تاریخ خبر: کد خبر: 2814

رونمایی از کتاب«سیمای مسکن و شهر اسلامی» اثر محسن قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در ۳۴ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد کتابی در زمینه آموزه‌های اسلامی در حوزه شهرسازی نوشته نشده و با وجود اهمیت فراوان از این بخش غفلت شده است.

رونمایی از کتاب«سیمای مسکن و شهر اسلامی» اثر محسن قرائتی

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم رونمایی از کتاب جدید خود به عنوان «سیمای مسکن و شهر اسلامی» اظهار کرد:  در 34 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد کتابی در زمینه آموزه‌های اسلامی در حوزه شهرسازی نوشته نشده و با وجود اهمیت فراوان از این بخش غفلت شده است.

 

وی افزود: به همین دلیل از چند سال پیش تلاش کردم با استفاده از قرآن کریم و احادیث ائمه(ع)، نکاتی را در بخش شهرسازی استخراج کنم که امروز در کتابی به نام «سیمای مسکن و شهر اسلامی» به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

قرائتی خاطرنشان کرد: توصیه من به همه مدیران شهری در بخش‌های مختلف و اعضای شورای اسلامی شهرها و کسانی که به دنبال گرفتن پروانه ساخت و ساز از شهرداری هستند، این است که حتما این کتاب را بخوانند تا با دستورات اسلام در حوزه شهرسازی آشنا شوند.

 

‌رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: اسراف تنها ویژه مواد غذایی نیست و هنگامی که یک سالن اجتماعات با هزینه سنگین ساخته می‌شود و تنها برای چند برنامه در سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز اسراف است.

 

منبع: روابط عمومی مرکز پژوهشهای شورای اسلامی مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون