تاریخ خبر: کد خبر: 2590

امر به معروف و نهی از منکر با اهدای گل و کتاب در مشهد

به گزارش قاصدنیوز، 500نفر از بانوان بسیجی آمر به معروف پایگاه مقاومت حمزه سید الشهدا(ع)، صبح امروز، هشتم آبان‌ماه در پارک ملت مشهد حضور یافته و با حضور در قسمت‌های مختلف این پارک و با اهدای شاخه‌های گل و کتاب‌هایی با موضوع امر به معروف ونهی از منکر به اجرای این فریضه دینی بین مردم پرداختند.

 

بانوان آمر به معروف در حالی با شعار «تذکر لسانی با پیام مهربانی و نظارت همگانی» در بین مردم حضور یافتند که تابلوهایی را با شعارهای تأکید بر ضرورت احیای امر به معروف و اجرای درست این فریضه دینی در دست داشتند و پس از آن در مسجد پارک ملت مشهد حضور یافته و در همایش امر به معروف شرکت کردند.

 

در این مراسم، عطامحمد احمدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا(ع) مشهد با بیان اینکه در موضوع امر به معروف باید خود را به سلاح معرفت،‌ بصیرت، بینش و آگهی مجهز کنیم، گفت: ما در موضوع امر به معروف اشتباهاتی را مرتکب شده‌ایم که اگر آموزه‌های دینی را رعایت کرده و با عطوفت و مهربانی این فریضه دینی را انجام دهیم، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع می‌شود.

 

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و شهادت ایشان اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) که در وصیت‌نامه ایشان نیز ذکر شده است، زنده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است به گونه‌ای که ایشان جان خود و خانواده‌شان را در این راه فدا کردند.

 

احمدی ادامه داد: متأسفانه موضوع امر به معروف در جامعه ما مغفول مانده است بنابراین همه وظیفه داریم تلاش کنیم تا این فریضه را با نگاه اسلام در سطح جامعه رواج دهیم.

 

وی با اشاره به انقلاب جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب ما منبعث از قیام سیدالشهدا(ع) است زیرا امام راحل(ره) نیز یکی از محوری‌ترین مطالبی را که بر آن تأکید داشتند، موضوع امر به معروف بود، به همین جهت دشمن به شدت از اجرای این فریضه الهی وحشت دارد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا(ع) مشهد با اشاره به عدم پذیرش امر به معروف از سوی دشمن گفت: دشمن اسلام را پذیرفته است اما این اسلام را بدون امر به معروف‌، جهاد و ایثارگری می‌خواهد و در واقع اسلام عربستانی و آمریکایی را مورد پذیرش قرار داده است.

 

پس از آن نیز غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه خوشبختانه، برخلاف فرافکنی‌هایی که در موضوع اسیدپاشی در شهر مشهد وجود داشته است، هیچ موردی از این جنایت در خراسان رضوی و شهر مشهد مشاهده نشده است، اظهار کرد: تنها یک مورد آب‌پاشی به صورت یک خانم مشاهده شده که فرد خاطی در این مورد شناسایی و دستگیر شده و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

 

صادقی همچنین با اشاره به برگزاری تجمع‌های غیرقانونی در راستای محکوم کردن موضوع اسیدپاشی گفت: کسانی که به صورت غیرقانونی در این موضوع، تجمع کرده‌اند اگرچه تعدادشان کم بود اما چون در راستای اهداف دشمن حرکت کرده بودند، بدون استثناء بازداشت شدند.

 

وی ادامه داد: البته نمی‌گوییم که در کار ما ارفاقی وجود ندارد، بازپرسی از تمامی این افراد انجام شده است و کسانی که در اثر عدم آگاهی در این تجمع شرکت کرده بودند را با گرفتن تعهدی آزاد کرده‌ایم اما کسانی که بر اشتباه خود تأکید داشتند، همچنان در زندان به سر می‌برند زیرا ما در این مورد تعارفی با کسی نداریم.

 

صادقی پروژه اسیدپاشی را یک حرکت جدی از سوی دشمنان علیه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: رؤسای سه قوه بیانات خوبی در این زمینه داشتند و این حرکت را جنایتی نامردانه و پروژه‌ای از سوی دشمنان برای تخریب بسیجیان و مؤمنان جامعه دانسته‌اند.

 

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم نیز بانوان به عزاداری امام حسین(ع) پرداختند.

 

منبع: ایکنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون