تاریخ خبر: کد خبر: 5077

با حضور عموم علاقه مندان در مشهد:

یاد بسیجی شهید مدافع حرم "حسن قاسمی دانا" گرامی داشته شد+عکس

برادر شهید حسن قاسمی‌دانا با اشاره به اینکه سفر زیارتی به عتبات عالیات در سال 90 جرقه دفاع از حرم اهل بیت(ع) را در حسن به‌وجود آورد، اظهار کرد: حسن با دیدن شرایط جنگ در محل حرم حضرت زینب(س) نتوانست سکوت کند و از همان روزها همیشه اخبار سوریه را پیگیری می‌کرد.

به گزارش«قاصدنیوز»، نخستین یادواره شهید حسن قاسمی‌دانا و شهدای مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) شب گذشته در تالار فرهنگی نور مشهد برگزار شد.

 

در ابتدای برنامه احمدی، دبیر یادواره شهید حسن قاسمی دانا ضمن تبریک میلاد امیرمؤمنان علی(ع) و مبعث پیامبر اعظم(ص)، به برخی از خصوصیات اخلاقی شهید حسن قاسمی دانا اشاره کرده و افزود: شهید حسن قاسمی دانا بوی عطر حرم می داد و کبوتر حرم رضوی بود. آن شهید والامقام، فریاد هیهات من الذله سر داده، پرچم زینبی(س) را برافراشت و به ندای اباعبدالله الحسین(ع) لبیک گفت.

 

در ادامه مراسم، مهدی قاسمی‌دانا، برادر شهید حسن قاسمی‌دانا با اشاره به اینکه سفر زیارتی به عتبات عالیات در سال 90 جرقه دفاع از حرم اهل بیت(ع) را در حسن به‌وجود آورد، اظهار کرد: حسن با دیدن شرایط جنگ در محل حرم حضرت زینب(س) نتوانست سکوت کند و از همان روزها همیشه اخبار سوریه را پیگیری می‌کرد.

 

وی با بیان اینکه خبر جانبازی حسن، 18 اردیبشهت‌ماه 93 به ما رسید، عنوان کرد: ایشان تک‌تیرانداز بود و با اصابت گلوله در ناحیه شکم، قطع  نخاع شد و سرانجام در 19 اردیبشهت‌ماه 93 به خواسته قلبی خود و شهادت در راه رضای خدا رسید.

 

برادر شهید حسن قاسمی‌دانا با تأکید بر وضعیت جهان اسلام، افزود: شرایط خوبی وجود ندارد و برخی گروهک‌ها با پشتیبانی آمریکا برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام فعالیت می‌کنند، بر این اساس آمادگی خود را در برابر این جنایات اعلام می‌کنیم و حاضریم در مسیر شهدای مدافع حرم گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه حفظ حریم ارزش‌های دینی مهمترین اهداف شهدای حرم حضرت زینب(س) بوده است، گفت: برگزاری یادواره شهدا مدافع حرم بهانه‌ای است برای بیان آرمان‌های این افراد لذا آنچه می‌تواند روح شهدای حرم را آرامش بخشد، ترویج فرهنگ دینی و ایستادگی در برابر ظلم خواهد بود.

 

این برادر شهید مدافع حرم گفت: ما فرزندان واقعی اسلام، شهید عماد مغنیه، شهید حسن شاطری و شهید تهرانی مقدم را عاشورائیان امروز می دانیم. این شهدا هستند که اجازه ندادند تا بار دیگر واقعه کربلا تکرار شود و حسین زمان، حضرت امام خامنه ای(مدظله) تنها شود.

 

در ادامه این مراسم، صابر خراسانی، از شاعران آیینی به قرائتی اشعاری زیبا در مدح شهدا پرداخت.

 

علیرضا دلبریان، از جانبازان و راویان هشت سال دفاع مقدس از جمله میهمانان ویژه ای بود که به ایراد سخنانی در رابطه با شهید حسن قاسمی دانا پرداخت.

 

وی گفت: تاریخ دفاع مقدس، تاریخی برگرفته از سیره و روش اهل بیت(ع) است.

 

دلبریان با بیان اینکه شهدا به دلسوزی و فاتحه خوانی ما احتیاجی ندارند، افزود: ما به شهدا و روش شهدا نیاز داریم؛ شهدا نماد حماسه، شجاعت و ظلم ستیزی هستند و نمونه بارز این جریان، شهید حسن قاسمی دانا است.

 

 وی پس از بیان خصوصیاتی از شخصیت شهید قاسمی دانا تصریح کرد: لازمه رسیدن به لقاءالله، پیروی از سیره و روش اهل بیت(ع) است. بایستی از تمام تعلقات و دلبستگی های دنیوی جدا شد تا به قله های معنویت رسید.

این جانباز دفاع مقدس، علاقه به دنیا را بالاترین مصیبت انسان دانست و افزود: شهید حسن قاسمی دانا، با اولویت دادن به بعد معنوی و روحی، توانست از این آزمون سخت الهی سربلند بیرون آمده و به لقاءالله برسد.

 

وی در ادامه یادی از شهید حسن شاطری کرده و خاطر نشان کرد: شهید حسن شاطری، تسلیم محض خداوند بود. نگاه شهید شاطری به مقوله شهادت برگرفته از فرهنگ ناب حسینی بود. تسلیم محض بودن در برابر مقدرات الهی را می توان از خصوصیات بارز وی برشمرد.

 

این گزارش حاکیست، اجرای تئاتری با موضوع دفاع از اسرای کربلا و رونمایی از پرچم بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود که با استقبال پرشور و وصف ناشدنی حضار همراه شد. سپس تئاتری با موضوع دفاع از اسرای کربلا اجرا شد. 

 

 

همچنین شهیدان یوسف و روسلان از نوادگان یکی از شیعیان روسیه میهمانان ویژه مراسم بودند که به جرم اسلام و تشیع به شهادت رسیده بود که در ادامه مراسم از پدر و مادر شهید قاسمی دانا، شهدای روسی تقدیر شد.

*   *   *

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حسن قاسمی دانا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون