تاریخ خبر: کد خبر: 4721

پای پزشکان این بار به یک رمان نوشته یک مشهدی باز شد/

کتاب جدید سعید تشکری منتشر می‌شود

نویسنده مطرح مشهدی از اتمام تالیف رمان جدید خود با عنوان «هرایی»‌ خبر داد.

کتاب جدید سعید تشکری منتشر می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، سعید تشکری از انتشار رمان «هرایی» با موضوع اجتماعی از سوی انتشارات کتاب نیستان و بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.


نویسنده مطرح مشهدی از اتمام تالیف رمان جدید خود با عنوان «هرایی»‌ خبر داد و گفت: این رمان تحویل ناشر شده و قرار است به‌زودی از سوی انتشارات کتاب نیستان با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی منتشر شود.


وی ادامه داد:‌ رمان هرایی رمانی اجتماعی است که در آن به یکی از مسائل جدی امروز جامعه پرداخته‌ام‌. ما در جامعه ایرانی دچار یک مشکل کلی هستیم،‌ برخی عناوین شغلی ما، تباری پشت خود دارند که فقدان محتوای آن تبار، جامعه را به لحاظ معرفت‌شناختی محدود کرده است. برای نمونه برای پزشک،‌ مهندس، استاد و... معمولا‌ یک مقام قدسی فراهم کرده‌ایم که آن فرد، خود فاقد آن مقام قدسی است و این تنها برایش یک شغل است. این به جهت فرهنگ اعتقادی ما چالش‌برانگیز است و ما را در جامعه دچار سوء‌تفاهم‌هایی کرده است.


وی با اشاره به عنوان این رمان گفت:‌ «هرایی» مقامی در موسیقی مناطق خراسانی است؛ همچنین به معنای فریادزدن نیز می‌باشد. یکی از قهرمان‌های این کتاب، اهل افغانستان و شهر هرات است که گمشده‌ای دارد‌.


سال‌ها پیش مادری، خواهر و برادری را به حرم حضرت معصومه (س) می‌آورد‌، خواهر را در حرم می‌گذارد و برادر را با خود می‌برد‌. برادر اکنون به دنبال خواهر به حرم حضرت معصومه(س) آمده است و...

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون