تاریخ خبر: کد خبر: 6753

کاهش سزارین به 42درصد در بیمارستان‌های دولتی

معاون درمانی سازمان تامین اجتماعی از کاهش سزارین‌ها در بیمارستان‌های وابسته خبر داد و گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت 46 درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌های تامین اجتماعی به‌صورت سزارین بود که با اجرای این طرح میزان سزارین ها به 42 درصد رسیده است.

کاهش سزارین به 42درصد در بیمارستان‌های دولتی

به گزارش قاصدنیوز، محمدعلی همتی ظهر امروز در همایش سراسری تاثیر اجرای طرح تحول سلامت و شیوه‌های درمانی بر عملکرد درمانی که در هتل همای شماره 2 مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر افراد را برخلاف میل باطنی وادار به بازنششستگی کنیم، شاهد موج افسردگی در این افراد می‌شویم که هزینه‌های درمانی سنگین‌تری را به جامعه تحمیل می‌کند.

 

وی کاهش پرداخت ازجیب مردم را مهمترین مزیت طرح تحول سلامت دانست و تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، 60 درصد از پرداختی‌های درمانی باید توسط بیمار پرداخته می‌شود که با اجرای این طرح میزان پرداختی‌ها به زیر 10 درصد در مرکز درمانی دانشگاهی رسیده است.

 

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در زمینه میزان هزینه‌های صرف شده برای طرح تحول سلامت بیان کرد: در سال‌های 93 و 94 حدود 7 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه کرده‌ایم.

 

همتی در ارتباط با هزینه‌های پیش‌بینی شده برای تمامی بخش‌های مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: 16 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی هزینه می‌شود که 10 هزار میلیارد در خرید خدمات درمانی، 5 هزار میلیارد تومان برای مراکز ملکی و 500 میلیارد تومان را برای ساخت و توسعه مراکز هزینه می شود.

 

وی پیرامون نگرانی‌های به وجود آمده در اثر اجرای طرح تحول سلامت تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های به‌وجود آمده در اثر اجرای طرح تحول سلامت کاهش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی بود که در حال حاضر با تجهیز مراکز توانستیم این نگرانی را بر طرف کنیم.

 

معاون درمانی سازمان تامین اجتماعی از کاهش سزارین‌ها در بیمارستان‌های وابسته خبر داد و گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت 46 درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌های تامین اجتماعی به‌صورت سزارین بود که با اجرای این طرح میزان سزارین ها به 42 درصد رسیده است.

 

همتی بدهی دولت به تامین اجتماعی را یک مسئله جدی عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به صندوق بازنشستگی شده است که برای ساماندهی آن صندوق‌ها ابتدا باید بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد تسویه قرار بگیرد.

 

وی افزایش سالمندان را از دیگر دغدغه‌های مورد توجه در برنامه ششم توسعه کشور دانست و اظهار داشت: افزایش سالمندان یکی از دغدغه‌های مورد توجه در برنامه ششم توسعه است و باید توجه داشت که مراجعات درمانی سالمندان 4 برابر بیشتر از سایرین است و هزینه‌های درمانی 3.7 برابر سایرین را به جامعه وارد می‌کند.

 

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از احداث 2 بیمارستان وابسته جدید خبر داد و گفت: بیمارستان میلاد 3 در شهر بیرجند و بیمارستان تامین اجتماعی امیرالمومنین(ع) نیز در شهر اهواز به‌زودی افتتاح می‌شوند.

 

در ادامه این همایش حمید داستانی، مدیر درمان تامین خراسان رضوی نیز اظهار داشت: تحولات در زمینه نحوه به کار گیری پزشکان و ارائه امکانات در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی بی‌سابقه بوده ‌و در سال 93 بیش از 60 پزشک را در این مراکز درمان به‌کار گرفتیم.

 

وی تحول در سیستم درمانی تامین اجتماعی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مراکز درمانی تامین اجتماعی نیاز به تحول دارد و باید نگاه جدیدی به شیوه ارائه خدمات خود و بسته های خدماتی داشته باشند.

 

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون