تاریخ خبر: کد خبر: 4733

باز هم حجاب؛ باز هم هاشمی!

هاشمی رفسنجانی: اینها (بی حجاب ها) نوعاً آدمهای مرفه‏ ای هستند و درد و مشقت کار و این حرفها را نچشیده‏ اند، بلکه با پولهای بادآورده‏ ای که یا شوهرانشان دزدیده یا خودشان می‏ دزدند یا به ارث رسیده است و یا چیزهای دیگر، این جوری به بار آمده‏ اند. و فکر شده که در هر منطقه‏ ای یک اردوگاه برای اینها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند

باز هم حجاب؛ باز هم هاشمی!

قاصدنیوز: بدون شک یکی از پر تکرارترین واژه های مورد استفاده هاشمی رفسنجانی در طی چهارده ماه پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ، واژه افراط و افراطیون در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است.

 

فارغ از چرایی و چگونگی استفاده هدفمند از این واژه ها برای به حاشیه راندن جناح فرهنگی مومن ، توجه شما بینندگان عزیز را به یکی از مواضع عجیب و تند ایشان در سالهایی نه چندان دور جلب می کنیم:

 

خطبه اول نماز جمعه تهران- مورخ 12 اردیبهشت 65 دانشگاه تهران
"... ما الان بعضی افراد را هرقدر نصیحت می‏کنیم و از طریق تقوا می‏خواهیم به این محیط سالم برسانیم، هنوز یک مقاومتهای منفی دیده می‏شود. پس از هفت سال از انقلاب بعضی از خانمها متأسفانه، هنوز به این راضی‏اند که مقداری از مویشان بیرون باشد و یا به اینکه پشت در خانه ‏هایشان بایستند و وقتی که کسی عبور می‏کند، اندام لخت خود را نشان بدهند.

 

اینها چه مطلوبهایی هستند؟! تا به حال با این طور افراد خیلی با نصیحت و موعظه برخورد کرده‏ایم و هنوز هم بعضی از شهرهای بزرگ، این بلیّه را دارند و در بعضی مغازه‏ها این گونه مسایل ترویج می‏شود. در بعضی ادارات هنوز خوب مراعات نمی‏شود، و اینها خطرناک است.

 

فکر می‏کنم که پس از هفت سال تحمل ما هم تمام بشود. مردم حزب‏اللَّه چند بار طغیان کردند و در خیابانها ریختند تا اینکه وزیر کشور و دیگران از همین تریبون نمازجمعه خواهش کردند و به آنها (حزب اللَّه) وعده دادیم که اینها خودشان آدم می‏شوند؛ ولی باز می‏بینیم مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند.



 البته شورای عالی قضایی یک پیش نویس لایحه‏ای را تهیه کرده است و مقدماتش را فراهم کرده‏اند و همان طور که ما قبلاً به حزب اللَّه وعده داده بودیم، لایحه‏ای تنظیم کرده‏اند و به هیأت دولت فرستاده‏اند که به مجلس خواهد آمد، که همین روزها مناطقی را برای بازسازی خانمها و آقایانی که دچار مرحله‏ای از فساد اخلاقی هستند در نظر بگیرند.



 بر این اساس که اینها نوعاً آدمهای مرفه‏ای هستند و درد و مشقت کار و این حرفها را نچشیده‏اند، بلکه با پولهای بادآورده‏ای که یا شوهرانشان دزدیده یا خودشان می‏دزدند یا به ارث رسیده است و یا چیزهای دیگر، این جوری به بار آمده‏اند. و فکر شده که در هر منطقه‏ای یک اردوگاه برای اینها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند، معلمین اخلاق نیز در آنجا بگذارند. البته و بر اساس احکام دادگاه؛ یعنی همین طوری نیست که از خیابان بگیرند و به آنجا ببرند. کسانی که این کارها را انجام می‏دهند، تحویل دادگاههای فوری می‏شوند و دادگاهها، اینها را محاکمه می‏کنند، و اگر دیدند که مداومت بوده است، آنها را به اردوگاه تحویل می‏دهند، مدت زمان را هم تعیین می‏کنند، سه ماه، دو ماه، پنج ماه، یک سال، دو هفته در آنجا بمانند، درس هم بخوانند و کار هم بکنند. خرجشان را هم باید خودشان در آنجا بدهند، چون اینها نوعاً از قشر مرفه هستند. یا آنجا کار بکنند و خرج خودشان را بدهند. چون شورای نگهبان اجباری نکرده است که کار بکنند - آزادی وجود دارد - بنابراین اساس، آنها بروند آنجا بنشینند و خرجشان را هم شوهرانشان باید بدهند. دولت خرجی به اینها نخواهد داد.

 

ضمناً کسانی که در مغازه‏ها و دست فروشی‏ها فعالیت می‏کنند، اینها را تشویق می‏کنند که این جور باشید. کسانی که این لباسها را وارد می‏کنند و کسانی که به نحوی ویدئو و نوار وارد می‏کنند، همه داخل این مجموعه خوابیده‏اند. ان‏شاءاللَّه وقتی این قانون به مجلس آمد، بحثهایش را شما نیز از تریبون مجلس خواهید شنید. آن موقع، مقصر خودشان هستند.



 من بارها گفته‏ام که به اینها اهانت مرگ بر بی‏ حجاب و این کارها را نکنید، و بگذارید که کم کم بفهمند. اما نمی‏فهمند. بعضی‏ها عناد دارند، و بعضی‏های آنها اصولاً ضد انقلاب هستند، یعنی چون با انقلاب مخالف هستند، این جوری می‏کنند که وانمود کنند که با انقلاب نیستند. به هرحال مطمئن باشید که از این به بعد ان‏شاءاللَّه با آمدن قانون، دیگر در جمهوری اسلامی ما تحمل نمی‏کنیم که برای تضعیف خانواده و تضعیف رابطه زن و شوهر و تضعیف رابطه بچه و مادر، تضعیف خواهر و برادر و به هم زدن این نهاد مقدس، افراد لاابالی و هوسباز، بتوانند مصلحت این جامعه را به بازی بگیرند..."

 

قابل ذکر است وی در 23 فروردین 94 در همایش بانوی انقلاب گفته است:

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقبیح گفتار و کردار انسان‌های سطحی نگر که به مسائل مهم و اصولی جامعه اسلامی توجه نمی‌کنند، گفت: اما همین گروه به وجود چند زن بی‌حجاب در خیابان می‌پردازند، اما نمی‌گویند ظلم‌ها چه می‌شود؟! زندان‌ها چه می‌شود؟! سرکوب‌ها چه می‌شود؟! و حق مردم خوردن‌ها چه می‌شود؟!

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون