تاریخ خبر: کد خبر: 2634

خون دادن به جای قمه زنی؛ ابتکار یک هیئت مذهبی

همزمان با ظهر عاشورای حسینی، اعضای هیأت جوادالائمه(ع) مشهد با حضور در پایگاه انتقال خون میدان شهدا، خون خود را برای استفاده افراد نیازمند اهدا می کنند.

خون دادن به جای قمه زنی؛ ابتکار یک هیئت مذهبی

به گزارش قاصدنیوز، مهدی رجب پور، مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) با اشاره به حضور بیش از 50 نفر از اعضای هیأت جوادالائمه(ع) در این برنامه، اظهار کرد: اهدای خون گروهی در ظهر عاشورا، یکی از برنامه های هیأت جوادالائمه(ع) است که برای دومین سال متوالی و با هدف فرهنگ سازی عزاداری صحیح و خدمت رسانی اجتماعی انجام می شود.

 

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته در راستای انجام این عمل پسندیده توسط مجموعه های گوناگون، افزود: در این راستا جلسات گوناگون با تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی سطح کشور صورت گرفته و امیدواریم در نتیجه این اقدامات، امسال تعداد زیادی از هیأت های مذهبی نسبت به انجام این عمل پسندیده در روزهای تاسوعا و عاشورا اقدام کنند.

 

رجب‌پور تصریح کرد: در برنامه اهدای خون که با محوریت هیأت جوادالائمه(ع) و با حضور عزادارن حسینی از این هیأت و تعدادی دیگر از هیأت های مذهبی مشهد مقدس برگزار می شود، بیش از 50 نفر، ساعت 14:30 روز عاشورا در پایگاه اهدای خون میدان شهدا، واقع در شهرداری مشهد حاضر می شوند و خون خود را برای استفاده افراد نیازمند اهدا می کنند.

 

مسؤول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) خاطرنشان کرد: به جای برخی رفتارهای غلط و نامناسب در عزاداری ها، شاهد توجه به اقداماتی ارزشمند و دارای اثرات اجتماعی مثبت مانند اهدای خون باشیم.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون