تاریخ خبر: کد خبر: 6840

هنرمندان مشهدی عنوان برگزیده چند جشنواره بین‌المللی را کسب کردند

هنرمندان کاریکاتوریست حوزه هنری خراسان رضوی عناوین برگزیده جشنواره‌های ملی و بین المللی کاریکاتور را به دست آوردند.

هنرمندان مشهدی عنوان برگزیده چند جشنواره بین‌المللی را کسب کردند

به گزارش قاصدنیوز، هنرمندان کاریکاتوریست حوزه هنری خراسان رضوی عناوین برگزیده جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کاریکاتور را به دست آوردند.

 

بر اساس این گزارش، محمود آزادنیا و ندا شجاعی، عضو دفتر کاریکاتور حوزه هنری خراسان رضوی به ترتیب عناوین اول و جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی کاریکاتور مقدونیه  را به دست آوردند در این رویداد بین‌الملل، 138 هنرمند از 45 کشور با 320 اثر شرکت داشتند که جایزه دوم آن را رائول آلفانسو از کلمبیا و جایزه سوم جرج لوسیریسی از روم کسب کردند.

 

همچنین در جشنواره ایران آینده علیرضا پاکدل، مسئول دفتر پاتوق کاریکاتور حوزه هنری خراسان رضوی موفق به کسب جایره ویژه این جشنواره شد، در این جشنواره تعداد 371 اثر از 152 هنرمند 22 استان کشور شرکت داشتند که در نهایت 80 اثر از 61 هنرمند به نمایشگاه راه یافتند.

 

علاوه بر این در جشنواره بین‌المللی کارتون و تصویرسازی آیلان، محمود آزادنیا و عفت امجدی پور موفق به کسب لوح سپاس این رویداد بین‌المللی شدند؛ در نمایشگاه «آیلان» ۲۰۲ هنرمند از ۴۰ کشور با ۳۷۲ اثر شرکت کردند از این تعداد ۲۰۰ اثر کارتون و ۱۷۲اثر تصویرسازی است.

 

همچنین ایران با ۳۹ اثر، ترکیه با ۳۰ اثر، سوریه با ۲۵ اثر، برزیل با ۲۲ اثر و اندونزی با اثرهنرمند پررنگ‌‌ترین حضور در این نمایشگاه را دارند، نمایشگاه آیلان نمایشگاهی است  که با حرکت بشردوستانه اش از پناهندگان سوری حمایت می‌کند.

 

منبع: ایکنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون