تاریخ خبر: کد خبر: 3879

نظر حسن روحانی درباره دکتر شریعتی چیست؟

شریعتی فردی خوش‌فکر، خوش‌بیان، خوش‌قلم و دارای مطالعات وسیعی بود و نسبتاً اطلاعات خوبی در مورد تاریخ اسلام داشت. کمبود اصلی شریعتی، نداشتن مطالعات عمیق اسلامی، عدم اطلاعات کافی از علوم حوزوی و اندک بدبینی نسبت به روحانیت بود.

نظر حسن روحانی درباره دکتر شریعتی چیست؟

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام حسن روحانی در خاطرات خود درباره شخصیت‌های مختلفی اظهار نظر کرده است. برخی از این اظهار نظرها درباره شخصیت‌های اثرگذار در بین انقلابیون مثل شهید مطهری و دکتر شریعتی است. در ادامه نظر دکتر روحانی درباره شریعتی را نقل می‌کنیم:
 

نسبت به مرحوم شریعتی سخنان ضد و نقیضی وجود دارد. عده‌ای به او تا همکار ساواک تهمت زدند و عده‌ای او را تحریف‌کنندۀ حقایق دین و خطری برای اسلام و روحانیت و حتی او را وهابی معرفی کردند. عده‌ای هم او را ملجأ نسل جوان و عامل اصلی حرکت نهضت اسلامی در اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه می‌دانند.
 
واقعیت این است که نسبت به مرحوم شریعتی معمولاً با افراط و تفریط قضاوت می‌شود. شریعتی فردی خوش‌فکر، خوش‌بیان، خوش‌قلم و دارای مطالعات وسیعی بود و نسبتاً اطلاعات خوبی در مورد تاریخ اسلام و برخی احکام اسلامی داشت. کمبود اصلی شریعتی، نداشتن مطالعات عمیق اسلامی، عدم اطلاعات کافی از علوم حوزوی و اندک بدبینی نسبت به روحانیت بود.[1]

 


[1] . خاطرات روحانی، ص 343

 
منبع: مشرق نیوز

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون