داستان فیلم را لو ندهیم!

 

-من فیلم را دوست داشتم. فضای کلیسا و مسیحیت خوب به خوبی در فیلم درآمده بود. غیر از قسمت‌ آخر که مربوط بود به همجنسگرایی باقیِ داستان فیلم را دوست داشتم.

پاتوق فرهنگی

-من توانستم با فیلم ارتباط بگیرم و در کل فیلم را دوست دارم. نباید صفر و صد نگاه کرد. جامعه الان به خنده نیاز دارد. آن‌جایی از فیلم که اصلان آن‌طور با پیشنهاد جاسوسی سفارت برخورد می‌کند نشان دهنده غرور ملی است. جایی که از نگاه‌های آن پسر خجالت می‌کشد، این غیرت را می‌رساند. باید این موارد را هم مورد توجه قرار داد.

 

-تم اصلی فیلم درباره مهاجرت بود که خوب بود اما استفاده از ادبیات غیر عفیف کار را خراب کرد. در فیلم رگه‌هایی از پلورالیزم دینی هم دیده می‌شد که مضر بود.

 

-فیلم به لحاظ ساختاری خیلی خوش‌ساخت بود. فیلم‌نامه‌اش هم روان بود. در کل به لحاظ سینمایی و نه محتوایی، فیلم خوبی بود. این فیلم خلاف گشت ارشاد که خیلی بی در و پیکر بود، ساختار داشت.

 

-این حوادثی که در فیلم به نمایش گذاشته شد در خانواده‌های متدین زیاد اتفاق نمی‌افتد و بیشتر کسانی با این اتفاقات مواجه می‌شوند که سینمارو هستند. افرادی که معمولا به مهاجرت نگاه دارند و آرزوهایی هم دارند. می‌شد دیالوگ‌های مستهجن در فیلم نباشد و از کارگردان هم اصلا انتظار نبود که همچین ادبیاتی را به کار بگیرد.

 

-اگر لائیک نگاه کنیم فیلم لذت بخش بود اما اگر ایدئولوژیک ببینیم قطعا بعد از دیدن فیلم حالمان خوش نبود.

 

پاتوق فرهنگی

 

گفتنی است پاتوق‌های اول تا سوم به تماشای فیلم سینمایی ویلایی‌ها، تماشای تئاتر "کوکوی کبوتران حرم" و حضور در مراسم جشن امضای آثار مصطفی رحماندوست اختصاص داشت.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون