تاریخ خبر: کد خبر: 4179

استاد مسعود نجابتی:

گرافیک کارآمدترین هنر پس از انقلاب بوده است

گرافیک به خاطر ماهیت ارتباطی و تعاملی با مخاطب توانسته است به عنوان مهم‌ترین ابزار در هنرهای تجسمی بعد از انقلاب در خدمت مفاهیم انقلابی، مذهبی و دفاع مقدس قرار گیرد؛ این مغایرتی با غربی بودن این ابزار ندارد و مانند ابزارهای دیگر همچون سینما می‌تواند در خدمت مقاصد متعالی باشد.

گرافیک کارآمدترین هنر پس از انقلاب بوده است

به گزارش قاصدنیوز، مسعود نجابتی، عضو انجمن خوشنویسان ایران، شب گذشته در سومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت آموزش های تکمیلی هنری گفت: نیازمند یک فضای آموزشی هستیم تا هنرمندان انقلابی از آنچه که هستند فراتر بروند، از حالت سنتی خارج و به روز شوند تا در فضای جنگ نرم کاملا کارایی داشته باشند.


وی با بیان این که متأسفانه هنر گرافیک متعلق به غرب و متهم به تبلیغ فساد و فحشا است، ابراز کرد: ماهیت گرافیک در گذشته ما به نوعی وجود داشته است، هرچند مولود تمدن غرب است اما به هر حال ماهیتش، ارتباط و پیام‌رسانی با درنظر گرفتن مخاطب است و این همان چیزی است که ما نیز به دنبال آن هستیم.


نجابتی تصریح کرد: گرافیک به خاطر ماهیت ارتباطی و تعاملی با مخاطب توانسته است به عنوان مهم‌ترین ابزار در هنرهای تجسمی بعد از انقلاب در خدمت مفاهیم انقلابی، مذهبی و دفاع مقدس قرار گیرد و این مغایرتی با غربی بودن این ابزار ندارد و مانند خیلی از ابزارهای دیگر همچون سینما می‌تواند در خدمت مقاصد متعالی باشد.


عضو انجمن خوشنویسان ایران خاطرنشان کرد: این هنر فقط در ایران در راستای دین به کار گرفته شده است؛ گرافیک کارآمدترین هنر پس از انقلاب و همیشه در خدمت سیاست و اقتصاد نظام بوده است.


عضو انجمن خوشنویسان ایران تصریح کرد: نمونه بارز آن در تولیدات داخلی است که در قالب ها، نمادها و المان ها تکثیر می شود، نیازی نیست برای تماشای آن مردم را به گالری یا نمایشگاه دعوت کرد و این ظرفیتی است که فقط در جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.


یادآور می شود، سلسله نشست های تخصصی «رویش فرهنگ» از ساعت 15 تا ساعت 20 پنج شنبه هر هفته با موضوع هدف گیری، برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی از منظر رهبر انقلاب که حاصل واکاوی بیش از سه هزار صفحه از منویات ایشان در زمینه فرهنگ است،(همراه با پخش همزمان در آستان های مقدس حضرت معصومه و عبدالعظیم حسنی) در مجتمع ولایت مشهد برگزار می شود.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون