تاریخ خبر: کد خبر: 3485

به همت یک طلبه مشهدی؛

انیمیشن های ضد اسرائیلی تولید می شود

عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب درباره فعالیت های هنری خود در یک ساله اخیر گفت: موضوعات انیمیشن های در حال ساخت، یک کار ضد اسرائیلی و جشنواره ای و یک کار 15 دقیقه ای با موضوع حق و باطل و خیر و شر است که طی دو ماه آینده آماده می شود.

انیمیشن های ضد اسرائیلی تولید می شود

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام محمد جواد قاسم پور، عضو شورای سیاستگذاری و عضو هیأت موسس نهضت مردمی پوستر انقلاب است، وی 28 ساله و دارای تحصیلات حوزوی و کارشناس علوم حدیث و نزدیک به یک دهه فعالیت هنری است. این کارگردان موفق در عرصه انیمیشن تا کنون موفق به کسب چندین جایزه ارزنده در جشنواره های داخلی و خارجی شده است.

 

حجت الاسلام جواد قاسم پور، کارگردان انیمیشن ساز در گفت و گوبا خبر نگارخبرگزاری رسا در مشهد درباره فعالیت های هنری خود در یکساله اخیر گفت: بیشتر وقت من در مجوعه پوسترهای انقلاب می گذرد که یک حرکت مردمی و تبلیغی ترویجی است.

 


وی می گوید: در طول چهار سالی که از زمان تشکیل «نهضت» تا به امروز می گذرد برنامه هایی با موضوع سبک زندگی، حماسه سیاسی، تولید علم، اقتصاد مقاومتی و انتظار انقلابی برگزار شده که آثار برگزیده این نشست ها برای عموم مردم و بطور کاملا رایگان قابل دسترسی است.


 

حجت الاسلام قاسم پور افزود: برای تبلیغ و گسترش مفاهیم انقلابی با زبان گرافیک برای مردم ایران وآخرین مجموعه ای که ارایه شده است. پوستر رایگان با کیفیت چاپ و دانلود رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و می توانند با مضامین انقلابی، پوسترها را دانلود و چاپ کنند و آخرین مجموعه ای که از کتابچه و نمایشگاه آن رونمایی شد موضوع مصرف زدگی با عنوان سرطان مصرف بود و بیش از 60 پوستر در حال حاضر در سایت با این موضوع وجود دارد.

 

این کارگردان انیمشین تصریح کرد:  نهضت پوستر انقلاب یک شبکه مردمی است و بسیاری از دانشجویان و طلبه ها در این فضا مشغول به فعالیت هستند و یک بخش ایده پردازان و محتواسازان در این مجموعه مشغول است و گرافیک کاران و توزیع کنندگان و بانیان مردمی و بخش اساتید هم داریم و این شبکه روز به روز در حال گسترش است و از آثارخوب این مجموعه که با موضوعات مبتلا به اجتماعی است، می توانند مصرف کننده این محصولات باشند.

 

ساخت دو انیمیشن

 

وی درباره دیگر فعالیت های خود گفت: مدت زمانی از فضای انیمیشن فاصله گرفته بودم و در حال حاضر در حال ساخت انیمیشن جدید  و در حال تولید دو کار انیمیشنی هستم.

 

حجت الاسلام قاسم پور افزود: موضوعات این انیمیشن ها یک کار ضد اسرائیلی است و جشنواره ای می باشد و کار دیگر 15 دقیقه ای است با موضوع حق و باطل و خیر و شر که فانتزی است و کار اول دو و نیم دقیقه و کار دوم یک پیام عمومی دارد با موضوع خیر و شر و در دو ماه آینده آماده می شود و مدت زمان یکسال تولید این انیمیشن طول کشیده است.

 

این روحانی هنرمند درادامه درباره نقش هنر در انتقال پیام دین اظهار داشت: ما در طول تاریخ شیعه و در دوره های مختلف، علمای دین با زبان هنر مفاهیم و آمیزه های دینی را به اقشار مختلف جامعه منتقل می کردند و اگر مبلغ ما منبری بوده است و وعظ می کرده است این وعظ در شکل و فرم خودش و نحوه انتقال پیام دارای یک سبک هنری بوده است.

 

حجت‌الاسلام قاسم پور افزود: اگر افراد وعلما کتاب می نوشتند از انتخاب اسم کتاب خودشان تا نحوه چگونگی متن در قالب فضای هنری بوده است و اساسا اسلام در فضای انتقال مفاهیم خودش تنها  یک راه را برای انتقال پیام دین که همان راه هنری است، برگزیده است و راه دیگری وجود ندارد.

 

اطلاع رسانی پیام دین قطعا با هنر آمیخته است

 

وی افزود: ما با توجه به فضای دور افتادن خودمان در این سال های اخیرنسبت به شناخت هنر دینی باعث شده است که موضوع هنر از دین جدا شود و این درصورتی است که اطلاع رسانی پیام دین به طور قطعی با هنر آمیخته  است و بایستی نگرش ها را در این زمینه تغییر داد چرا که اسلام آمیزه های خودش را با زبان هنر واز قالب های هنری استفاده می کند و ادعای این مدعا اینست که قرآن و روایات معصومین دارای تمثیلات هنری است.

 

حجت الاسلام قاسم پور ادامه داد: دعبل خزائی شاعری اهل شعر که با زبان شعر پیام عاشورا را منتقل می کندو نگاه امام رضا(ع) به دعبل یک نگاه استراتژیک است بدین معنا که پیام دارد و کسانی که در این عرصه با زبان هنر برای انتقال پیام دین فعالیت می کنند مورد توجه اهل بیت(ع) هستند.

 

وی ادامه داد: در صدر اسلام پیامبراکرم(ص) نیز توجه خاصی به شعرا داشتند چرا که در آن زمان فضای انتقال مفاهیم دین، فضای شعری بوده است و عرب با مدح و شعرعجین بوده است.

 

ورود بیشتر طلاب به عرصه هنر

 

عضو شورای سیاستگذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب اظهار کرد: این نگاه رسول اکرم (ص) وخاندان عترت به هنر و ساحت هنر یک نگاه اصیل است و در فضای حوزه امروز نیز جوشش های خوبی در فضای هنری داشته ایم البته ما هنرهای مدرن و جدید هم داریم که قالب های جدید هنری نام گرفته اند و برای ورود طلاب و روحانیون در این عرصه ها، با توجه به اقتضائات خاص خودش بایستی با ملاحظه باشد.

 

وی ادامه داد: شعر و ادبیات با توجه به این که متن است و طلبه ها بیشتر با متن سر و کار دارند و در این عرصه سریعتر با آن ارتباط می گیرند و با شعر عجین هستند اما با هنرهای سینمایی و تصویری که قالب امروز هنرهای بشری است که با زندگی افراد گره خورده است و حتی بشر امروز را نسبت به این هنرها شرطی کرده است و این عرصه دارای استانداردها، اقتضائات و ملاحظات خاص خودش است.

 

حجت الاسلام قاسمپور ادامه داد: باید طلاب و روحانیان با حساب و برنامه ریزی شده وارد این عرصه های جدید هنری بشوند و اسلام حرفش را هنری بیان می کند و قالب دیگری برای این پیام رسانی وجود ندارد.

 

این کارگردان انیمیشن تصریح کرد: در فضای تاریخ شیعه پژوهش های مختلف انجام شده است و تبلیغ شیعه همراه با استفاده از قالب های هنری برای انتقال پیام محسوس و ملموس است./

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون