تاریخ خبر: کد خبر: 3335

انوشیروان ارجمند پدر تئاتر مشهد بود

پیشکسوت تئاتر مشهد مقدس گفت: همه شاگردان و هم دوره‌ای های مرحوم ارجمند وی را پدر تئاتر مشهد می‌دانند و ایشان در مرکز آموزش تئاتر مشهد بسیار فعال بود.

انوشیروان ارجمند پدر تئاتر مشهد  بود

انوشیروان ارجمند متولد 27 مهر 1320 در زاهدان بود کهاز اواخر دهه 40 به‌عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر  فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد.

 

او در فیلم‌های شهر دقیانوس، دوشیزه باران، محیا، قاعده بازی، دوئل، صبحانه‌ای برای دو نفر، قارچ سمی، دل نمک، گنج و گفت زیرسلطه من آیید ایفای نقش کرده بود. وی در دو سریال امام علی(ع) و مختارنامه نقش ماندگاری از خود به جای گذاشت.

 

به گزارش قاصد نیوز، علیرضا سوزنچی درباره سابقه آشنایی خود با او می گوید: من در سال 54 با مرحوم ارجمند آشنا شدم و در سال 56 نخستین نمایش خودم را با ایشان کار کردم که عنوان این نمایش "رام رودیها" بود.

 

وی افزود: شاهکار بازی مرحوم ارجمند را بنده در همین نمایش رام رودیها می‌دانم و بعد در نمایشنامه دیگری به نام "ولدکشته" نیز با ایشان همبازی بودم.

 

پیشکسوت تئاتر مشهد مقدس بیان کرد: در چند نمایش دیگر نیز ایشان کارگردان بود مانند نمایش سایه ماه که در ارتباط با شاهنامه فردوسی بود و چندین بار در محل آرامگاه برای گردشگران اجرا شد و ایشان نیز به عنوان بهترین بازیگر در این نمایش انتخاب شدند و اگر اشتباه نکنم سر صحنه همین نمایش بود که آقای میرباقری ایشان را برای بازی در سریال فاخر امام علی(ع) انتخاب کردند.

 

سوزن چی تاکید کرد: یکی از نمایشنامه‌هایی که مرحوم ارجمند برای آن زحمت زیادی کشید، ابوذر بود که یک سال و نیم برای این نمایش تمرین کردیم اما در نهایت به دلیل شکستگی پای مرحوم ارجمند این نمایش اجرا نشد و ایشان حدود یک سال و نیم در منزل بستری بودند.

 

وی بیان کرد: ایشان در این نمایش نقش ابوذر را ایفا می‌کرد و ما همه نقطه مقابل ایشان و جزو دشمنان پیامبر و ابوذر بودیم، یادم است که در هنگام تمرین این نمایش مرحوم علامه محمد تقی جعفری نیز حضور داشتند و یک بار سر اجرای این نمایش بسیار گریه کردند و می‌گفتند من می‌فهمم که این ابوذر چه می‌گوید و چه کشیده است.

 

سوزن چی با اشاره به اینکه این نمایش هیچگاه اکران عمومی نداشت افزود: البته چند اجرای خصوصی برای این نمایش انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه مرحوم ارجمند به حق پدر تئاتر مشهد بود گفت: همه شاگردان و هم دوره‌ای های مرحوم ارجمند وی را پدر تئاتر مشهد می‌دانند و ایشان در مرکز آموزش تئاتر مشهد بسیار فعال بود.

 

وی گفت: امکان نداشت مشکلی داشته باشیم و با مرحوم ارجمند مطرح کنیم و ایشان پاسخ منفی بدهد و همیشه پیگیر کار بچه‌ها بود.

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون