تاریخ خبر: کد خبر: 2713

وقتی کلاغ ها، قناری می شوند

با یک کلیک متأهل شوید! + تصاویر

پایگاه های اطلاعاتی که با مقدمه چینی از چند حدیث و روایت و بدون ذکر مقدمه و موخره روایت همگان را به ازدواج موقت تشویق می نمایند و با درج اطلاعات فیزیکی و ترسیم ذهنی چهره خانم هایی که ادعا می شود مطلقه و یا بیوه هستند اقدام به جذب مخاطبین می نمایند.

به گزارش قاصدنیوز، آگهی در روزنامه هایی که با کاغذ کاهی بر روی گیشه ها جوانان زیادی را برای انتخاب همسر ترغیب می کرد، امروزه جای خود را به بنرهای دیجیتالی داده است که در اکثر شبکه های اجتماعی در معرض دید نوجوانان و جوانان قرار گرفته است

.

وبگردی و حضور در فضای مجازی که تقریبا بیشترین زمان را از زندگی نوجوانان و جوانان به خود اختصاص داده؛ متاسفانه بدون نظارت والدین، هر روز تاثیرات مخربی را در پیکره ی زندگی شخصی فرزندان وارد می کند. دلبستگی های مجازی که تنها مخصوص دنیایی است که اکثر اهالیش با ارائه اطلاعات غیرواقعی، خود را ایده آل جلوه می دهند و کلاغ را به جای قناری جا میزنند.

 

جوانانی که بدون شناخت کافی و محدودیت در دنیایی قدم گذاشته اند که مغایر با فرهنگ کشور و سنت های خانوادگی شان است؛ باعث شده امروزه دیگر خانواده را به عنوان مرجع برای انتخاب همسر نمی پذیرد و متوسل به سایت های همسر گزینی می شوند.

 

این تفکر غرب که چند سالی است دامن گیر خانواده های ایرانی شده است فضا را به نحوی برای جوانان مهیا کرده است که دیگر حاضر نیستد برای انتخاب همسر از خانواده و بستگان برای شناخت همسر آینده کمک بخواهند. هر چند در تفکر غرب این شیوه ازدواج مرسوم است اما همچنان خانواده های ایرانی در امر ازدواج متعصب بر شیوه ی ستنی هستند.

 

 ورود اینترنت در ایران اگر چه دارای محاسنی برای جوانان بوده است اما تاثیر مخرب و منفی نیز بر فرهنگ کشور ما بر جای گذاشته است. سایت هایی که بدون ثبت و نظارت مسئولان مربوطه اقدام به تبلیغ انتخاب همسر به صورت اینترنتی می کنند و نتایج سو را برای جامعه در بر دارد؛ نتایجی همچون ناپایداری در روابط خانوادگی و ازدواج، تنوع طلبی و افزایش روابط دختر و پسر بدون رعایت حدود شرعی را به دنبال دارد

.

کم نیستند موارد این چنینی که روح و عواطف دختر در معرض تهدید قرار میگیرد. در کنار بسیاری از موارد این چنینی هر روز در مراکز مشاوره شاهد فریب دختران از سوی پسران که مورد تعرض قرار گرفته اند، هستیم. یا پسرانی که با فریب دختران متحمل دادن مهریه های سنگین می شوند.

 

جدا از بحث همسرگزینی پدیده ای نسبتا جدیدتر و این بار با رنگ و لعاب عقاید مذهبی و احکام شرعی تحت عنوان "صیغه یابی و ازدواج موقت " نیز رفته رفته در میان سایت های مشکل ساز جا باز کرده است. پایگاه های اطلاعاتی که با مقدمه چینی از چند حدیث و روایت و بدون ذکر مقدمه و موخره روایت همگان را به ازدواج موقت تشویق می نمایند و با درج اطلاعات فیزیکی و ترسیم ذهنی چهره خانم هایی که ادعا می شود مطلقه و یا بیوه هستند اقدام به جذب مخاطبین می نمایند. حال اینکه وجود این گزینه ها چقدر واقعی است خود مقوله ای مجزاست ولی نکته حائز اهمیت و مشکوک در این سایت ها که به طور جدی اصرار به قانونی و رسمی بودن خود می نمایند، لزوم پرداخت وجه قابل توجه جهت معرفی گزینه ها می باشد که گاها این مبلغ تا رقم 5میلیون ریال هم می رسد. البته می شود از همین درخواست وجه نیز به نیت خداپسندانه و خیرخواهانه گردانندگان سایت ها نیز پی برد!!!

سایت همسریابی

سایت همسریابی

 

سایت همسریابی

 

سایت همسریابی

 

 

متاسفانه بی توجی مسئولان مربوطه به این امر باعث شده است که هر روز شاهد سایت ها و شبکه های غیر قانونی باشیم که با عدم نظارت؛ بسیاری از نوجوانان و جوانان ما دچار آسیب های جبران ناپدیزی می شوند. اخاذی از جوانانی که به فراخور سنی خود و فضای نا امن و غیرسالم اینترنت دچار  این امور شده اند به عهده کدام ارکان و یا نهاد و شورای نظارتی و یا قانونگذار است؟

 

 

منبع: حزب الله سایبر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون