تاریخ خبر: کد خبر: 2911

تلاش هالیوود برای معرفی چهره‌ای خشن از اسلام با دستمایه قرار دادن داعش

کارگردان و مستندساز هالیوودی گفت: هالیوود تلاش می‌کند با دستمایه قرار دادن عملکرد نیروهای تکفیری همچون داعش و القاعده چهره‌ای خشونت‌ طلب از اسلام را به دنیا نشان دهد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست و تجربه 11 سپتامبر نیز موید این مطلب است.

به گزارش قاصدنیوز، هشام بن شعیب دیروز در نشست "نقد سینمای هالیوود و فرهنگ آمریکایی" که توسط بسیج معماری و هنر دانشگاه آزاد مشهد در این دانشگاه برگزار شد، گفت: از کودکی تاریخ را به خاطر علاقه دنبال می‌کردم و به حضرت محمد(ص) و دین اسلام دید منفی داشتم، ولی از زمان آشنایی با انقلاب اسلامی ایران و پی بردن به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) شیفته ایشان شدم.

 

وی بیان داشت: علاقه من به مطالعه باعث شد با شیعه آشنا شوم و به این مذهب روی بیاورم.

 

این مستند ساز هالیوودی با بیان اینکه خاندان قدرتمندی چون راکفلرها به هالییود سیطره دارند، به بررسی روند فیلمسازی در غرب پرداخت و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم روند فیلمسازی در هالیوود سرعت گرفت.

 

هشام بن شعیب گفت: قهرمان آفرینی در سینمای آمریکا با تفکر و باز آفرینی زیاد همراه است، به گونه‌ای که فرهنگ آمریکا توسط هالیوود نشر پیدا کرد و سینما به سرعت به صنعت پولساز تبدیل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سینمای ایران گرچه به لحاظ فنی و اشکال ظاهری توان رقابت با هالیوود را ندارد، اما معناگراتر از هالیوود می‌باشد و انسان را بیشتر به فکر فرو می‌برد.

 

این کارگردان هالیوودی افزود: هالیوود تلاش می‌کند با دستمایه قرار دادن عملکرد نیروهای تکفیری همچون داعش و القاعده چهره‌ای خشونت طلب از اسلام را به دنیا نشان دهد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیست و تجربه 11 سپتامبر نیز موید این مطلب است.

 

هشام بن شعیب در خصوص سوالی درباره الویر استون گفت : با وجود مصاحبه‌های صریحی که وی با فاکس نیوز و CNN انجام داده، اما به سبب سیطره سنگین صهیونیزم بر هالیوود و فضای رسانه ایالات متحده مبنای عملکرد وی تقیــــــــــه است.

 

وی بیان داشت: هالیوود از طریق الگوهایی چون بروس ویلیس، آنجلینا جولی، دی کاپریو و غیره سعی در انتقال مدرنیته و حذف سنت است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون