تاریخ خبر: کد خبر: 8369

دبیرکل جبهه مردمی عفاف و حجاب کشور:

به تبع رهبر انقلاب از نهادهای رسمی و حاکمیتی در یاس مطلق به سر می‌بریم/ رونمایی از رصدنمای 17هزار محصول عفاف و حجاب با حضور سردار جعفری در مشهد / اتحادیه مردمی پوشاک عفیفانه راه اندازی می شود

دومین اجلاس فعالان مردمی عرصه عفاف و حجاب کشور 30 و 31 تیرماه سال جاری با شعار «عفاف، عزت، عشق» و با حضور 600 فعال فرهنگی از سراسر کشور در مشهد برگزار می شود. مکان برنامه در دانشگاه تربیت‌معلم شهید بهشتی خواهد بود و اختتامیه آن، عصر پنجشنبه در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به تبع رهبر انقلاب از نهادهای رسمی و حاکمیتی در یاس مطلق به سر می‌بریم/ رونمایی از رصدنمای 17هزار محصول عفاف و حجاب با حضور سردار جعفری در مشهد / اتحادیه مردمی پوشاک عفیفانه راه اندازی می شود

به گزارش«قاصدنیوز»، حجت‌الاسلام سید محمدمحسن دعایی، دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور در نشست خبری دومین اجلاس سراسری «عفاف، عزت، عشق» که ظهر امروز، ۲۸ تیرماه در محل دفتر ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه انسان موجودی متمایز از سایر مخلوقات الهی است و حیا و عفاف یکی از این وجوه متمایز کننده او به شمار می‌رود، توضیح داد: حیا و عفاف حالتی نفسانی است که بر حسب فطرت به انسان اجازه نمی‌دهد به کارهای حقیر دست بزند.

 

وی با بیان اینکه حیا و عفت از ارزش‌های انسانی است، ابراز کرد: از آنجا که دین اسلام دین فطرت است، نه تنها این ارزش ذاتی را تأیید می‌کند بلکه برای تقویت آن برنامه‌ریزی فرهنگی دارد به طوری‌که می‌توان گفت همه تعالیم اسلامی با صبغه حیا و عفت است.

 

وی در همین راستا اضافه کرد: دشمنان بشریت، تعالی واقعی انسان و ارزش‌های انسانی و الهی نیز حیازدایی را محور فعالیت‌های خود قرار داده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت دین اسلام دین حیا و تمدن غربی، تمدن بی‌حیایی است.

 

حجت‌الاسلام دعایی با اشاره به مبارزه نظام سلطه با حیا با هدف شهوت‌رانی اظهار کرد: ما امروز در نبرد حیا و بی‌حیایی، نبرد ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، نبرد حق و باطل و نبرد آخرالزمانی به سر می‌بریم و می‌دانیم که سنت و وعده خداوند پیروزی حق بر باطل است؛ ما دعوت می‌کنیم که همه سربازان عفت، ارزش‌های الهی و سرباز حق باشیم و با عبور از احساس‌گروی، سطحی‌اندیشی و قضاوت‌های غیر عقلانی درست تشخیص دهیم و خود را در اردوگاه مسیر صحیح جانمایی کنیم.

 

معرفی جبهه فرهنگی حجاب و عفاف

دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در ادامه به معرفی این جبهه پرداخت و ادامه داد: جبهه فرهنگی حجاب و عفاف یک شبکه موضوعی متشکل از ۲۶۲ مؤسسه رسمی در کشور است که از سال ۱۳۹۲ با ماموریت هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مردمی جبهه عفاف و حجاب کشور تأسیس شده و مشغول سازماندهی، شبکه‌سازی، توانمندسازی و عملیات اثربخش در این زمینه است.

 

وی بیان کرد: این شبکه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۲ که فرمودند: «الان دیگر از یک فرد یا موسسه کاری برنمی‌آید؛ باید جبهه شوید چه اینکه دشمنان شما جبهه شده‌اند» شکل گرفت.

 

حجت‌الاسلام دعایی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس سراسری فعالان فرهنگی عفاف و حجاب در قم در سال گذشته اضافه کرد: در آن اجلاس، شورای مرکزی انتخاب شدند؛ اجلاس امسال نیز با حضور بالغ بر ۶۰۰ فعال فرهنگی از سراسر کشور در ۳۰ و ۳۱ تیرماه در جواز مضجع شریف امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

طبق اعلام وی، افتتاحیه و پنل‌های تخصصی در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد از ساعت هشت صبح چهارشنبه، ۳۰ تیرماه آغاز و تا ظهر پنج‌شنبه ادامه خواهد یافت؛ اختتامیه نیز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این مطلب که اجلاس سراسری فعالان عفاف و حجاب همایشی برای تکرار مکررات نیست، اظهار کرد: این همایش یک کارگاه آموزشی به تمام معناست که در آن وضعیت موجود حجاب بررسی و برای وضعیت مطلوب هم‌اندیشی می‌شود.

 

برنامه‌های دومین اجلاس فعالان حجاب و عفاف

بر اساس گفته وی، رونمایی از رصدنمای ملی «عین» که پروژه‌ای فرهنگی است و دو سال و نیم سابقه پژوهشی عمیق دارد، از برنامه‌های دومین اجلاس است؛ در این برنامه که به صورت اپلیکیشن در اختیار عموم قرار می‌گیرد بالغ بر ۱۷ هزار محصول فرهنگی شناسایی و در سه سطح ارزیابی شد است.

 

وی بیان کرد: از این بین، هزار محصول به جشنواره عین راه یافته است و ۱۱۰ محصول برتر آن در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی مورد تشویق و تقدیر قرار خواهد گرفت؛ همچنین فراکسیون‌های تخصصی این اجلاس با حضور فعالان، صاحب‌نظران و اساتید در ۱۲ سرفصل تشکیل و به بحث و بررسی عمیق محصولات، بررسی تقاط قوت و ضعف آن‌ها، بررسی خلأها و برنامه‌های آینده خواهند پرداخت؛ قرائت پیام رهبر معظم انقلاب در پایان این اجلاس نیز به عنوان نقشه راه از دیگر امتیازات این اجلاس به شمار می‌رود.

 

بر اساس توضیحات وی، شخصیت‌های ملی از جمله سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر امیرحسین بانکی‌پور، رئیس پروژه رصدنمای «عین» و از فعالان فرهنگی، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هاشم بافقی، تهیه‌کننده مستند «از لاک جیغ تا خدا» و از شخصیت‌‌های استانی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام رضا غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب در دومین اجلاس سراسری فعالان جبهه عفاف و حجاب حضور خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام دعایی در بخش پاسخ به سؤالات نیز بر لزوم دوری از شعارزدگی و اقدام در مسئله عفاف و حجاب تأکید کرد و افزود: آیا ما با شعار به رتبه‌های بالای علمی و بهداشتی رسیده‌ایم؟!

 

اجلاس فعالان حجاب و عفاف و مقابله با شعارزدگی

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره شعاری‌بودن برگزاری همایش‌هایی مانند اجلاس فعالان عفاف و حجاب توضیح داد: ما دقیقا با همین آسیب‌شناسی درصدد جبران این ضعف هستیم از همین رو تلاش داریم چرخه مدرن مهندسی فرهنگی حجاب و عفاف بر فعالیت‌ها حاکم شود؛ یکی از فعالیت‌هایی که در این راستا انجام شده، تولید رصدنمای «عین» است که فعالان حجاب و عفاف، مسئولان و مشتاقان می‌توانند دغدغه‌هایشان را پیگیری کنند، نیازهای خود را تکمیل کنند و از آن پس، کالای فرهنگی خود را بر اساس آن پیش ببرند.

 

شناخت لباس‌های عفیفانه؛ از ویژگی‌های اپلیکیشن رصدنمای «عین»

حجت‌الاسلام دعایی، برطرف کردن خلا اطلاعاتی در رابطه با شناخت لباس‌های عفیفانه را یکی دیگر از مزایای رصدنمای «عین» عنوان کرد و افزود: در طرح‌های آینده نیز سندیک پوشاک عفیفانه در حال شکل‌گیری است که با لطف خدا و اقدام دولت خلأ برطرف خواهد شد تا مردم بدانند لباس عفیفانه و مناسب را از کدام منطقه در شهرشان تهیه کنند؛ تأسیس بازارهای عفاف در شهرها و شهرستان‌ها نیز از سایر برنامه‌ها در آینده است که نیاز اقتصادی این بازار را تأمین می‌کند.

 

دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب در پاسخ به سؤالی از تربیت دوهزار مبلغ برای برقراری ارتباط موثر با جامعه نیز خبر داد و از خبرنگاران و رسانه‌ها خواست تا در شناسایی حق عفاف عنوان حق مسلم جامعه و مطالبه‌گری این حق اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام دعایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر استفاده ابزاری از حجاب برای مخالفت با نظام از سوی مردم اظهار کرد: متاسفانه عفاف و حیا بر اثر سوء تدبیر، سیاسی شده است؛ مخالفت با نظام سیاسی با ابزار مخالفت با ارزش‌ها را دشمنان قسم‌خورده ما القا کردند لذا باید توجه داشت که رسانه‌های ضدانقلاب و مخالف با نظام قبل از دشمنی با نظام با انسانیت مردم دشمن هستند.

 

وی همچنین از رسانه‌ها خواست تا آگاهی‌دادن به مردم در رابطه با تفکیک حجاب از سیاست را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند و در همین راستا اظهار کرد: ما قائل به جدایی دین از سیاست نیستیم اما این نوع مخالفت مبنای عقلانی ندارد.

 

ابراز رضایت رهبر انقلاب از فعالیت‌های جبهه حجاب و عفاف

دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب در پایان سخنانش با اشاره به دیدار این تشکل با رهبر معظم انقلاب و ابراز رضایت ایشان از شنیدن گزارش فعالیت‌های انجام‌شده توضیح داد: ایشان از شنیدن گزارش‌ها ابراز رضایت کردند، لبخند رضایت بر لبانشان نشست و در همین زمینه سخنانی را ایراد فرمودند.

 

قابل ذکر است دومین اجلاسیه سراسری "ع" با مشارکت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد برگزار می شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون