تاریخ خبر: کد خبر: 674

در تبلیغ برای افزایش جمعیت باید منافع مختلف را برای مردم تبیین کنیم

عضو هیات علمی پژوهشکده امام خمینی(ره): گفت: پدیده فرزند کمتر عامل تربیت غلط است و خانواده‌هایی که یک فرزند و یا دو فرزند دارند فرزندانی به مراتب پر توقع، پرخرج و غیر حامی برای والدین هستند.

در تبلیغ برای افزایش جمعیت باید منافع مختلف را برای مردم تبیین کنیم

به گزارش قاصدنیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام ابوترابی شب گذشته در همایش «تبلیغ و جمعیت» که به همت ستاد مردمی ایران جوان در تالار نور مشهد برگزار شد تصریح کرد: امروز سه میلیون زوج از فرزند آوری محروم هستند و حدود یک میلیون نفر به دلیل سیاست‌ها و مشکلات اقتصادی دولت عقیم شده‌اند.

 


وی ادامه داد: مطالعه علمی، مباحث جمعیتی را در موضع دینی مطرح کردن، ارائه پیامدهای کاهش جمعیت، احاطه بر شبهات، تسلط بر مباحث اقتصادی، ارائه راه حل برای مشکلات اقتصادی و غیره از جمله مسائلی است که باید در زمینه تبلیغ جهت فرزند آوری مورد توجه قرار گیرد.


این روانشناس با بیان این‌که در تبلیغ باید منافع مختلف را برای مردم تبیین کنیم خاطرتنشان کرد: فرزند بیشتر دارای منافع بسیاری است از جمله منافع روانی به طوری که رابطه پدر بزرگ و مادر بزرک با نوه‌ها هشت سال بر امید به زندگی آنان می‌افزاید.


حجت الاسلام ابوترابی تاکید کرد: برخی عنوان می‌کنند کاهش جمعیت مساوی رشد اقتصادی است حال این پرسش مطرح است چرا غربی‌ها این مسئله را برای خود ترویج نمی‌کنند و امروز به دنبال افزایش نرخ باروری در کشورهای خود هستند.


عضو هیات علمی پژوهشکده امام خمینی(ره): با تاکید بر این‌که پدیده فرزند کمتر عامل تربیت غلط است گفت: خانواده‌هایی که یک فرزند و یا دو فرزند دارند فرزندانی به مراتب پر توقع، پرخرج و غیر حامی برای والدین هستند.


وی با بیان این‌که ارتباط فرزندان با هم نیز به تربیت مناسب فرزند کمک می‌کند تصریح کرد: شیوه تربیت فرزندان تا هفت سالگی رخ می‌دهد بنابراین آنان در این سن رفتار والدین خود را تقلید می‌کنند و تربیت می‌شوند. بچه‌ها آن‌گونه که ما می‌خواهیم تربیت نمی‌شوند بلکه آن‌گونه که هستیم تربیت می‌شوند.


حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این‌که هر زمان که دولت در هزینه اقتصادی دخالت کرد با مشکل مواجه شدیم خاطرنشان کرد: نبایدمنتظر بود که دولت وارد مسئله جمعیت شود زیرا قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.


این روانشناس در پایان تاکید کرد: فرزند سرمایه است و دولت باید بسترها و زیرا ساخت‌ها را فراهم کند و اختیار را در دست مردم قرار دهد.

 

 

همایش راهکارهای کار تبلیغی در راستای افزایش جمعیت(9)

همایش راهکارهای کار تبلیغی در راستای افزایش جمعیت(8)

 

همایش راهکارهای کار تبلیغی در راستای افزایش جمعیت(7)

همایش راهکارهای کار تبلیغی در راستای افزایش جمعیت(2)

همایش راهکارهای کار تبلیغی در راستای افزایش جمعیت(5)

 

همایش راهکارهای کار تبلیغی در راستای افزایش جمعیت(1)

همایش راهکارهای کار تبلیغی در راستای افزایش جمعیت(4)

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون