تاریخ خبر: کد خبر: 4023

حجاب اجباری مطابق با قانون سازمان ملل است

می‌گویند داشتن پوشش حجاب یک امر شرعی است، مثل نماز. بعضی‌ها نمی‌خوانند و هر کی اعتقاد دارد می‌خواند و هرکسی اعتقاد ندارد، نمـی‌خواند / در مسکو و در کل روسیه برای ورود به کلیساها این قانون وجود دارد که زن باید روسری بپوشد، حکومتی نیز که در کلیّت آن دین حاکم است حق دارد حجاب را به عنوان یک قانون بگذارد / جمع پیامبران از اول تا پیامبر اکرم(ص) در مورد زنان معتقد به حجاب بودند

به گزارش قاصد نیوز، آیت الله قائم مقامی  در رابطه با اجباری بودن حجاب در جامعه اظهار داشت : در رابطه با مسأله حجاب ممکن است برخی از افراد استدلال کنند که این یک امر شرعی است و نباید قانونی باشد، می‌گویند داشتن پوشش حجاب یک امر شرعی است، مثل نماز. بعضی‌ها نمی‌خوانند و هر کی اعتقاد دارد می‌خواند و هرکسی اعتقاد ندارد، نمـی‌خواند. این‌گونه افـراد می­گویند من اعتقاد ندارم و می‌توانم بی­حجاب باشم این استدلال غلط است و باطل.

این کارشناس دینی در ادامه می افزاید: این که الآن در نظام ما حجاب قانون است، یک امر بسیار جالب است. دقیق و عالمانه و منطقی است. اگر در یک نظامی دین حاکم است، در ملأ عام و در منظر عمومی مردم باید حرمت‌های دینی را رعایت کنند. چه معتقد باشد چه نباشد و این­جا دیگر ربطی به اعتقاد ندارد کسی که اعتقاد ندارد جلوی نامحرم در خانه خود بی ­حجاب باشد ولی چرا به خود اجازه می‌دهد که این بی­اعتقادی را اظهار بکند، تبلیغ بکند و به نمایش بگذارد؟ این تجاوز به حق عمومی است و در نتیجه نظام دینی و حکومت دینی از نظر عقلی و حقوقی و قانونی حق دارد که این را به عنوان یک قانون بگذارد؛ کما این که می­دانیم در کشورهای دیگر هم می‌بینیم که برای ورود به برخی از مکان‌ها قانون حجاب را می‌گذارند.

 


 

آیت الله قائم مقامی تصریح کرد: مثلاً در مسکو و در کل روسیه برای ورود به کلیساها این قانون وجود دارد که زن باید روسری بپوشد. حالا سخن بر سر این است که شخصی در یک نظام دینی قرار دارد و در یک حکومت دینی زندگی می‌کند، حکومتی که در کلیّت آن دین حاکم است، این نظام حق دارد این را به عنوان یک قانون بگذارد و آن شخص قانون آن کشور را رعایت کند. کاری هم به اعتقادات نداشته باشد ولی مثل هر قانون دیگر باید رعایت شود. حریم اجتماع باید حفظ شود و این‌گونه استدلال‌ها در کل باطل و شیطانی است و با عرف‌های جهانی هم سازگاری ندارد.

وی در پایان گفت: قانون حجاب منطقی است؛ زیرا ما قانونی داریم در کمیسیون سازمان ملل، نه در رابطه با حجاب بلکه در رابطه با چیز دیگر است که در آن قانون می‌گوید که افراد جامعه در آن چیزی که مربوط به عموم می‌شود صاحب حق شخصی نیستند؛ مثلاً درباره نمای ساختمان، مربوط به شخص نیست مربوط به جامعه است. شما در درون ساختمان خود می‌توانید هر طرح و رنگی داشته باشید ولی در بیرون شما نمی‌توانید در حق عموم بگویید من هر کاری بخواهم انجام می‌دهم، مسأله پوشش نیز به این گونه است. این مصادیق است که شخص در خانه خود هر جوری می‌تواند باشد ولی در بیرون حق دیگری است. حـق انسان است که افراد را عریان یا نیمه عـریان نبیند؛ مثلاً می­گویند که حق مـن است که بی­حجاب بیرون بیایم ولی ببینیم که دین و انبیاء چه می­گویند. ما معتقدیم به این که موضوع حجاب تنها مخصوص اسلام نیست. جمع پیامبران از اول تا پیامبر اکرم(ص) در مورد زنان معتقد به حجاب بودند و بی­حجابی را پدیده­ای جاهلانه و ضد ارزشی می‌دانستند؛ در نتیجه باید به آن‌ها جواب بدهیم و با آن‌ها مقابله کنیم.

 

منبع:598

کلمات کلیدی

  • علی 0 0

    اگر بی حجابی بی حرمتی به دین و پایمال کردن حق عمومی است اولین قدم را سیمای جمهوری اسلامی با پخش تصاویر بانوان بی حجاب در اخبار و فیلم و سریال برمیدارد نه اگر منظور بد پوششی است پس صرف بی حجابی بی حرمتی به دین و پایمال کردن حق عمومی نیست .

ارسال نظر

تریبون